AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Søkte på jobb på en barnevernsinstitusjon og i stedet for intervju har jeg nå blitt invitert til å prøvejobbe i 3 døgn (medleverturnus). Betalingen for prøvejobbingen er ca 1/4 av det man ville fått betalt hvis man faktisk var ansatt. Er litt usikker da jeg må være borte i 3 døgn, det er ingen garanti for at jeg får jobben og betalingen er dårlig. Og så er jeg usikker på om jeg greier å vise det jeg er god for under en slik situasjon. Anonymkode: ace46...867
Skogkløver Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Aldri. Er det en offentlig instiusjon? Hvis ikke de en gang kan tilby deg noen opplæringsvakter, med lønn for å se om du passer til arbeidet. Nei, da tenker jeg de ikke er en seriøs arbeidsgiver som er verdt å jobbe for. Nå vet jeg ikke lovverket, men jeg er overrasket om dette I det hele tatt er lov. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 «Prøvejobbing» er utnytting. Anonymkode: 1629b...a37 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 6 minutter siden, Skogkløver said: Aldri. Er det en offentlig instiusjon? Hvis ikke de en gang kan tilby deg noen opplæringsvakter, med lønn for å se om du passer til arbeidet. Nei, da tenker jeg de ikke er en seriøs arbeidsgiver som er verdt å jobbe for. Nå vet jeg ikke lovverket, men jeg er overrasket om dette I det hele tatt er lov. Det er privat, turnusen er 14 dager jobb og 14 dager fri. Men prøvejobbingen skulle bare være i 3 døgn. Jeg føler ikke at jeg klarer å jobbe godt på så kort tid, man greier jo ikke få en skikkelig relasjon på så kort tid? Anonymkode: ace46...867
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Jeg ville takket ja. Dette er verdifull erfaring. Ikke vær en sånn ansatt som bare tenker på penger hele tiden… Anonymkode: 285c4...dc6 1
Siris Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Ville definitivt takket nei til det. Fikk tilbud om det samme for lenge siden med prøvejobbing, og følte definitivt at det ikke var seriøst. Og lurer vel egentlig på det samme som vedkommende over gjør, om det i det hele tatt er lov..vitner ihvertfall om useriøs arbeidsgiver
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Hvor gammel er du, og hvilken relevant utdannelse og erfaring har du? Anonymkode: bed9a...7b9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Jeg synes det er uetisk av arbeidsgiveren. Barn i institusjoner trenger stabilitet og forutsigbarhet, og så skal de forholde seg til potensielle arbeidstakere som de aldri vil komme til å se igjen ☹️ Anonymkode: 91513...f52 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er du, og hvilken relevant utdannelse og erfaring har du? Anonymkode: bed9a...7b9 Jeg er 28 år, er barnevernspedagog. Jobber på institusjon nå, men det er bare et vikariat som snart går ut. Anonymkode: ace46...867
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Varsle Arbeidstilsynet. Prøvejobbing skal være fullt betalt uansett. Prøvejobbing er en uklultur og hold deg unna sånne som tilbyr det. Prøvetid er der for en grunn, og det er også en grunn til den er 6 mnd. Anonymkode: 9f25b...d52 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Studerer selv barnevern og har jobbet med lignende. Jeg synes det høres veldig spesielt ut. Som du sier, man klarer ikke å skape en relasjon på så kort tid - og ved å være i en sånn presset situasjon vil man heller ikke klare å gjøre en god jobb. Nytt arbeidssted, nye mennesker å forholde seg til, rutiner osv. Jeg hadde i hvert fall ikke klart det. Hadde følt meg veldig overvåket og redd for å tråkke feil. Kanskje du kan spørre om de ikke kan komme med en annen løsning. En prøvevakt kunne jo vært noe, så kan du komme med tilbakemelding til dem på hvordan du selv synes det gikk. Anonymkode: fec92...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Høres ulovlig ut. Jeg er barnevernspedagog og har jobbet for et firma som ikke overholdt arbeidsmiljøloven. Jeg valgte å slutte, dette er ikke bra for verken ungdom eller ansatte. Jeg har tatt utdannelsen fordi jeg ønsker å bidra til at mennesker får det bedre, ikke til at rike mennesker blir rikere. Jobber derfor i staten nå. Anonymkode: d7e84...c17
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Dette må jo være kjempe ustabilt for barna 😳 Og gi dere en dårlig start hvis du bare skal hoppe inn i det og gjøre ditt beste under press.. Er det bare du som skal prøve jobbe eller er det andre kandidater også? Anonymkode: 35b8d...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå