Emilie88 Skrevet 16. mars 2022 #21 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei vettu hva, nå må vi faen roe ned folkens! Har nok med å bli frisk av korona. Slapp av! Om jeg er klarsynt eller ikke spiller ingen rolle. Det blir ikke 3 verdens krig! Så slapp av. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 16. mars 2022 #22 Del Skrevet 16. mars 2022 Det er ikke her i landet det er krig. Så pust godt inn og slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 16. mars 2022 #23 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) sommermor skrev (20 minutter siden): Det er ikke her i landet det er krig. Så pust godt inn og slapp av. Nei men hvis NATO griper inn i Ukraina er vi som NATO land umiddelbart med i krig. Vi trenger ikke være hysteriske men sannelig ingen grunn til å være naiv heller. Om USA eller NATO blander seg inn mye er også Norge utsatt. Det er fakta. Da kan ting skje fort. Vi er ikke der nå. Men det spørs på hvor lenge NATO kan stå imot presset. Endret 16. mars 2022 av J.E 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 16. mars 2022 #24 Del Skrevet 16. mars 2022 Becky skrev (5 timer siden): Det er lett å si man skal flykte til et annet land etter en større krig ville brutt ut. Jeg tviler på at f.eks fly ville gått som normalt i det tilfellet. Hadde nok vært mye kaos. Blir lite, eller rett sagt, ingen sivil luftfart om det skulle bryte ut krig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 16. mars 2022 #25 Del Skrevet 16. mars 2022 Emilie88 skrev (2 timer siden): Nei vettu hva, nå må vi faen roe ned folkens! Har nok med å bli frisk av korona. Slapp av! Om jeg er klarsynt eller ikke spiller ingen rolle. Det blir ikke 3 verdens krig! Så slapp av. Hvis NATO griper inn så blir det tredje verdenskrig. Det er fakta. OM NATO griper inn? Det er spørsmålet vi ikke har svaret på. De ønsker ikke å gripe inn, og det skal mye til. Men det blir for naivt å si det skjer ikke... NATO har også en grense. Skjer det et russisk uhell med bomber som faller over grensen til Polen er dette krigshandling mot Polen og NATO vil gripe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annna90 Skrevet 16. mars 2022 #26 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) . Endret 8. november 2022 av Annna90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 16. mars 2022 #27 Del Skrevet 16. mars 2022 J.E skrev (1 time siden): Nei men hvis NATO griper inn i Ukraina er vi som NATO land umiddelbart med i krig. Vi trenger ikke være hysteriske men sannelig ingen grunn til å være naiv heller. Om USA eller NATO blander seg inn mye er også Norge utsatt. Det er fakta. Da kan ting skje fort. Vi er ikke der nå. Men det spørs på hvor lenge NATO kan stå imot presset. Her er jeg realistisk og ikke naiv. Men så lenge det faktisk ikke er krig her,så velger jeg å ta det med ro.Her har jeg ikke hamstret mat eller vann heller,og har ikke Jodix i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 16. mars 2022 #28 Del Skrevet 16. mars 2022 sommermor skrev (9 minutter siden): Her er jeg realistisk og ikke naiv. Men så lenge det faktisk ikke er krig her,så velger jeg å ta det med ro.Her har jeg ikke hamstret mat eller vann heller,og har ikke Jodix i hus. Da kan du kanskje begrunne hvorfor du mener at Norge ikke vil rammes om NATO griper inn i Ukraina og hvorfor du eventuelt tror at de ikke under noen omstendigheter vil gripe inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 16. mars 2022 #29 Del Skrevet 16. mars 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett og svar til dette. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 16. mars 2022 #30 Del Skrevet 16. mars 2022 J.E skrev (1 time siden): Hvis NATO griper inn så blir det tredje verdenskrig. Det er fakta. OM NATO griper inn? Det er spørsmålet vi ikke har svaret på. De ønsker ikke å gripe inn, og det skal mye til. Men det blir for naivt å si det skjer ikke... NATO har også en grense. Skjer det et russisk uhell med bomber som faller over grensen til Polen er dette krigshandling mot Polen og NATO vil gripe inn. Uhell kan skje. Det er ikke sånn at NATO griper inn hvis det skjer et uhell. Dette har eksperter på området tilbakevist flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellian Skrevet 16. mars 2022 #31 Del Skrevet 16. mars 2022 Har vært skikkelig redd og lekt med tanken på å flytte andre steder også. Men så dårlig som det går med Russland i denne krigen, så har vi ikke noe å frykte på lang tid. Uansett utfall i denne krigen, vil Russland måtte bruke årevis på å bygge seg opp igjen før de kan prøve seg på noe lignende. Og i den tiden får vi passe på å fortsette å bygge opp vårt eget forsvar, slik at det ikke vil være fristende å prøve seg på noe faenskap. Dette går nok bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 16. mars 2022 #32 Del Skrevet 16. mars 2022 😅🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 16. mars 2022 #33 Del Skrevet 16. mars 2022 Heiheiheioghå skrev (20 timer siden): Hvis Nato går inn i krigen blir Norge Russlands første mål side de må sikre sine ubåter som er her for å ha sjangs til å vinne krigen... De vil da sannsynligvis bombe oss med missiler. Dette kan jo skje altfor fort. Når burde vi flykte? Planlegger noen her å dra allerede nå? Hvordan vet du dette? Har du kontakt med sjef sjefesen i Russland eller? Syns det er synd å komme med sånne påstander, for jeg tviler på du faktisk vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 16. mars 2022 #34 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) Sammy! skrev (55 minutter siden): Hvordan vet du dette? Har du kontakt med sjef sjefesen i Russland eller? Syns det er synd å komme med sånne påstander, for jeg tviler på du faktisk vet. Dette sto på nrk.no i går, der folk kunne spørre om ting. To ulike eksperter svarte dette på spørsmålet hva skjer med Norge hvis NATO kommer i krig med Russland. Det sto akkurat slik Heiheiheioghå gjengir det. Regner med vedkommende hadde lest det der også. Så svaret kom ikke ut av det blå. Det er vel ganske logisk også. Russland har masse ubåter i nord områdene og for og ramme USA måtte de hatt kontroll på Norge først. De kan selvsagt ikke vite hva som skjer disse ekspertene heller, men med deres bakgrunn har de god kjennskap til ting så uttalelsene bør tas på alvor. Hvis du går eller tilbake i tråden her så har jeg kopiert dette ekspert svaret i et annet innlegg. Endret 16. mars 2022 av J.E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMakrell Skrevet 16. mars 2022 #35 Del Skrevet 16. mars 2022 J.E skrev (1 time siden): Dette sto på nrk.no i går, der folk kunne spørre om ting. To ulike eksperter svarte dette på spørsmålet hva skjer med Norge hvis NATO kommer i krig med Russland. Det sto akkurat slik Heiheiheioghå gjengir det. Regner med vedkommende hadde lest det der også. Så svaret kom ikke ut av det blå. Det er vel ganske logisk også. Russland har masse ubåter i nord områdene og for og ramme USA måtte de hatt kontroll på Norge først. De kan selvsagt ikke vite hva som skjer disse ekspertene heller, men med deres bakgrunn har de god kjennskap til ting så uttalelsene bør tas på alvor. Hvis du går eller tilbake i tråden her så har jeg kopiert dette ekspert svaret i et annet innlegg. Men hvis de skal bruke Norge som base for ubåtene sine, så trenger de mat, strøm og mye annet. Ikke vits i å atombombe lokalbefolkningen da. Det mest praktiske er jo å okkupere Norge. (Under andre verdenskrig var jo det de allierte som bombet Bergen.) Stress ned. Ikke første gangen Russland truer med atomvåpen, sikkert ikke siste gangen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 16. mars 2022 #36 Del Skrevet 16. mars 2022 Heiheiheioghå skrev (22 timer siden): Hvis Nato går inn i krigen blir Norge Russlands første mål side de må sikre sine ubåter som er her for å ha sjangs til å vinne krigen... De vil da sannsynligvis bombe oss med missiler. Dette kan jo skje altfor fort. Når burde vi flykte? Planlegger noen her å dra allerede nå? Nei blir hjemme og chiller, ser ingen grunn til å reise noen sted. Mulig jeg blir med i en sabotør gruppe, men krigen må få herje i hvertfall 1 år først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16. mars 2022 #37 Del Skrevet 16. mars 2022 Nei. I verste utfall, noe jeg ikke tror kommer til å skje, så drar jeg og bikkja til skogs. Med polets dyreste whisky i sekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 16. mars 2022 #38 Del Skrevet 16. mars 2022 LilleMakrell skrev (27 minutter siden): Men hvis de skal bruke Norge som base for ubåtene sine, så trenger de mat, strøm og mye annet. Ikke vits i å atombombe lokalbefolkningen da. Det mest praktiske er jo å okkupere Norge. (Under andre verdenskrig var jo det de allierte som bombet Bergen.) Stress ned. Ikke første gangen Russland truer med atomvåpen, sikkert ikke siste gangen heller. Åja, bare enn okkupasjon ja. Det ser jo ut som går veldig rolig for seg i Ukraina. Det er derfor Zelensky og resten av befolkningen der trygler om at nato skyter ned russiske fly, fordi de er så redde for at russerne skal slippe atomvåpen. Vi burde fortelle dem at Putin ikke kommer til å bruke det, så vi kan få slutt på alt hysteriet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 16. mars 2022 #39 Del Skrevet 16. mars 2022 LilleMakrell skrev (51 minutter siden): Men hvis de skal bruke Norge som base for ubåtene sine, så trenger de mat, strøm og mye annet. Ikke vits i å atombombe lokalbefolkningen da. Det mest praktiske er jo å okkupere Norge. (Under andre verdenskrig var jo det de allierte som bombet Bergen.) Stress ned. Ikke første gangen Russland truer med atomvåpen, sikkert ikke siste gangen heller. Jeg er ikke stresset jeg for NATO kommer neppe til å gripe inn, og da eskalerer det heller ikke. Jeg forsøkte bare å gjengi hva eksperter mener skjer HVIS Nato kommer i krig med Russland. Jeg skrev heller ikke at de kommer til å gå etter lokalbefolkningen. Hvis vi da velger å tro på disse ekspertene i NRK så kommer de til å gå etter luftforsvaret vårt med missiler og cyber angrep. For min del vil jeg i hvert fall vite hva som skjer dersom det skulle utvikle seg og har oppsøkt den type informasjon ved å lese hva eksperter mener. Jeg går ikke rundt å tror at tredje verdenskrig er nær, for NATO prøver selvsagt alt for å unngå det. Hypotetiske spørsmål må også kunne diskuteres . F. Eks hva hadde NATO gjort HVIS Russland brukte kjemiske våpen mot Ukraina. Hadde de grepet inn da. Det er umulig å spå hva som skal skje i krig. Ingen vet hvordan det ender. Men pr nå er det ingen grunn til å flykte landet akkurat😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 16. mars 2022 #40 Del Skrevet 16. mars 2022 USA sender mengder med droner og anti-aircraft våpen + enorme mengder håndholdte våpen og ammunisjon. Dette er greit det da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå