Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje en problemstilling som er vanskelig å sette seg inn i, men jeg prøver likevel. 

Jeg er gravid i uke 10. 

Mannen min var ferdigutdannet politi i 2019, og har siden den gang kun hatt vikariater av kortere eller lengre varighet. I perioder har han stått uten politijobb, men ikke vært arbeidsledig da han har fått jobb hos tidligere arbeidsgivere i det private. 

Etter å ha stått uten politijobb siden nyttår fikk han nylig et 6 måneders vikariat i nærheten av der vi bor. Overhode ikke drømmejobben, men det er i etaten. Han begynner på mandag. I dag fikk han tilbud om jobb på en annen kant av landet. Et fem måneders langt vikariat med oppstart i mai. Arbeidsoppgavene er noe han kan tenke seg å drive med, samt at han får relevant kursing og regodkjenninger på diverse områder. 

Spørsmålet er om han skal takke ja til vikariatet med oppstart i mai. Det er fristende, men jeg ser også flere negative sider: 

- han blir fraværende store deler av graviditeten, kan gå glipp av kontroller m.v.

- jeg må ordne det meste av praktiske ting på egenhånd 

- vi kommer til å blø penger 

Det er tydelig at han egentlig vil takke ja, men vil ha min velsignelse. Jeg har ikke klart å gi ham det ennå, og føler meg så slem. Bør jeg si at han skal dra, hvis ikke er jeg urimelig? Eller er det innafor å si at jeg synes han skal holde seg til det vikariatet i nærheten hvor han begynner på mandag? 

Anonymkode: b4da0...2f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må takke ja. Jobben er en stor den av livet. Vil ikke dette vikariatet hjelpe han videre i karrieren? 

Du klarer deg mest sannsynlig bra i graviditet på egen hånd. Tror også de fleste går på kontroller alene? Det er ikke alltid lett for mannen å få fri

Anonymkode: 4f87f...152

Gjest Orangutangen
Skrevet

Kommer helt an på hvordan formen din blir, og det er jo vanskelig å forutse. Hvis du får graviditeten av typen jeg hadde (null plager, merket ikke at jeg var gravid engang) så ville jeg «latt» han ta jobben, men kan jo være en helt annen sak om du blir dårlig og det gir deg trygghet at han er der med deg. Skal sies at det ikke er mye han får gjort om du blir dårlig da, klart det hjelper litt å bli dullet med men det fjerner jo ikke kvalmen, smerter ved bekkenløsning eller hva det måtte være. Og når det gjelder kontroller er det vel kun vanlig at far er med på ultralyd (korriger meg hvis jeg tar feil). Om vikariatet på sikt kan være et springbrett for andre jobber så vil det jo være det beste og gi trygghet for familien i fremtiden, så kan jo tenke på det som en investering :) men gjør det du føler blir rett! Han har garantert forståelse hvis du ikke er komfortabel med det ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...