Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør en si til bedrifter når man har fått to tilbud fra bedrifter for ansettelse?

Anonymkode: 43a51...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du du må si noe? 

Tenker du å bruke det til å prøve å presse dem opp i lønnstilbud? 

Jeg har kun vært i den situasjonen at jeg ventet på svar fra en jeg søkte hos, mens jeg fikk tilbud hos en annen, og da sa jeg ærlig at jeg ikke ønsket å si ja til tilbudet før jeg hadde fått tilbakemelding fra de andre jeg søkte jobb hos. Men da var jeg veldig veldig sikker på at de virkelig ønsket meg der, og at de kom til å godta å vente på svar, og ikke bare gi jobben til noen andre. 

Anonymkode: 28212...a95

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tenker du du må si noe? 

Tenker du å bruke det til å prøve å presse dem opp i lønnstilbud? 

Jeg har kun vært i den situasjonen at jeg ventet på svar fra en jeg søkte hos, mens jeg fikk tilbud hos en annen, og da sa jeg ærlig at jeg ikke ønsket å si ja til tilbudet før jeg hadde fått tilbakemelding fra de andre jeg søkte jobb hos. Men da var jeg veldig veldig sikker på at de virkelig ønsket meg der, og at de kom til å godta å vente på svar, og ikke bare gi jobben til noen andre. 

Anonymkode: 28212...a95

ja, jeg tenkte for så vidt hvordan kommunisere med bedriftene når det er to som har kommet på banen, først den ene, og så rett ved tampen så kom en andre jobbtilbudet. Jeg har definitivt ikke lyst til å avvise det siste jobbtilbudet og jeg har ikke skrevet under noe. 

Jeg har jo kriterier: godt arbeidsmiljø, interessant jobb, pensjon-oppsparing, lønn, arbeidstider, nærme hjem, unngå pendling. Det er fordeler og ulemper med begge, så var det å veie opp. 

Men bør jeg si til første bedrift jeg har fått tilbud fra annen bedrift jeg må vurdere? Annet?

Anonymkode: 43a51...17a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa at jeg var så helfigur å ha fått to tilbud som jeg vurderer opp mot hverandre. Fikk derfor forhandlet opp lønn. 

Anonymkode: ea35c...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...