Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108849

For en tragisk sak. Skjønner ikke helt vitsen med å drapstiltale mora. Alle vet jo at hun ikke kommer til å bli dømt :forvirret: Hun var jo så syk stakkar.

Hadde en mann gjort det med dattra si hadde nok behandlingen og fordømmelsen være atskillig større. Sjøl om faren også hadde en psykiatrisk diagnose.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psycho terapeut
Skrevet

Det hadde i hvert fall blitt en lenger tråd på KG. Nå er det derimot mer interessant å forsvare TV-aksjonsdødarne i erkefeministrørsla.

Skrevet (endret)
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108849

For en tragisk sak. Skjønner  ikke  helt  vitsen med å drapstiltale mora. Alle vet jo at hun  ikke kommer til å bli dømt :forvirret:  Hun var jo så syk stakkar.

Vitsen med tiltalen kan jo alltids diskuteres. Det sikrer iallfall at mennesket får skikkelig psykiatrisk oppfølging, noe hun ikke har fått tidligere. Men det er klanderverdig at faresignalene ikke har blitt plukket opp tidligere, og at det må gå så langt for at noen skal få øynene opp for at dette mennesket ikke er ved sine fulle fem. Det er tragisk.

Endret av Druscilla
Skrevet

Fryktelig tragisk sak, tragisk at det blir skrevet om den i media, og føler meg litt "småskitten" selv her jeg sitter og kommenterer den. :tristbla:

Men drap er jo uansett en alvorlig sak, og det ville vært feil om det ikke ble reist tiltale, synes jeg. Moren kommer helt sikkert til å få hjelp, og det kan i tillegg hende at hun blir dømt til en slags forvaring. Kjenner ikke rettspraksis egentlig, men...

Skrevet
Vitsen med tiltalen kan jo alltids diskuteres. Det sikrer iallfall at mennesket får skikkelig psykiatrisk oppfølging, noe hun ikke har fått tidligere. Men det er klanderverdig at faresignalene ikke har blitt plukket opp tidligere, og at det må gå så langt for at noen skal få øynene opp for at dette mennesket ikke er ved sine fulle fem. Det er tragisk.

Hun har da vært innom psykiatrien og var det da enda, så at hun ikke har fått oppfølging er vel å ta for sterkt i? Synes konsekvensene av at psykiatrisk syke pasienter burde få lov til å ha barn burde vurderers strengere. Har forstått det sånn at hun var alenemor og da er det ikke engang en annen som kan følge nærmere med hvordan barnet har det i heimen.

Skrevet

Hun har fått oppfølging, ja. Men om den er god nok, resultatene tatt i betraktning, det er en helt annen sak.

Skrevet
Hun har fått oppfølging, ja. Men om den er god nok, resultatene tatt i betraktning, det er en helt annen sak.

Man kan vel aldri sikre seg mot sånne ting 100%, og jeg tror denne dama har fått mer hjelp en de fleste. det er vel heller barnevernet som burde ha gjort en bedre jobb. Psykotiske mødre burde aldri fått lov til å ha barn! Ihvertfall ikke når hun lever alene med barnet.

Skrevet
Alle vet jo at hun  ikke kommer til å bli dømt :forvirret:  Hun var jo så syk stakkar.

Det er hun jo også.

Hadde en mann gjort det med dattra si hadde nok behandlingen og fordømmelsen være atskillig større. Sjøl om faren også hadde en psykiatrisk diagnose.

Du skal ikke se helt bort i fra det, men så er det også ganske normalt å tolke verden fra sitt eget ståsted.

Skrevet
Det er hun jo også.

Du skal ikke se helt bort i fra det, men så er det også ganske normalt å tolke verden fra sitt eget ståsted.

Og hva mener du egentlig med det ? :klø:

Skrevet

si meg en ting hadde en mann gjort dette.Hadde dere da hat sympati og sakt at det var synd på mora ?

Skrevet
si meg en ting hadde en mann gjort dette.Hadde dere da hat sympati og sakt at det var synd på mora ?

Mora til mannen som hadde gjort det, eller mora til barnet?

:klø:

Er selvfølgelig synd på mora som har mistet barnet :overrasket:

Hvorfor skulle det ikke være det?

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Jeg synes hun skal ta kontakt med Herlofsen eller Sandstrøm. Da ordner det seg nok, skal du se.

Skrevet

mora drepte jo barnet.ikke sant

så det er mora til barne.

det jeg spør om vist faren hadde drept barnet og ikke mora som jo drepte barnet.

ville dere da sakt det var synd på faren ?

det virker jo som dere kommer med unskyldninger for det mora har gjort mot barnet.Hun skal straffes på akurat samme måte som det en far gjør.

men det er vel vannelig at kvinner forsvarer barnemordere når det er mora som utfører drapet

Skrevet
mora drepte jo barnet.ikke sant

så det er mora til barne.

det jeg spør om vist faren hadde drept barnet og ikke mora som jo drepte barnet.

ville dere da sakt det var synd på faren ?

det virker jo som dere kommer med unskyldninger for det mora har gjort mot barnet.Hun skal straffes på akurat samme måte som det en far gjør.

men det er vel vannelig at kvinner forsvarer barnemordere når det er mora som utfører drapet

Da ordla du deg feil i det første innlegget ditt ;-)

Jeg syns ikke synd på mora i dette tilfellet her. Syns det blir for lettvint å avfeie det med at hun er sjuk. Hadde faren gjort dette i stedet for mora hadde jeg hatt samme holdning til ham.

Det jeg synes er merkelig er at folk syns mer synd på mødre i slike tilfeller. hvorfor det ? Strengt tatt burde jo fordømmelsen mot hene være større da hun tross alt har bært barnet i magen, og av den grunn skulle man jo tro at hennes tilknytning til å skade det på noe som helst måte burde være mindre en farens i så måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...