AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #41 Del Skrevet 16. mars 2022 Det var ikke noe særlig med telefonkiosk der jeg bodde, født i 88. Men husker at kusinen min, som bodde i byen, var en kløpper på å bruke de til alt mulig av påfunn. Nå når jeg leste denne tråden husker jeg at der var en måte man kunne taste for å slippe betaling, men husker ikke hva. Men herlighet som vi bølleringte fra fasttelefon! Husker også at ei venninne og jeg brukte å ringe til hverandre bare for fjas. Vi lagde historier der vi sa ett og ett ord hver, hørte på musikk sammen eller hadde hverandre på tråden mens vi spilte det samme PlayStation-spillet. Kan enda huske den feite Telenor-regningen som kom, og at den var på 7822 kroner! Mamma og pappa ble rasende, tror aldri jeg har sett de så sinte. Dessverre forstod jeg ikke helt alvoret, og neste gang jeg hentet posten og fant regning fra Telenor, så kastet jeg den fordi jeg var så redd for å få kjeft! Det endte med at mamma og pappa sperret hustelefonen når de ikke var hjemme, så det var umulig å ringe ut annet enn til 112. Skammer meg faktisk litt enda! Anonymkode: 6fb00...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. mars 2022 #42 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har jeg aldri hørt om. Derimot hadde man noen sekunder til å si nr, på boksen man sto i, eller "kom å hent meg" eller andre veldig korte beskjeder. Noe reklame var det aldri snakk om i tlf.kioskenes tid. Anonymkode: 54356...d75 Har ikke snakket om reklame AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det har aldri vært reklamefinansiert telefoni fra telefonkiosker i Norge. Men i gamle dager var telefonisignalisering "inline" Hva det betyr, er at de signalene som ble sendt for å styre telefonsentralen, for eksempel tellerskritt (tiden du kunne snakke pr krone) ble sendt over samme kanal som du snakket i. Det gjorde at du kunne ta av røret, sende en haug signaler, og på den måten ringe gratis. Men de var utenfor spekteret til telefonboksen, så du måtte ha noe som kunne sende dem. Men det var ikke mye poeng. På ettermiddag og på kveld innnefor lokalområdet var det bare et tellerskritt, så du kunne ringe LENGE. Anonymkode: 1d5ca...4ff Dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #43 Del Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 21.16): Pluss på noen år, jeg er født i 88 og brukte flittig telefonkiosker til tulleringing på slutten av 90-tallet. Anonymkode: 52337...438 Samme her. Født i 88, husker telefonkioskene godt 😂 Anonymkode: ace74...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #44 Del Skrevet 17. mars 2022 Adrenalina1 skrev (På 3/16/2022 den 18.21): Gamledager😂? Disse telefonkioskene fantes helt til begynnelsen av 90 tallet. De fantes lenger enn det. Jeg er født i 92 og jeg brukte telefonkiosk til å ringe hjem på tidlig 2000 tallet😅 Anonymkode: 05b72...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #45 Del Skrevet 2. april 2022 Fant noen linker. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/P9e7rz/motta-reklame-ring-gratis Sitat Det er ikke første gang det lanseres planer om reklamefinansiert gratistelefoni. For noen år siden hadde vi noe liknende på fasttelefon i Norge, men tjenesten døde ganske raskt. I 1999 lanserte Spotcast Communications en liknende tjeneste i Hong Kong. Ett år senere var kundene så lei av den påtrengende reklamen at selskapet måtte legge inn årene. *** https://dinside.dagbladet.no/okonomi/utnytt-gratistelefonene/62662313 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/gratis-internett-gratis-telefon-gratis-mobil/62662376 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRAAga/telenor-legger-ned-gratistelefon *** https://itavisen.no/1998/04/16/gratis-telefon-i-norge/ *** Anonymkode: 112a3...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. april 2022 #46 Del Skrevet 2. april 2022 Eneste nummer som var gratis fra en tlf automat, var til politiet’s 112. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #47 Del Skrevet 2. april 2022 tdm900 skrev (6 minutter siden): Eneste nummer som var gratis fra en tlf automat, var til politiet’s 112. Nei. Vi bestilte "Slutt å røyke-pakker" over en lav sko til folk i klassen via gratisnummer. Tanken var vel at foreldrene skulle hente pisten og tro barnet deres røykte. Anonymkode: 85b98...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #48 Del Skrevet 2. april 2022 tdm900 skrev (15 minutter siden): Eneste nummer som var gratis fra en tlf automat, var til politiet’s 112. Nei, reklametelefonen kunne man ringe til fra tlf-kiosk også. Anonymkode: edd2a...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #49 Del Skrevet 2. april 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Vi bestilte "Slutt å røyke-pakker" over en lav sko til folk i klassen via gratisnummer. Tanken var vel at foreldrene skulle hente pisten og tro barnet deres røykte. Anonymkode: 85b98...5d3 Anonymkode: 89e40...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #50 Del Skrevet 2. april 2022 Vi ringte gratis fra en kiosk. Mener å huske at vi brukte bare 0 når vi ringte. Type 10 nuller =tallet 1. 9 nuller=2. Så det tok litt tid å slå nummeret. Vi sto mye der å ringte gratis Anonymkode: 3ff23...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #51 Del Skrevet 2. april 2022 tdm900 skrev (1 time siden): Eneste nummer som var gratis fra en tlf automat, var til politiet’s 112. Nei, Barn og unges kontakttelefon var gratis, sånne 800 nr var gratis. Anonymkode: f0fee...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #52 Del Skrevet 2. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, Barn og unges kontakttelefon var gratis, sånne 800 nr var gratis. Anonymkode: f0fee...39f Skulle akkurat til å si det samme. Ringte mye 800-nummer fra kiosk Anonymkode: de80f...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. april 2022 #53 Del Skrevet 2. april 2022 On 3/17/2022 at 10:16 PM, AnonymBruker said: De fantes lenger enn det. Jeg er født i 92 og jeg brukte telefonkiosk til å ringe hjem på tidlig 2000 tallet😅 Anonymkode: 05b72...d25 Jeg ringte fra telefonkiosk sist i 2012 eller 2013 faktisk. Mener det var i Lamoparken i Trondheim. Den telefonkiosken har blitt til et lite bibliotek nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #54 Del Skrevet 2. april 2022 Husker da jeg var på speiderleir på slutten av 90-tallet og fikk telefonkort som kunne brukes på telefonkiosk av mamma. Jeg var for gjerrig til å bruke egne penger eller penger jeg fikk av foreldrene mine, så om jeg ikke fikk telefonkort så fikk ikke mamma noen telefonsamtaler. Anonymkode: 89e40...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #55 Del Skrevet 2. april 2022 17.11 skrev (5 timer siden): Jeg ringte fra telefonkiosk sist i 2012 eller 2013 faktisk. Mener det var i Lamoparken i Trondheim. Den telefonkiosken har blitt til et lite bibliotek nå Det har den på Møllenberg blitt også -fin bruk av de gamle, vært å henta og levert bøker begge steder! Anonymkode: 112a3...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 2. april 2022 #56 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Jeg kan ikke huske at det var noen reklamepause. Eneste man kunne ringe gratis så vit jeg kan huske var 800 nummer og nødnumrene. Endret 2. april 2022 av Gereon Rath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 2. april 2022 #57 Del Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har den på Møllenberg blitt også -fin bruk av de gamle, vært å henta og levert bøker begge steder! Anonymkode: 112a3...e54 Her vi bor henger det nå hjertestarter i telefonkiosken i sentrum, bare synd den utsettes for vandalisme rett som det er 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå