AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Del Skrevet 15. mars 2022 Okei sikker valt helt feil kategori men fant ingen annet.. jeg har slitt psykisk siden jeg var ganske liten og har den dag idag ganske mange diagnoser. Jeg har det siste året merker veldig stor forandring på dette på den negative måten dessverre. Spørsmål mitt er bare om man kan slite mere psykisk jo eldre man blir? Jeg er nå 23 år og ting eskalerer bare mere og mere. Jeg har hvert i veldig mye behandling men ikke hvert særlig nyttig. Dere er ikke fagfolk, det vet jeg, men jeg googler dette opp og ned og finner ingen svar og ærlig jeg tør ikke spørre behandlere mine på dps om dette. Anonymkode: ccce6...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 15. mars 2022 #2 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg har dessverre bare blitt værre jo eldre jeg blir. Jeg får mer og mer dårlige erfaringer i livet og det ødelegger selvtilliten helt. Jeg har også slitt psykisk helt siden barndommen. Klem til deg❤️ Håper det går motsatt vei for deg❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Del Skrevet 15. mars 2022 Kan gå begge veier. Avhenger gjerne av diagnose Anonymkode: 7e380...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Del Skrevet 15. mars 2022 Tror nok det varierer fra person til person, jeg har blitt mye bedre ettersom årene har gått. Anonymkode: fdc54...18b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Del Skrevet 15. mars 2022 Man blir ofte verre, tror jeg. Man får jo flere opplevelser, nye utfordringer, problemer... Anonymkode: a7447...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Del Skrevet 15. mars 2022 jeg blir bedre og bedre for hvert år som går. tidlig i 30-årene nå, etter et langt og tungt liv. er som om at livet har begynt på nytt igjen, ærlig talt. Anonymkode: ac7c4...96f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Del Skrevet 15. mars 2022 Tror det kan gå begge veier, og så kan det alltid snu også. Jeg hadde mange år hvor det ble være før det snudde å ble bedre igjen. Håper selvfølgelig det forsetter å bli bedre, men jeg tror det er veldig vanlig at det svinger. Det kan bli bedre senere selv om du føler det går feil vei nå ❤️ Anonymkode: 9a79f...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Del Skrevet 15. mars 2022 Det kan gå i alle retninger. Opp og ned, frem og tilbake. Jeg blir bare verre. Anonymkode: 57c3e...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixion Skrevet 15. mars 2022 #9 Del Skrevet 15. mars 2022 (endret) Ja og nei. Har opplevd mye dårlige greier. Men med oppfølging av helsevesen som har virket og sunn livsførsel, bedre økonomistyring og så videre og så videre, har min psykiske helse blitt bedre de siste årene. Nå er jeg 48. Har hatt svært mange downs knyttet til å være deprimert og ha bipolar lidelse. Fungerer godt i jobb i dag. Det er håp så lenge man har puls. Men har man totalt mistet troa, da er det vanskelig, det skjønner jeg. Og har man flere diagnoser og dårlig arbeidsevne så er det også vanskelig. Men det må finnes alternativer til hvordan man kan tilbringe livet. Ønsker deg lykke til. Endret 15. mars 2022 av Ixion 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg har ingen diagnoser eller annet, men har blitt psykiske nå i voksen alder. Har mer med langvarig stress å gjøre nok. Anonymkode: 58308...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Del Skrevet 15. mars 2022 Den gjør gjerne det om man ikke aktivt jobber med å få bedre psykisk helse hvis man allerede har slitt litt fra før. Psykisk helse bedres ikke av seg selv, men gradvis forverres uten behandling/ selvhjelp. Anonymkode: 82b7f...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 15. mars 2022 #12 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den gjør gjerne det om man ikke aktivt jobber med å få bedre psykisk helse hvis man allerede har slitt litt fra før. Psykisk helse bedres ikke av seg selv, men gradvis forverres uten behandling/ selvhjelp. Anonymkode: 82b7f...64e Dette👆Tror nøkkelen er å jobbe aktivt mot dette selv . Ha troa .tro kan flytte fjell . Å med sunne interesser , godt kosthold å litt trening er man på en god vei ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixion Skrevet 15. mars 2022 #13 Del Skrevet 15. mars 2022 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Dette👆Tror nøkkelen er å jobbe aktivt mot dette selv . Ha troa .tro kan flytte fjell . Å med sunne interesser , godt kosthold å litt trening er man på en god vei ❤️ Enig. Det hjelper for alle. Men det er ikke nok for alle. Og det er en kjensgjerning at noen går gjennom livet med store plager. Med behandling og god livsstil så kan plagene reduseres. Troa er viktig. Gode relasjoner. Bruke tida til noe som kan hjelpe andre. Ha kontakt med dyr og natur. For eksempel. Uansett. Du vil finne de som får det verre og bedre. Mange som har hatt depresjon får tilbakefall. Mange som har bipolar diagnose opplever at svingningene blir mindre med alderen. Evnen til å tåle psykisk stress kan bli bedre med alderen. Man blir roligere og klokere. Nuvel. Nå skal jeg gi meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Del Skrevet 15. mars 2022 NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Dette👆Tror nøkkelen er å jobbe aktivt mot dette selv . Ha troa .tro kan flytte fjell . Å med sunne interesser , godt kosthold å litt trening er man på en god vei ❤️ De siste tingene du nevner der er gull for den psykiske helsa, pluss noen gode relasjoner/ sosialliv. De tingene har gjort underverker for meg ❤️ Anonymkode: 82b7f...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg ble dårligere og dårligere, og føler nesten jeg ble dårligere av å gå på dps i årevis (selv om jeg trengte det, men ble nesten mer hjelpeløs og forvirret). Men så møtte jeg riktig behandler for meg, som gjorde at jeg fikk en mer riktig diagnose og dermed behandling. Så jeg føler at jeg jobbet hardt for å bedre helsen hele veien, men det måtte rett terapeut/terapi til for å bli (mye) bedre! Anonymkode: 58f00...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå