Gå til innhold

Jeg har en dårlig magefølelse angående bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noe dårlig magefølelse siden ca 3-4 mnd etter barnet mitt begynte i barnehagen, jeg tror ikke det har noe med meg som mor å gjøre, men mere det generelle. Jeg har turnusjobb, og det har ved flere anledninger vært tema rundt det, spesielt rundt temaet levering. Det å jobbe turnus er ikke like strukturert som barnehage. Vi har sånn noenlunde funnet ut en løsning på det. Men, nå etter de nye anbefalingene fra myndighetene er at barnet kan dra i barnehagen selv om barnet har korona. For noen dager siden hadde jeg korona, å har måttet trengt å vært hjemme for å forsøke å bli frisk, jeg leverte barnet i barnehagen selv om jeg hadde korona. Jeg snakket med personalet om at jeg syntes det var rart at barna kunne dra i bhg selv med korona, og at jeg synes det er trist at staten tar jobben for gitt. Men i går fikk jeg et par negative tilbakemld, ene angående koronarelatert tema og andre angående et problem mitt barn har, og ved flere anledninger har personalet snakket om dette problemet. Jeg er flink til å informere personale, å vi har ellers god dialog angående dette temaet, men så snakket hun om at barnet er kontaktsøkende å ikke er seg selv. Jeg begynner å føle at de prøver å ta meg på noe, eller forsøke å finne feil. De legger heller nesten ikke ut bilder av barnet mitt på appen for tiden, å jeg har tatt opp at jeg føler den ene tydelig viser at hun ikke liker meg, dette har blitt mye bedre nå. 

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg roser de, jeg smiler og er hyggelig, jeg tar også gjerne en smalltalk ved levering/henting. Jeg leverer seint og henter noenlunde tidlig. Skjønner ikke hvorfor jeg har denne dårlige magefølelsen, er det bare jeg som er paranoid? 

Anonymkode: 60bec...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler du at de baksnakker deg? At de prøver å «ta deg»? Skjønner ikke helt hva du mener? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har hatt noe dårlig magefølelse siden ca 3-4 mnd etter barnet mitt begynte i barnehagen, jeg tror ikke det har noe med meg som mor å gjøre, men mere det generelle. Jeg har turnusjobb, og det har ved flere anledninger vært tema rundt det, spesielt rundt temaet levering. Det å jobbe turnus er ikke like strukturert som barnehage. Vi har sånn noenlunde funnet ut en løsning på det. Men, nå etter de nye anbefalingene fra myndighetene er at barnet kan dra i barnehagen selv om barnet har korona. For noen dager siden hadde jeg korona, å har måttet trengt å vært hjemme for å forsøke å bli frisk, jeg leverte barnet i barnehagen selv om jeg hadde korona. Jeg snakket med personalet om at jeg syntes det var rart at barna kunne dra i bhg selv med korona, og at jeg synes det er trist at staten tar jobben for gitt. Men i går fikk jeg et par negative tilbakemld, ene angående koronarelatert tema og andre angående et problem mitt barn har, og ved flere anledninger har personalet snakket om dette problemet. Jeg er flink til å informere personale, å vi har ellers god dialog angående dette temaet, men så snakket hun om at barnet er kontaktsøkende å ikke er seg selv. Jeg begynner å føle at de prøver å ta meg på noe, eller forsøke å finne feil. De legger heller nesten ikke ut bilder av barnet mitt på appen for tiden, å jeg har tatt opp at jeg føler den ene tydelig viser at hun ikke liker meg, dette har blitt mye bedre nå. 

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg roser de, jeg smiler og er hyggelig, jeg tar også gjerne en smalltalk ved levering/henting. Jeg leverer seint og henter noenlunde tidlig. Skjønner ikke hvorfor jeg har denne dårlige magefølelsen, er det bare jeg som er paranoid? 

at du har en dårlig magefølelse er vel god nok grunn til å prøve å bytte bhg nå som barnet ditt ikke er etablert skikkelig der med venner enda. Bytt nå og ikke vent om 1-2år. Drit i hva og hvorfor men har du dårlig magefølelse så bytt og ikke diskuter dette med dem de har ingenting med det.

Anonymkode: 34f28...c12

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

de liker at barn blir levert senest 08 pga felles opplegg og at barn er i bhg i tidsrom 08-14 pga det er måltider i de tidsrommene pluss aktiviteter og utflykter foregår i det tidsrommet og barnet faller utenfor ellers. Å levere f.eks 08:00 og hente 14:30. er en fin tid men hvis du har dårlig magefølelse så ikke vent men bytt bare og ikke tenk mer på det.

Bor du i by eller bygd?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du overtenker litt, men jeg kjenner ofte på det samme, det med dårlig magefølelse og det er ikke gøy

Vi føler at flere ansatte både på avdelingen og i ledelsen i bhg ikke liker oss og ikke vil ha oss i barnehagen, og har fått en del stikk og kommentarer som oppleves ubehagelig spesielt i koronatiden (type stikk som antyder at vi ikke følger regler selv om vi gjør det). Det er så dumt, for vi vil bare gjøre alt rett. Vi får lite informasjon og når vi spør om ting svarer de surt. Vi får kjeft for å ikke følge regler som vi aldri har fått beskjed om eksisterte. Vi har kjekke, smarte og ukompliserte barn og vi prøver å gjøre alt rett, men vi får aldri høre noe positivt. Vi ser at de ansatte som ikke er hyggelige mot oss har heller ikke har noe godt forhold til barna våre (ikke glade for å se de) og det føles ikke kjekt å levere når de ansatte er til stede. 

Vi prøver å legge vekk følelsene, slå av en prat og være hyggelige, og gir gaver til de ansatte til sommer og jul, men vi er ikke supersosiale av oss heller og føler det blir for dumt å måtte smiske oss til bli likt. 🤷

Barnehagen er mest praktisk for oss mtp henting og levering, det er også noen ansatte der som barna er veldig glad i, barna trives helt greit og vi vil slippe at de må bytte og tas bort fra venner, så vi får liksom ikke gjort så mye med det. Men ja, uggent er det og det føles dritt å overlate barna til mennesker som ikke er noe hyggelige.

Anonymkode: 41128...a3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel barnet er? Barnet har ulike faser/perioder de får igjennom og da kan de være mer kontaktsøkende til personalet og føle seg utrygge. Har fakrisk kjent på samme følelse som du sier, bare ikke det ang corona, men at de nesten prøver å lage problem ut av noen som ikke er et problem. 

Anonymkode: eed59...387

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

de liker at barn blir levert senest 08 pga felles opplegg og at barn er i bhg i tidsrom 08-14 pga det er måltider i de tidsrommene pluss aktiviteter og utflykter foregår i det tidsrommet og barnet faller utenfor ellers. Å levere f.eks 08:00 og hente 14:30. er en fin tid men hvis du har dårlig magefølelse så ikke vent men bytt bare og ikke tenk mer på det.

Bor du i by eller bygd?

Ts her, helst kl 9 om man leverer senere 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om det er lov å levere med korona,  så er det vel ikke da du blir hengende rundt i barnehagen og smalltalker om koronarestriksjoner. Da leverer du, helst ute og går.  I forhold til ditt barns utfordringer,  så kan det jo hende at det er noe som har blitt mer uttalt og at det er noe de trenger å formidle til dere? 

Anonymkode: 08935...041

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selv om det er lov å levere med korona,  så er det vel ikke da du blir hengende rundt i barnehagen og smalltalker om koronarestriksjoner. Da leverer du, helst ute og går.  I forhold til ditt barns utfordringer,  så kan det jo hende at det er noe som har blitt mer uttalt og at det er noe de trenger å formidle til dere? 

Har ikke skrevet at jeg smalltalket da jeg leverte og hentet barnet? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto ikke helt hvilke problemer du har hatt med bhg. Noe med korona og at barnet er kontaktsøkende? 

Men uansett, enten er du en overtenker, eller så stemmer magefølelsen din. 

Føler du ofte at fjerne bekjentskap/folk du ser nå og da baksnakker deg? Blir du ofte defensiv om noen tar opp noe som føles som kritikk? Er du nærtagen til vanlig? 

Da kan det være at du overtenker. 

Om ikke, så kan det være magefølelsen, og da kan det være greit å bytte bhg

Anonymkode: 812a2...e4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke skrevet at jeg smalltalket da jeg leverte og hentet barnet? 

Det står da her, at du snakket med personalet om dette? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noen dager siden hadde jeg korona, å har måttet trengt å vært hjemme for å forsøke å bli frisk, jeg leverte barnet i barnehagen selv om jeg hadde korona. Jeg snakket med personalet om at jeg syntes det var rart at barna kunne dra i bhg selv med korona, og at jeg synes det er trist at staten tar jobben for gitt. 

Hadde selv korona for noen uker siden.  Jeg fikk andre til hente/ levere.  En gang måtte jeg levere selv. Da ringte jeg og avtalte sånn at de tok i mot i porten i tillegg til at jeg brukte munnbind. Kan tenke meg at personalet liker dårlig å bli direkte utsatt for smitte fra foreldre mer enn høyst nødvendig.  Ei venninne av meg jobber i barnehage og er på sin tredje (!!!!) runde med korona.

Men det spiller ingen trille, alt dette blir bare synsing og spekulasjoner.  Å søke overflytting nå som noen foreslår,  er for sent da det må gjøres i forhold til hovedopptaket og søknaden deres derfor vil havne bakerst.  Men du må gå i dialog med barnehagen.  Be om et møte og si det som det er; at du føler det er noe som er ugreit,  at det kjennes ut som om det er noe de prøver å fortelle deg, men at du ikke får grep om hva det handler om. Med mindre de er fullstendig ubrukelige, så ønsker de det beste for deg og ditt barn og mye løser seg som regel bare man kommuniserer.

Lykke til 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den praten hadde gjort meg provosert også.

Hei, jeg har korona, og er egentlig i isolasjon.
Jeg skal være hjemme i dag. 
Staten respekterer dere ikke som sier at man kan levere med korona. 
Jeg synes det er trist at staten tar bhg ansatte for gitt. 
(og så leverer du, med korona, selv om du skal være hjemme selv, og egentlig ikke skal gå inn i bhg)

Handlingen din vil jo tilsi at du har samme tanker om bhg ansatte som de du tilla staten.

Korona er ett sårt punkt for mange som jobber i barnehage da de føler at de har blitt pålagt en uforhåndsmessih risiko gjennom pandemien uten mulighet til å beskytte seg selv. Snørr tårer, hoste rett i fjeset. 

Det kan være klønete håndtert situasjon fra din side, med påfølgende overtenkning. 

Spør om kjernetid, fortsett å være deg selv, vær høflig, trygg og imøtekommende. Det ordner seg sannsynligvis. 

De fleste barn har faser de går gjennom, hør på de ansatte og legg opp til samarbeid for å veilede barnet gjennom, være forelder. De ansatte i vår barnehage gir oss verdifulle tips når vi skal veilede barnet  (biting, deling, språk, ikke gå selv på tur eller annet) 

Anonymkode: 81268...982

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod ikke helt hva du reagerer på? 

Anonymkode: b42f6...629

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte og sto kun ved døra på dag 3, så jeg ikke gikk inn i bygget. Men jeg ringte først og hørte, hun ansatte sa at hun selv hadde hatt dårlig samvittighet om hun hadde smitta andre. Samtidig ville jeg at 5åringen skulle kunne få prøve seg i barnehagen igjen etter 5 dager hjemme.

Men levering ved å stå ute bør vel gå fint:)

Anonymkode: 927f1...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...