Gå til innhold

Sykepleiere. Hvor mange dager i mnd jobber dere gjennomsnittlig i 100% turnus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange vakter utgjør omtrent 100% turnus?

Anonymkode: de702...e63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

på snitt 5 i uka

Anonymkode: 38df0...f43

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mange vakter utgjør omtrent 100% turnus?

Anonymkode: de702...e63

Kommer helt an på  om man har 2 delt eller 3 delt evt hvor mange nattevakter man har. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I snitt er det fem i uka, så justeres det etter om turnusen inkluderer langvakter og nattevakter f.eks. 

Anonymkode: 83ba4...067

AnonymBruker
Skrevet

snittet er 35,5 lønnede timer i uken

Anonymkode: 38df0...f43

AnonymBruker
Skrevet

35,5 timer som er 100% i tredelt turnus er enten 4,7 vakter i uka på 7,5 timer eller 4,4 8-timersvakter eller 3,55 nattevakter på 10 timer. 

Jeg jobber vanlig tredelt med ca normalt antall nattevakter og aftenvakter, og jobber som regel 6 dager i uka tredjehver uke når jeg har jobbhelg og ellers varierer det fra 3 til 5 vakter på en uke som regel. De ukene jeg har 3 vakter på en uke er som regel pga nattevakt. 

Anonymkode: 82c40...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Ca 5. Har dessverre todelt turnus. Kveld og dag, hver tredje helg. 

Jobber f.eks

uke 1: mandag-tysdag-onsdag-torsdag-fredag-fri-fri

Uke 2: mandag-tysdag-onsdag-fri-fredag-lørdag-søndag

Uke 3: mandag-fri-onsdag-torsdag-fredag-fri-fri

Uke 4: mandag-tysdag-onsdag-torsdag-fri-fri-fri

Uke 5: mandag-tysdag-onsdag-torsdag-fri-lørdag-søndag

uke 6: mandag-fri-onsdag-torsdag-fredag-fri-fri

Anonymkode: 2dc24...9cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 100 % todelt med langvakter (lør og søn) hver 6 helg.

en av ukene jobber jeg 3 dager, en annen uke 4 dager, i tre uker med 5 dager, uka med jobbhelg er på 6 dager. 

Anonymkode: 486c0...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer selv om jeg ikke er sykepleier, men jeg jobber 100% stilling i døgnkontinuerlig turnus og har en arbeidsuke på gjennomsnittlig 33,6 timer.

Vi har for det meste ca 8-timersskift (det varierer litt for å få det til å gå opp i 33,6 timer gjennomsnittlig), og så har vi skift på 12t 15m i helgene (har fått dispensasjon fra arbeidstilsynet). 28 vakter som er ca 8 timer og 4 vakter som er 12t 15m i løpet av turnusperioden på 8 uker. Så en vanlig arbeidsuke for meg uten overtid er 4 vakter, men det varierer fra uke til uke for å få det til å gå opp. Alle på gruppa jobber 100% og i samme turnus, så det spørs hvilken uke av turnusen man er i. I løpet av de åtte ukene har vi en full uke turnusfri. 

Anonymkode: 28501...ceb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg svarer selv om jeg ikke er sykepleier, men jeg jobber 100% stilling i døgnkontinuerlig turnus og har en arbeidsuke på gjennomsnittlig 33,6 timer.

Vi har for det meste ca 8-timersskift (det varierer litt for å få det til å gå opp i 33,6 timer gjennomsnittlig), og så har vi skift på 12t 15m i helgene (har fått dispensasjon fra arbeidstilsynet). 28 vakter som er ca 8 timer og 4 vakter som er 12t 15m i løpet av turnusperioden på 8 uker. Så en vanlig arbeidsuke for meg uten overtid er 4 vakter, men det varierer fra uke til uke for å få det til å gå opp. Alle på gruppa jobber 100% og i samme turnus, så det spørs hvilken uke av turnusen man er i. I løpet av de åtte ukene har vi en full uke turnusfri. 

Dette hørtes ut som en mye bedre løsning enn en typisk sykepleierturnus. Hvilket yrke jobber du i?

Anonymkode: e12bb...acf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Åh, det ønsker jeg og meg! Vi har pliktig utvidet arbeidstid vi... selv med turnus og ubekvem arbeidstid har vi 38 timers arbeidsuke ved turnus, og 40 timer hvis vi går kun dag... Hurra for å være lege.

Anonymkode: f66fe...414

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på om man jobber todelt eller tredelt turnus, eller kun dagtid, samt hvor lange vaktene er.

Ved todelt turnus (35,5 t/u) og vakter på 7,5 timer jobber man ca. 4,7 vakter i uka. Ved tredelt turnus (33,6 t/u) kan det variere hvor mange vakter man har, da nattevakter typisk er på 10 timer. 

Anonymkode: 7b286...883

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette gjør moren min også. De innførte det for ca 6 år siden. 

Og brått ble det vesentlig mer stabil arbeidsstyrke.  Det å jobbe hver 6. helg istedet for hver tredje tror jeg har reddet mye. 

Før innføringen tenkte min mor, med flere, på førtidspensjon. 

Anonymkode: b192b...36e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Stor forskjell på skift og turnus. 

Anonymkode: 83ba4...067

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 6.58):

Dette hørtes ut som en mye bedre løsning enn en typisk sykepleierturnus. Hvilket yrke jobber du i?

Anonymkode: e12bb...acf

Ingeniør. Vi har hatt denne turnusplanen i over 10 år uten endringer og jeg har bare lagret skiftene i outlook-kalenderen med automatisk gjentakelse hver 8. uke uten sluttdato. Vi bytter mye internt da og bare informerer sjefen som må oppdatere planen nesten daglig. :P Jeg har flere kolleger på gruppa som har lang reisevei og ønsker å ha så mange springskift som mulig for å sove over og spare reisetid. Vi har mange soverom og alle har hver sin dyne og pute.

D D D D D - -

E E E E - - -

N N N N - - -

- - - - E D D

E D E D - - -

D E D E - - -

D D D - N N N

- - - D D - - -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...