AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Her er noen eksempler som jeg syns er ubehagelig -Møte noen man kjenner inne på matbutikken -Møte en eks-kjæreste på bussen -Møte på en venn du bevisst har kuttet kontakt med -Måtte snakke med en bekjent eller kollega på en helt stille T-banevogn hvor alle hører på -Ta ordet i en videokonferanse med 10+ personer -Jobbintervju -Hente gjenglemte eiendeler dagen derpå et sted man var på fest Disse tingene kan gi meg varierende grad av angst, selvfølgelig litt avhengig av dagshumøret. Er litt spent på hva andre opplever som ubehagelig, om vi kanskje ikke er så veldig forskjellige som vi av og til tror Anonymkode: df1c9...f0e 12
RC Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Alle. Så lenge det ikke er sammen med nærmeste familie eller venner jeg har kjent lenge og er komfortable med. 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Alle utenom nærmeste familie. Det skal sies at jeg bl.a har sosial angst i tillegg til flere andre angstlidelser. Anonymkode: be1c0...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Det meste. Jeg har sosial angst. Anonymkode: 5e4cc...007 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Unntatt med familie og nære venner, så gjør absolutt alle meg ukomfortabel hvis jeg må si noe 🙈 Anonymkode: c70cb...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Mingling i pausen. Gjemmer meg på do eller "må ta en viktig telefon" akkurat da. Anonymkode: 7cc5b...cb2 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Alt sosialt som har med jobb å gjøre, kan ikke være meg selv Formelle situasjoner av samme grunn Situasjoner med mye mingling og høflig small talk - kjedelig Anonymkode: 8bb45...e2d 5
Gjest Warrior Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Eneste som gjør meg ukomfortabel i sosiale situasjoner er hvis noen fremmede står helt oppi meg og hoster/nyser. Da blir jeg ufrivillig sint. Når jeg sier i fra at det ikke er greit å hoste eller nyse på folk så føler jeg alle stopper opp å glor på meg. De får nå bare glo tenker jeg. Samme når fremmede begynner å danse helt oppi meg og gnir seg inntil meg, eller begynner å ta på meg. Liker ikke at hvem som helst gjør det. Så det er det eneste som gjør meg ukomfortabel. Jo det skjer jeg blir ukomfortabel når jeg møter på noen jeg ikke vil møte på for eksempel på matbutikken. Eller hvis det blir helt stille ett sted der det er masse folk og jeg prater og kjefter😅
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Sånne kleine stillheter hvor alle bare plutselig blir stille. Jeg får helt mark!!! Anonymkode: ceee9...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Alle jobbrelaterte møter, avslutninger etc. som innebærer fôring av arbeidstakerne. Jeg misliker dem sterkt da jeg ikke er en matglad person, samtidig som "nei takk" er ord mange ikke virker å forstå. Anonymkode: 0e0a7...bfa 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Når man møter noen på jobben for andre gang + den dagen. Skal man fortsette å hilse hver gang? Når man møter noen ved vasken på toalettet. Skal det small talkes? Anonymkode: f28f9...e36 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 Ingen. Kan ikke huske å ha vært ukomfortabel i en eneste sosial situasjon. Anonymkode: ac02e...805
sicario Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 Syntes egentlig alle sosiale settinger er ubehagelig. Men heldigvis ikke i så stor grad at jeg unngår det noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Her er noen eksempler som jeg syns er ubehagelig -Møte noen man kjenner inne på matbutikken -Møte en eks-kjæreste på bussen -Møte på en venn du bevisst har kuttet kontakt med -Måtte snakke med en bekjent eller kollega på en helt stille T-banevogn hvor alle hører på -Ta ordet i en videokonferanse med 10+ personer -Jobbintervju -Hente gjenglemte eiendeler dagen derpå et sted man var på fest Disse tingene kan gi meg varierende grad av angst, selvfølgelig litt avhengig av dagshumøret. Er litt spent på hva andre opplever som ubehagelig, om vi kanskje ikke er så veldig forskjellige som vi av og til tror Anonymkode: df1c9...f0e Alle de du nevner. Pluss sammenkomster med flere jeg bare kjenne litt/ må ha en relasjon til. Slik som fjern familie/kollegaer etc. Bedre om de hadde vært helt ukjent. Skrekk nr 1 er alle som har en autoritær stilling og som kan påvirke mitt liv med noe påfunn. Anonymkode: 47e51...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen. Kan ikke huske å ha vært ukomfortabel i en eneste sosial situasjon. Anonymkode: ac02e...805 Så heldig Anonymkode: 47e51...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 1 person av gangen er nok syntes jeg. Anonymkode: 47e51...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 Veldig mye. Men foretrekker en gruppe mennesker fremfor bare meg og en annen. Føler "presset" blir større da, det er større risiko for pinlig stillhet, og det blir rart om jeg ikke sier et ord om meg selv. I en gruppe velger man mer hvor stor plass man vil ta. Og så foretrekker jeg selvopptatte personer fremfor de som er gode til å lytte og bryr seg om andre😂 Med førstnevnte kan man bare putte på en femmer, mens sistnevnte krever aktiv deltagelse. Og så klarer jeg ikke helt å forholde meg til veldig "kule" mennesker. Eller, i en gruppe er det greit, men på tomannshånd blir jeg usikker på meg selv. Ender ofte med å prøve å være en jeg ikke er og føler meg dum. Og jo, foretrekker ukjente fremfor kjente. Mennesker jeg ikke kjenner har ingen forventninger til meg, og jeg kan slappe mer av. De må gjerne ha drukket litt også! For å oppsummere: alt annet enn grupper med ukjente, selvopptatte, lite kule og fulle mennesker gjør meg ukomfortabel😂 Og ja, kjente på butikken er et kapittel for seg! Særlig om man prøver å gjemme seg men blir fersket🙈 Anonymkode: 08286...aa1 4 1
Gjest Ghostface Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 Å være sammen med noen jeg ikke kjenner så godt. Forferdelig dårlig på smalltalk.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Når man går mot noen på fortauet som man egentlig ikke kjenner så godt. Begge har sett hverandre, men : Når skal det hilses? Skal man holde blikket i mellomtiden eller se vekk? Anonymkode: 0efaf...097 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå