Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt motforestillinger mot å bruke mye penger på sånne forbruksting som toalettpapir og sånt. Men til nå har jeg brukt vaskepulver fra de vanlige merkene. Kjøpte et sånt superbillig et fra rema nå til helga fordi jeg var kjempeblakk, men nå er jeg litt bekymret. Kan sånne billige vaskepulver være dårlig for klærne mine? Slite ekstra på dem?

Har noen erfaringer med slike? Jeg kjøpte et til ti kroner som et micro ultra .Noen som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temaet har vært oppe før, og det var mange som konkluderte med at billigmerkene var like bra som de dyrere. Men selvsagt er det smak og behag. Skade tøyet tviler jeg på at det gjør.

Skrevet

Vi kjøper billig på Binders. Både vaskepulver og skyllemiddel. Store pakninger, men vel verdt det!

Gjest Violetta
Skrevet

Kjøper billig vaskepulver på Coop-butikkene og merker ingen forskjell på klærne. Har gjort det i flere år.

Skrevet

Jeg kjøper billig vaskepulver og synes det er like bra som dyrere varianter.

Men når det gjelder toalettpapir er jeg ikke så økonomisk. Jeg orker ikke de tørre og stive typene, så jeg bruker heller mer penger og får noe med flest mulig lag, jo mykere jo bedre

Skrevet

Hva heter disse dere kjøper og hvor mye koster de?

Gjest Violetta
Skrevet
Hva heter disse dere kjøper og hvor mye koster de?

Jeg kjøper Coop X-tra vaskepulver.

Skrevet

Jeg kjøper vaskepulver på Nille, det koster 10 kr for 750 gram.

merket er ALLTID.

Jeg har vekslet mellom OMO og Blenda og Alltid, og kan ikke se forskjell i vaskeresultatet. Så nå gidder jeg ikke bruke mer penger enn nødvendig på sånt, altså kjøper jeg billigmerket.

Skrevet

Jeg veksler mellom det fra Nille og First Price, jeg.

Skrevet

Vi bruker Blenda sensitive.. Finnes det billigere alternativer til denne, som altså er milde for huden? Både jeg og barna har eksemhud - og reagerer på parfymerte produkter..

Skrevet
Vi bruker Blenda sensitive.. Finnes det billigere alternativer til denne, som altså er milde for huden? Både jeg og barna har eksemhud - og reagerer på parfymerte produkter..

Jeg har selv problemer med dette og har bestandig brukt neutral, og aldri brukt skyllemiddel. Men så fant jeg ut jeg ville prøve litt, og har endt opp med coop X-tra vaskepulver, (bruker fremdeles ikke skyllemiddel). Sist kjøpte jeg en pakke på 4 kg, den kostet ca 50 kroner, vasker det hvite hvitt og rent(selv om jeg bruker den for farget tøy), og det fargede tøyet har ikke blitt noe mer falmet heller. Ikke har jeg sett rester av vaskepulveret i tøyet heller.

Skrevet
Temaet har vært oppe før, og det var mange som konkluderte med at billigmerkene var like bra som de dyrere. Men selvsagt er det smak og behag. Skade tøyet tviler jeg på at det gjør.

De foretok test på tv 2for kort tid tilbake. det ar faktisk omo som klarer testen best. de bilige merkene må en ofte bruke mere pulver, så det kan bli dyrt alikavel. Om en da teller 50 øringer da...

Skrevet

Godt å høre! Man TROR (medie-påvirket?) ofte at de dyrere er bedre i akkurat vaskepulver-tilfellet....men da skal jeg begynne å kjøpe de billigere, for jeg synes OMO og de andre kjente er for dyre egentlig.......

Skrevet

Jeg bruker flytende vaskemiddel for fargede klær, og sto med en flaske av coop x-tra i hånda sist jeg handla. Så plutselig at prisen ikke var noe lavere enn for vanlig Omo, så da ble det Omo likevel. Tøymykner er derimot ganske mye forskjell i pris, og der syner mine to krav at det lukter minst mulig og at det gjør tøyet mykt så da kjøper jeg det billigste jeg finner som ikke stanker parfyme og blomstereng.

Skrevet

Jeg bruker for det meste bare Blenda jeg. For noen år siden forsøkte jeg et billigmerke, hvor det endte med at det etter en stund lukta vondt av alle klærne mine. Så fort jeg gikk over til Blenda'en igjen, ble lukta borte. Etter den seansen, har jeg ikke våget å bruke billigmerkene igjen..

Men siden så mange av dere er fornøyde, kan det jo være verdt et nytt forsøk..

Skrevet

Var på Europris idag, og der har de et merke som heter Micra ultra, eller noe sånt, og det var også til sensitiv hud. Kostet 15,- for en pakke, som skulle holde til ihvertfall 20 vask.

Skrevet (endret)

Sist nå kom jeg over en 4,5 kilos (105 vask)Omo til 130 kroner. Da benytter jeg meg av sånne tilbud, men jeg har brukt billigmerker og er fornøyde med dem og.

Endret av monja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...