AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg kjenner jeg er så lei. En venninne av meg har solgt mary kay produkter (rettelse; hun får ikke solgt!) i noen måneder nå, og hver gang vi møtes så begynner hun å vise meg den katalogen og fortelle meg om produkter, forteller meg om huden min og hva jeg trenger og ditt og datt... og når jeg møtte henne sist skulle hun sette ferdig og klar en pakke til meg, med masse forskjellige produkter, og det er en sum som hadde havnet på noe mellom 2 og 3 tusen! Nå har dette blitt et så stort problem at jeg vet ikke om jeg klarer å forholde meg til henne, hvordan skal jeg få henne til å stoppe? Jeg føler at jeg har vist 0 interesse for å kjøpe noen av produktene - det føles mer ut som hun presser dette på meg og at jeg skal få dårlig samvittighet over å ikke kjøpe noe..... Og jeg klarer ikke å si rett ut at "jeg vil ikke ha noen av de produktene dine!" for jeg kjenner at det sitter langt inne hos meg, jeg håpet at hun skulle skjønne at jeg ikke hadde noe interesse av dette når jeg heler ikke har spurt eller vist at jeg ønsker å kjøpe...Noen som vet hva jeg kan si til henne? Anonymkode: 008a6...401 2
Meadow Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Du må bare si klart i fra. MK selgerne er desperate etter å bli kvitt de overprisede produktene de har blitt hjernevasket til å kjøpe fra selgeren over seg i pyramiden. Jeg sa ifra at jeg ikke ønsker å støtte sånne virksomheter, og da ble det stilt fra vedkommende som maste på meg. 36
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Det er vel sånn pyramide greier, hun er avhengig av å få solgt. Bare si at du har ikke råd. Anonymkode: 2f9c6...2a3 11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som vet hva jeg kan si til henne? "jeg vil ikke ha noen av de produktene dine!" Anonymkode: 45f1b...f30 20 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Hva er så galt med og prøve noe fra MK hvis du liker hudpleie da? De har noen produkter som er veldig bra. Og du får vel prosenter fra henne som er venninna de? Anonymkode: 7c11f...c0a
anonymbruker2312 Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Dette er jo bare helt latterlig barnslig oppførsel. Jeg hadde ikke tålt denne oppførselen fra venninna mi i det hele tatt. Si til henne at du ikke er interessert og at hun må forstå det. For at hun skal slutte så må du faktisk si det. Hun driver jo å prøver seg fordi hun ser at du ikke har noe imot det. En luring prøver så lenge de kan. 12
emilie123 Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 Hva med å si at du ikke blander vennskap og penger? Det sa jeg til min venninne som prøvde å selge meg et produkt. Hun ble litt sur, men sluttet med maset sitt. Skjønner godt at du blir lei. 7
17.11 Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Du burde kvinne deg opp og si det rett ut. Venninnen din er på vei inn i et pyramidespill i full fart, og det er best å være ærlig om hva du mener om det. Kanskje hun innser etterhvert hvor idiotisk det er, det hun holder på med. 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er så galt med og prøve noe fra MK hvis du liker hudpleie da? De har noen produkter som er veldig bra. Og du får vel prosenter fra henne som er venninna de? Anonymkode: 7c11f...c0a Du er en dritt av en venn om du prøver å tyne penger ut av vennene dine. Og særlig når de gjentatte ganger sier nei. Anonymkode: c150d...b06 25
Tone83 Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 Det kan ikke være så stort problem når du ikke en gang tør å si at du ikke ønsker å kjøpe noe. Å ikke si noe kan tolkes som interesse for mer informasjon.. 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Tone83 skrev (1 minutt siden): Det kan ikke være så stort problem når du ikke en gang tør å si at du ikke ønsker å kjøpe noe. Å ikke si noe kan tolkes som interesse for mer informasjon.. Enig. Hvor vanskelig kan det være å si nei. Folk må lære seg å snakke litt mer direkte til hverandre, si fra og stå opp for seg selv. Da hadde mange misforståelser vært unngått.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Si at du har funnet "dine" hudpleieprodukter etter mye prøving og feiling, og ikke er interessert i å prøve noe nytt. Ferdig snakka, vært helt tydelig på det. Anonymkode: 68506...8ea 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 "Ellers takk, jeg er fornøyd med de produktene jeg har" Anonymkode: 329f6...49a 14 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er så galt med og prøve noe fra MK hvis du liker hudpleie da? De har noen produkter som er veldig bra. Og du får vel prosenter fra henne som er venninna de? Anonymkode: 7c11f...c0a Gir man en finger så tar de hele hånda. Da tror de at de har fått deg på gli. Anonymkode: dc34f...4f7 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gir man en finger så tar de hele hånda. Da tror de at de har fått deg på gli. Anonymkode: dc34f...4f7 Det er jo en VENN da. Tar de hele hånda er de jo ingen venn, da snakker vi om en bekjent. En venn hadde jeg lett støttet om de solgte ting jeg uansett trengte (hudpleie). En bekjent hadde jeg trekt meg unna 😅 Anonymkode: 3746e...ad8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 Kjenner vi samme dama? Eller forresten, det var Oriflame. Tanta til mannen min. Så dro hun fram kataloger med produkter og ville selge meg hudpleie mens vi var i et finere 70-årslag med middag, taler osv. Hadde lyst til å krabbe under bordet av skam. Si at du er blakk, det er det eneste som hjelper. Anonymkode: 9e537...8b8 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 "jeg har prøvd de produktene før, og dessverre så reagerte huden min på de. Og jeg tåler bare de jeg bruker nå, så jeg vil ikke ha". Anonymkode: 7f8f9...e6f 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 Jeg tenker folk må være litt mindre påtrengende og litt mindre konflikt sky. Alle må jo tåle å få et nei takk uten å bli sur. Syntes ofte det er litt skevfordeling blandet venninder, der den ene krever, og den andre ikke tør å si fra, pga negative reaksjoner. Her ville jeg ha sagt at det er fint at du prøver å selge noe. Men jeg har ikke budsjett til å handle dine produkter, når jeg liker de jeg allerede bruker. Så jeg setter pris på om du ikke prøver å selge meg noe hver gang vi møtes. Jeg kan gjerne ha et møte hos meg. Men jeg kjøper ingenting Anonymkode: fb25c...79a 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 Jeg støtter ikke pyramidespill av prinsipp. Det er kvinnefientlig fordi de gjerne går etter kvinner som ikke er i jobb og trenger pengene, men så ender de opp med et stort lager av ting de ikke får solgt og mesteparten går i lommene til de på toppen av pyramiden. Jeg sier klart og tydelig at "Nei, det hjelper ikke hva du selger eller hvor gode venner vi er. Jeg støtter ikke pyramidespill! " Dette gjelder primært i USA, men er ikke uaktuelt for kvinner i Norge heller: https://www.westernfrontonline.com/article/2021/02/multilevel-marketing-schemes-are-anti-woman?ct=content_open&cv=cbox_latest Anonymkode: c5c16...dec 16 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå