Gå til innhold

Har du begynt å kutte ned på bilkjøringen?

Nuida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jo IEA kommet med forslag til kutt i oljebrønner som innebærer blant annet hjemmekontor 3 dager i uken for de som kan. Men akkurat dette punktet ser jeg ikke diskuteres noe sted, kun senking av fartsgrenser osv. Selv er hjemmekontor det eneste som kan redusere vår drivstoffbruk, da det er til og fra jobb vi må kjøre. Jeg syntes det er pussig at dette tiltaket ikke løftes og diskuteres. Jeg jobber i det offentlige, og her har vi blitt kalt tilbake til kontorene (helt unødig da jobben kan gjøres like bra hjemmefra (eller bedre, pga. færre forstyrrelser, kaffepauser og mer effektive digitale møter) 🤷‍♀️

Å begrense hvilke dager man kan kjøre bil basert på reg. nr. vil jo bare få de som har råd til å kjøpe flere biler, så det er jo et elendig forslag når det kun kommer til å ramme lavtlønte (som oftere er de som faktisk må møte fysisk på jobb og dermed har større behov for transport siden de i mindre grad kan jobbe hjemmefra) 

Anonymkode: 52c02...f50

Jeg er helt enig. Til og fra jobb må vi jo, det er enklere å vurdere behovet og alternativer for bil i private sammenhenger. 

Anonymkode: 5b64a...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bor i by men jobben er på bygda. Må kjøre for å komme dit til rimelig tid. Leier leilighet uten lademuligheter, så bruker fortsatt bensinbil. 

Anonymkode: 8ee7d...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører når jeg må..

Handler 1 gang i uka om jeg kan, så slipper jeg små kjøreturer senere
Fyller for 200 kr om gangen.. 200 kr holder lenge for meg, bilen bruker veldig lite og er økonomisk. Ford focus 2012 .
Kjører ikke bare for og kjøre, fordi jeg er dritt lei av å kjøre :P

Fikk lappen i 2019, men begynte som sjåfør i 2020, og har kjørt vær dag siden det.. har sikkert nærmere 50-100 000 km på 1 år. 

Men er uføre og er ikke i jobb lengre. Så jeg har nesten aldri noen grunner til å dra ut utenom jeg skal til venner eller sånt :)

Anonymkode: 9a380...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er uføre og er ikke i jobb lengre. Så jeg har nesten aldri noen grunner til å dra ut utenom jeg skal til venner eller sånt :)

Er du i uføre eller er du ufør?

Anonymkode: 458f9...cdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, kjører bil til jobb hver dag siden det ikke går buss. Får strøm av arbeidsgiver til elbilen, så merker ikke mye av de sinnsyke prisene som den gamle dieselbilen ville ha utsatt meg for.

Anonymkode: cb817...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...