Gå til innhold

flyttelass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man søker om anbud til flyttelass, så er det forsåvidt vanskelig å beregne total kubikk. Hva gjør du for at det skal stemme overens?

Anonymkode: 557b2...0d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du deler kvm på boligen din på tre. Er boligen din 90 kvm så er flyttelasset på 30 kubikk.

Anonymkode: d0ed1...311

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du deler kvm på boligen din på tre. Er boligen din 90 kvm så er flyttelasset på 30 kubikk.

Det synes jeg høres veldig enkelt ut. Kan det virkelig stemme?

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det der er helt feil, m3 er grunnflate ganger høyde. Så har du 90m2 grunnflate og 2,5m tak høyde er m3 = 225 (90x2,5)

Anonymkode: df28e...12a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det der er helt feil, m3 er grunnflate ganger høyde. Så har du 90m2 grunnflate og 2,5m tak høyde er m3 = 225 (90x2,5)

Men lufta skal ikke flyttes og de fleste har ikke presset inn så mange ting at det ikke er plass til mennesker.

Anonymkode: 265da...2d7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjokkert over flyttebyrås kunnskap der dem tror alt er sammenpresset, og gir meg pris som dette:

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 8.07):

Når man søker om anbud til flyttelass, så er det forsåvidt vanskelig å beregne total kubikk. Hva gjør du for at det skal stemme overens?

Jeg har pleid å oppgi hvor stor boligen jeg flytter fra er, og listet opp større møbler. Min erfaring er at erfarne flyttefolk da klarer å estimere ganske greit hvor mye det er snakk om

Anonymkode: 45515...7ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 9.40):

Du kan jo lese det her https://www.flytteguiden.no/volumkalkulator/ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du kan jo lese det her https://www.flytteguiden.no/volumkalkulator/ 

Hva om jeg har tømt leiligheten og plassert det i en container?

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Men lufta skal ikke flyttes og de fleste har ikke presset inn så mange ting at det ikke er plass til mennesker.

Anonymkode: 265da...2d7

Der så, men det er uansett slik man regner ut m3

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja da vet du vel hvor stor containeren er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja da vet du vel hvor stor containeren er?

?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

?

altså, hvor mange kubikkmeter er containeren på, og er den stappet helt full til taket?

Anonymkode: b8701...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da har du vel målene på containeren i kubikk? Og så vet du vel hvor fullstappet containeren er? Du kan evt spørre de du har leid containeren av hvor mange kubikk den er på. Da vet du ca hvor mange kubikk flyttebilen må kunne ta også.

AnonymBruker
Skrevet

altså, hvor mange kubikkmeter er containeren på, og er den stappet helt full til taket?

Anonymkode: b8701...71b

ikke i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Da har du vel målene på containeren i kubikk? Og så vet du vel hvor fullstappet containeren er? Du kan evt spørre de du har leid containeren av hvor mange kubikk den er på. Da vet du ca hvor mange kubikk flyttebilen må kunne ta også.

Det er umulig å vite eksakt. Jeg skulle ønske de som fyller opp kunne bekrefte kubikken, og trekke fra eller plusse på. Men at jeg kommer med et anslag. Men sånn fungerer det ikke, vis meg det flyttebyrå som gjør godt håndverk

Skrevet (endret)

Det er umulig å vite eksakt. Jeg skulle ønske de som fyller opp kunne bekrefte kubikken, og trekke fra eller plusse på. Men at jeg kommer med et anslag. Men sånn fungerer det ikke, vis meg det flyttebyrå som gjør godt håndverk

Da får du bare opplyse sånn ca mengden møbler du har der da? Opplys om du har både kjøleskap og fryseskap, for eks, og hvor mange senger det er (er det en eller flere enkeltsenger, kun en dobbeltseng f.eks) og opplys omtrentlig hva som er av kasser. Hva slags sofa er det som skal flyttes? Er det en enkel treseter, eller en stor vinkelsofa? Sånne ting trenger de å vite. Det kan hende de må kjøre to turer om det er svært mye, eller de kanskje har en bil som er stor nok.

Jeg gjorde dette når jeg skulle flytte (opplyste i en epost hva jeg hadde som skulle flyttes), og flyttebyrået kom med flyttebil som de fikk alt inn i. Det ble trangt på slutten da de stuet den full, men det gikk akkurat. Jeg hadde utrolig mange flyttekasser da (over 50 tror jeg, for jeg hadde klær og bøker i dem også).

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/18/2022 at 1:57 AM, AnonymBruker said:

?

Du vet vel om det er en 20 fots eller 40 fots container du har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...