AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har søkt jobber en god stund, og nå virker det som at det har løsnet. Jeg fikk tilbud forrige uke fra den ene og har nå fått tilbud denne uken fra den andre. Det er to forskjellige yrker. Jeg er i grunn på mållinjen der jeg er i ferd med å skrive arbeidskontrakt med den første bedriften jeg har vært i kontakt med, men så har det på mållinjen kommet en annen bedrift som gir langt bedre vilkår. Arbeidstidene er også forskjellig fra bedriftene. Arbeidsstedene er forskjellige fra bedriftene. I det ene yrket har jeg kun dårlige erfaringer, og den andre har jeg bedre erfaring. I det ene tilbudet jobber jeg på fast sted, den andre så jeg er vekke fra hjem i 4 dager. Har du vært i en posisjon der du måtte skille ut for å finne ut hva du ville velge av yrket, arbeidsmiljø, lønn, pensjon? Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Nja, jeg søkte innen samme bransje, men fikk 2 jobbtilbud og måtte sette meg inn i betingelser osv. For meg var lønnsforskjellen vesentlig, og fordi de også kunne tilby bedre goder og et bredere ansvarsfelt ble valget ganske lett. Anonymkode: 5cf51...dd6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Tenker siden det er to forskjellige yrker, så må du kanskje først bestemme hvilket yre du helst ønsker å jobbe i og sette opp en liste med hva som er viktig for deg. Er det nærme hjemme, fleksibelt og lønn osv osv og ta valget ut i fra det. Anonymkode: a9230...724
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Du må finne ut hva som er viktigst for deg og velge ut i fra det. Jeg var nylig i ganske lik situasjon, og endte opp med å velge jobben som var dårligst betalt, fordi det var en dagstilling. Med to barn så var det viktigst for meg å ha alle helger og kvelder fri. Anonymkode: cca75...bc6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Du kan skrive en liste med fordeler og ulemper. Så kan du vekte ting opp mot hverandre. Er det feks viktigere å få en fot innenfor i et spesielt yrke, enn det er viktig å få en dagstilling? Osv Anonymkode: 21599...e79
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du må finne ut hva som er viktigst for deg og velge ut i fra det. Jeg var nylig i ganske lik situasjon, og endte opp med å velge jobben som var dårligst betalt, fordi det var en dagstilling. Med to barn så var det viktigst for meg å ha alle helger og kvelder fri. Anonymkode: cca75...bc6 Det ligger i kortene at jeg velger bedriften der jeg har lavest inntekt. Det i samhandling ved at jeg vil være sammen med kjæresten min hver dag. Pluss andre faktorer som spiller inn. Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du kan skrive en liste med fordeler og ulemper. Så kan du vekte ting opp mot hverandre. Er det feks viktigere å få en fot innenfor i et spesielt yrke, enn det er viktig å få en dagstilling? Osv Anonymkode: 21599...e79 ja, du sier noe vesentlig. Jeg har egentlig satt opp en fordeler og ulemper liste. Jeg har mulighet å komme innenfor et yrke jeg aldri har jobbet med før. Det er en veldig strukturert jobb. Det andre yrke har jeg veldig mange dårlige erfaringer, men så var det selskapet som har henvendt seg til meg da... Men det er ugunstige arbeidstider. Det er flere faktorer også. Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du må finne ut hva som er viktigst for deg og velge ut i fra det. Jeg var nylig i ganske lik situasjon, og endte opp med å velge jobben som var dårligst betalt, fordi det var en dagstilling. Med to barn så var det viktigst for meg å ha alle helger og kvelder fri. Anonymkode: cca75...bc6 Ja, sant, det som er viktigst for meg. Samtidig så har jeg vært i en veldig lang prosess stedet som jeg skulle flytte til. For det har ligget i kortene at jeg måtte flytte, og jeg har i grunn funnet det nå. Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 11.37): Du kan skrive en liste med fordeler og ulemper. Så kan du vekte ting opp mot hverandre. Er det feks viktigere å få en fot innenfor i et spesielt yrke, enn det er viktig å få en dagstilling? Osv Anonymkode: 21599...e79 hva skriver jeg til dem jeg ikke velger? Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 hva skrev du som avslutnings prosess vedrørende jobbtilbud du har fått? for jeg regner med det har vært mange faktorer, både jobbsøknad og jobbintervju, og avslutningsvis i jobbsøknad prosess med mange tilbud, så skriver man noe vel? Anonymkode: 9ad99...a61
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #11 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hva skriver jeg til dem jeg ikke velger? Anonymkode: 9ad99...a61 først takker du ja og signerer kontrakt. deretter sier du til den andre jobben at du desverre har takket ja til Anne tilbud. Anonymkode: 41aeb...895
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #12 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): først takker du ja og signerer kontrakt. deretter sier du til den andre jobben at du desverre har takket ja til Anne tilbud. Anonymkode: 41aeb...895 hvorfor er det en grunnregel? Anonymkode: 9ad99...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå