Gå til innhold

Kunne du bodd i en 1-romsleilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Hadde nok fått en litt følelse av klaustrofobi. Ser det er en del sånne leiligheter ute på finn. Kan tenke meg det er en del angrende kjøpere 😅

Anonymkode: d1c90...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg, så må jeg. Men jeg hadde mistrives sterkt. Jeg trenger et soverom med vindu og dør. 

Anonymkode: 75890...c92

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde fint kunnet bo i ettroms. Liker små leiligheter. Men ikke i en som er så liten at man må sove på hems. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung, hadde jeg hatt null problem med å bo i ettroms, men nå når jeg er voksen og har vent meg til et helt hus, hadde jeg nok fått litt klaus av å bo så lite. Spesielt om jeg ikke hadde hatt tilgang til en liten terasse eller hageflekk i tillegg.

Anonymkode: c5b42...20a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør teknisk sett det, da sovealkoven er under 5kvm og ikke kan kalles for et soverom. Har dør, vindu, 120 seng og det holder igrunn. Stortrives. 

Anonymkode: 8722d...181

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært singel kunne det faktisk vært drømmen. ☺️ Et eget lite sted som jeg kan gjøre til mitt eget. Kunne bygget en hems hvis det er høyt nok under taket og hatt seng der, så det er bedre plass til oppholdsrom. Men jeg trives også veldig godt i mitt eget selskap. 

Anonymkode: a0e3c...031

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn som student. Balkong i tillegg og park rett utenfor. Fungerte helt fint. Har enebolig nå som ikke er veldig mye større, men her har jeg eget soverom, og det føles nesten trangere 

Anonymkode: ad957...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Kunne bodd i ettroms"hus" altså mikrohus. Må ha mulighet til å være ute og kunne se ut på natur. Får klaus av å tenke på å bo i leilighet i det hele tatt og helt noia av å tenke på å bo i ettromsleilighet.  

Anonymkode: 5bbe6...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Hadde nok fått en litt følelse av klaustrofobi. Ser det er en del sånne leiligheter ute på finn. Kan tenke meg det er en del angrende kjøpere 😅

Anonymkode: d1c90...3b8

De som kjøper 1 roms gjør det vel fordi de ikke kan kjøpe noe større i det området de ønsker å bo i.

Selv bodde jeg i 1-roms som student og det var stusslig, men helt overkommelig. 

Anonymkode: c46bd...02e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det går an som student, men som permanent bolig kunne jeg aldri ha tenkt meg det.

Anonymkode: d957f...623

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De som kjøper 1 roms gjør det vel fordi de ikke kan kjøpe noe større i det området de ønsker å bo i.

Selv bodde jeg i 1-roms som student og det var stusslig, men helt overkommelig. 

Anonymkode: c46bd...02e

Det gjelder helt sikkert for mange, men ikke for alle.  Jeg solgte en stor leilighet da barna hadde flyttet ut og stiftet familie, og bor nå på 32 m2. I tillegg har jeg en ganske stor innglasset balkong.  Endelig får jeg være den "minimalisten" jeg egentlig er, og lever i et ryddig hjem som inneholder det jeg trenger.  Ingen skap, skuffer og boder som er fulle av alt mulig rart som jeg ikke har bruk for. Jeg har lavere husleie, mindre strømregning, lite areal å vaske/ vedlikeholde, og penger i banken (pensjons-reisekasse 😊

Jeg vet at mange synes det er fryktelig rart at et godt voksent menneske velger å bo sånn, noen virker til og med nesten litt provosert av valget mitt.  Det synes jeg er litt rart da...

Anonymkode: 5d21f...242

• Liker 5
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det som student, og det fungerte utmerket.

Nå, med katt, mann, hjemmekontor, walk in garderobe, tredemølle, fullt kjøkken.... Nope. 

Anonymkode: d12e6...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Før het det hybel😂 Bodde slik på vgs, og 1 år av studietiden. Hadde en seng, skrivepult og lite tekjøkken der. Badet var i et lite rom akkurat i det man kom inn inngangsdøra. Har også bodd på hybel med delt bad. 

Kunne nok ikke bodd slik nå som 43 åring :)

Anonymkode: edcb7...a1d

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20220316-064914_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en ettroms på 37 kvm i 4 år, trivdes forsåvidt godt der. Hadde en slags alkoveløsning, spisebord med plass til 6, sofakrok, ganske stort kjøkken med barløsning. Men flere netter drømte jeg at jeg oppdaget et stort rom bak kjøkkenet, og når jeg flyttet i hus etterpå skjønte jeg hvorfor, hadde nok ikke klart å bo der så mye lengre.

Anonymkode: d8582...ee6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bodde på på 26m2 i 6 år. Det gikk helt greit, men var ikke så stas når jeg hadde overnattinsbesøk. 

Hadde jeg vært singel og barnløs kunne jeg levd i en veldig stor ettroms. Heter det studioappartment? Typ 50-70 m2 for å få litt luft mellom "avdelingene". 

Anonymkode: f60a0...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Før het det hybel😂 Bodde slik på vgs, og 1 år av studietiden. Hadde en seng, skrivepult og lite tekjøkken der. Badet var i et lite rom akkurat i det man kom inn inngangsdøra. Har også bodd på hybel med delt bad. 

Kunne nok ikke bodd slik nå som 43 åring :)

Selv da jeg var student for 20 år siden var det forskjell på hybel og ettroms.

Hybel har gjerne felles bad/kjøkken. Eller kun en enkel løsning for matlaging. Senga står i rommet og fungerer også som sofa. 

Etroms var gjerne litt større, hadde fullt kjøkken. Og som regel en soveløsning i form av hems/avlukke, i tillegg til sofa. Samt flere praktiske løsninger til lagring, etc. 

Anonymkode: d12e6...d6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det i flere år og det var ikke noe problem. Først på studentbolig og så kjøpte jeg en 1-roms da jeg var ferdig på skolen. Jeg hadde ikke råd til noe større, men hadde heller ikke så mange ting på det tidspunktet så det gikk fint. Fikk med meg en fin verdistigning i årene jeg eide den så fikk kjøpt større etter hvert. Nå kunne jeg aldri flyttet tilbake til 36kvm.

Anonymkode: 00f22...3b2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...