Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å bruke retinol men er foreløpig ikke så begeistret. Huden er tørrere men samtidig har jeg kviseutbrudd. Går dette over?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk sinnsykt kviseutbrudd av Retinol, har ikke turt å bruke det igjen. :(

Anonymkode: fe1aa...67b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mer tørr hud og rynker, mer kviser. Brukt 1,5år og ser INGEN forbedrende  forskjell. 

Anonymkode: 0a1ca...8d6

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Eller dvs. jeg har fått renere hud og i alle fall ikke flere rynker siden jeg startet å bruke det. Nå tåler huden min Retinol veldig bra, men likevel lurt å tilføre ekstra fuktighet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sterkt har du begynt  og hvor ofte påfører du det? Jeg bruker 0.5% 2 ganger i uka nå til å begynne med og legger en fet krem over før jeg legger meg. Da går det bra, men må være flink med fukt både dag og natt.

Anonymkode: 6c8d4...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men av Isotretinoin.

Anonymkode: 4b3ae...ae7

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor sterkt har du begynt  og hvor ofte påfører du det? Jeg bruker 0.5% 2 ganger i uka nå til å begynne med og legger en fet krem over før jeg legger meg. Da går det bra, men må være flink med fukt både dag og natt.

Anonymkode: 6c8d4...8d6

Hvilken krem bruker du over? Jeg bruker ikke så sterke produkter. Serien fra ZO skin health

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte L’Oréal sin, brukte to ganger i uken to uker, uke tre begynte det å svi og klø som f. 

Vet ikke om jeg skal prøve et annet merke eller bare leve med skrukkete slapp hals. 

Anonymkode: be678...133

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, marykay said:

Jeg har begynt å bruke retinol men er foreløpig ikke så begeistret. Huden er tørrere men samtidig har jeg kviseutbrudd. Går dette over?

Bruk den 2 kvelder i uka over en lengre periode. Huden blir stresset og den trenger en langsom tilvenning. Lykke til :) 

Anonymkode: 1bcf7...373

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøpte L’Oréal sin, brukte to ganger i uken to uker, uke tre begynte det å svi og klø som f. 

Vet ikke om jeg skal prøve et annet merke eller bare leve med skrukkete slapp hals. 

Loreal har ikke noe med retinol vel? Er retinyl palmitate de har i og det er så svakt at det ikke har bevist noen effekt. Ellers er den full av parfyme og skit, så er mest sannsynlig det du reagerer på. 

Anonymkode: 0a1ca...8d6

• Liker 2
Gjest Puddingen93
Skrevet (endret)
marykay skrev (4 timer siden):

Min hud ble dårlig først. Men en må holde ut. Nå er den veldigt fin. Jeg har også fått mindre rynker og penere hud. 

kanskje du burde bruke mindre styrke til å begynne med? Og bruke hvarannan/ hvar tredje dag. Og nå til våren så er det viktigt å kun bruke Retinol om kvelden/ natta. 

men ja det ska gå over. Du må hvartfall vente 3-4 uker. :) 
går det ikke over Etter det så bør du prøve noe annet. Less is more :)

Endret av Puddingen93
Gjest Puddingen93
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bruk loreal. Bruk noe mer medisinskt, eller noe som er skapt av hudleger.

skinome 

medicalia 

excuvianse 

neustrata 

evt: paulas choise 

bruk gjerne lav styrke til å begynne med , bruk helst noe uten parfyme og gjerne uten allergene stoffer. :) 
og slapp hud blir ikke bedre av Retinol. Da må du operere…. 

Endret av Puddingen93
AnonymBruker
Skrevet

Det tar opptil 6 mnd før man merker forbedring da.

Anonymkode: e1350...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må huske på at for høy styrke, ødelegger i stedet for å reparere huden! Man bør starte med en lav prosent, og deretter økehvis huden tåler det. 

Selv bruker jeg 0,2 % en gang i uken. Jeg tåler ikke høyere. 

Anonymkode: 4c1cf...e19

AnonymBruker
Skrevet

Brukt 0,5% tretinoin siden 2017, hjulpet litt på kviser men ser fremdeles gammel ut med uren hud

Anonymkode: 6e642...b81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere må huske på at for høy styrke, ødelegger i stedet for å reparere huden! Man bør starte med en lav prosent, og deretter økehvis huden tåler det. 

Selv bruker jeg 0,2 % en gang i uken. Jeg tåler ikke høyere. 

Anonymkode: 4c1cf...e19

Jeg bruker 0,1% en gang i uken. Gjort dette i et år. 

Mild rens, fet krem + pea size. 

Less is more. 

Anonymkode: 430ab...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker granactive retinoid fra the Ordinary, og har fått veldig fin hud👍

Anonymkode: c23da...e3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...