Gå til innhold

Slanke seg til bryllup

Skal du slanke deg til bryllupet ditt (evnt. slanket du deg)?  

1. 1. Skal du slanke deg til bryllupet ditt (evnt. slanket du deg)?

• Nei, jeg er flott som jeg er!
      17
    • Ja, litt
      20
    • Ja, mye (hadde uansett behov for å gå ned i vekt)
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dealen med å slanke seg til bryllup? Jeg synes det er helt vanvittig hvordan jentene skal slanke seg og spare til langt hår. Akkurat som om du ikke er flott nok som du er! Søsteren min f.eks. har ALDRI veid så lite som da hun giftet seg, og klippet seg kort uken etter bryllupet + at vekten gikk opp igjen etterpå. Tull og tøys!

Derfor: Dropp slankingen før bryllup, begynn heller en ny og sunn livsstil som varer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg burde kanskje ha gått ned noen kilo før bryllupet vårt, men for meg var egentlig ikke det så viktig. Jeg visste at mannen min ville komme til å synes jeg var flott uansett.

Når det gjelder dette med hår er det jammen meg en "regel" at bruder skal ha langt oppsatt hår. Og jeg var i ferd med å spare håret mitt (enda magefølelsen min sa noe helt annet), helt til jeg kom til denne fantastiske frisøren som mente jeg burde beholde det korte håret og heller få en tøff frisyre ut av det. Jeg er så fornøyd og det jeg er aller mest glad for er at jeg var veldig "meg" på dagen vår. Håret var i den lengden jeg pleier å ha det og kroppen er som den nå er.

Gjest Anonymous
Skrevet

drømmen min er at når jeg gifter meg har jeg slanket meg 20 kg og mitt lange hår skal være oppsatt men likevel skal det henge litt slik at man ser hvor langt det er (hvorfor har alle bruder håret bort fra fjeset? det kan ihvertfall ikke jeg, friserdamen min sa jo at jeg hadde så stygg ansiktsform :evil: )

jeg vet at jeg kommer til å slanke meg før bryllupet men det kommer ikke til å funke så jeg veier nok likevel 70 kg og har en hvit stygg kjole på meg når jeg mye heller ville hatt en rød en.... huff huff :)

Skrevet

Ta en rød kjole da vel. Det fins jo så mange lekre røde!!

Jeg skal heller ikke ha alt håret vekk. Vil ha det litt rufsete.

Vet ikke om jeg kommer til å slanke meg jeg.. Tenker på det hele tiden, men det er jo så mye god mat og drikke som jeg heller vil ha.. Samboeren min blir dessuten sint når jeg snakker om slanking, så jeg tror jeg blir som jeg er. Han fridde jo når jeg ser ut som jeg gjør, så hvorfor stresse??

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Skal ikke slanke meg, men kommer til å passe litt på vekten og kanskje trene litt ekstra ja. Ønsker jo å se best mulig ut på dagen! Men jeg er enig med deg, dumt å slanke seg for harde livet før bryllupet, man får være den man er!

Men jeg sparer på håret da... Har halvlangt hår fra før, og bare sparer litt ekstra så det blir lettere å sette det opp. Ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Unnskyld meg gjest, du sier du veier 70 og du bør gå ned 20 kilo??? Herregud det er jo sinnsvakt, med mindre du er 140 cm høy. Da er det ikke vekten din du bør gjøre noe med, men selvbildet og idealet! Jeg kan ikke skjønne hvor vi jenter får det fra at vi skal være syltynne. Gutta foretrekker det ikke ihvertfall!!!!

Skrevet

Eg skal nødvendigvis ikkje slanke meg så mykje,

berre kome i betre form att, og då er bryllupet eit fint mål

:wink:

Og viss nokre kilo forsvinn på vegen, så eg kan bruka kleda

som no ligg inst i skapet, så gjer det ingenting!!

:hoho:

Har lagt på meg ca 7-8 kg dei siste 3 åra, fordi eg har fått eit meir stillesittande arbeid,

og fordi min kokkeutdanna elskede lagar så vanvittig gode sausar...

:sjarmor:

Dei siste par vekene har eg byrja å sykle til og frå arbeid (ca 30-45 min kvar veg), og merkar allereie forskjell! Snøen som har kome no i helga set litt stoppar for det, for eg tør ikkje sykle i snø og is, men har faktisk fått såpass "abstinenser" (MÅ bevege meg!!) at eg skal prøva å gå i staden, viss det ikkje tek for lang tid (går litt fort, då)

Veit ikkje kor mykje det egentlig vil gjera for "handtaka" mine, men det har hjulpe VELDIG på sjølvbiletet og energien så lang!

264 dagar att!!

Skrevet

Til siste innlegg.

Så flott at din selvtillit måles i antall kilo, det høres fornuftig ut. Er du ikk enig.

Skrevet

Det er helt riktig. Det er bryllupsdagen din. Vær deg selv og stå for den du er. Føler man seg fjåset med feil kjole og grusomt hår - det er ikke noe gøy.

Og slanking? Bedre form er viktig - ekteskapet er hardt arbeid, men man blir ikke noe bedre menneske av om man veier mindre.

Dessuten stresser vi så fært før bryllupet likevel at noe vil man som regel ta av. En kilo eller to. Og hos alle "sylfidene" her inne, må det være nok...

:ler::ler::ler:

Eller?

Skrevet

Jeg skal ikke slanke meg. Jeg har nok lagt på meg en 10 - 15 kilo disse 6 årene vi har vært sammen - dels fordi jeg har slutta å trene på grunn av en idrettsskade, dels fordi vi har levd det gode liv. Jeg har alltid vært kraftig, men jeg synes likevel at jeg er flott som jeg er nå. Masse selvtillit, godt humør og et smil på lur er vel så viktig som antall kilo. Og husk - den du skal gifte deg med elsker deg for den du er (ellers hadde det vel ikke blitt noe bryllup?). Men jeg kan jo likevel prøve å komme meg litt i form da.

Skrevet

Jeg er så glad for at min kjære elsker meg uansett hvordan jeg ser ut!!!!

Bare en liten digresjon; de fleste gutter liker jenter som det går ann å ta i uten at de brekker!!

Jeg har og skal slanke meg. IKKE til eller for bryllupet men rett og slett for meg selv. Har gått ned ca. 12 kilo siden mai, og jeg føler meg veldig mye bedre. Nå skal det sies at jeg veide rett i overkant av 100 kilo, og det er tungt å dra på!!! Trener flere ganger i uka, fordi det er gøy :D, og skal ned til sammen 20 kilo innen 17. mai. Det er et mål jeg har satt meg for at jeg skal ha det bedre med kroppen min, ikke for at jeg skal se "slank og vakker" ut (for det er jeg jo uansett :hoho: )

Det viktigste er at man aksepterer hvordan man ser ut. Gutta er glad i oss uansett, vi må bare lære å være glade i oss selv. Dersom man på død og liv skal slanke seg synes jeg det skal være av medisinke årsaker, og kanskje for at ting skal bli litt lettere. (Det er ikke greit å rulle rundt på gulvet og leke med de små når man er over 100 kilo. Tro meg!!) Og det går ann å slanke seg med MYE god mat. Det er ikke meningen man skal være sulten!

Nei huff, det er nitrist å snakke om slanking :(

Livet er herlig dere. Nå er det snart jul. Snart 2003, og da skal jeg gifte meg med mannen i mitt liv. Kan man egentlig ha det bedre???? :blunke:

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er problemet med å ville gå ned noen kilo før bryllupet?

Jeg skal ned noen kilo før den store dagen og det er fordi jeg vil at kjolen skal sitte penest mulig.. Slanker meg ikke, men trener og prøver å spise fornuftig.

Jeg gjør ikke dette fordi kjæresten min ikke elsker meg som jeg er eller fordi jeg har dårlig selvbilde.

Jeg vil bare se så bra ut som jeg kan på bryllupsdagen.. :roll:

Frk. Busybody :rodme:

Gjest Anonymous
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv, Frk Busybody!

Gjest Anonymous
Skrevet

Samboeren min slanker seg, så det er ikke bare oss jenter! Faktisk nektet han å flytte bryllupet fram i tid pga dette! Snålingen! Som om noen andre bryr seg om han har bitte litt mage? Men klart, klærne kommer nok til å sitte penere.

Skrevet

Vil bare si at klærne nødvendigvis ikke sitter penere dersom man går ned noen kilo. Venninnen min giftet seg i sommer, og jenter, hvis fettet skal bort på magen går puppene gjennom samme behandlingen! Kjolen hennes satt alt for løst, og den hadde faktisk sittet MYE bedre med noen flere kilo inni. Både på mage og på pupper.

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget her er vel, som noen sier, at det er tåpelig hvis man slanker seg til bryllupet og sparer til langt hår, så man nesten ikke er til å kjenne igjen på dagen. Så etterpå klipper man seg og går opp i vekt igjen. He-he! Det synes jeg er helt latterlig. Min mann sa lenge før bryllupet at han syntes det var idiotisk når jenter skulle slanke seg til bryllupet.

Men på den annen side...kanskje lett å si for meg som alltid har trent mye og er slank, og alltid har hatt langt hår :roll: . Vi skal kanskje ha litt toleranse for de som føler det annerledes. Det er jo dessverre sånn at vakker = slank for mange. Men istedet for å slanke seg inn i "prinsessekjolen" ville jeg vel anbefalt å heller tenke kjole ut fra den man er - uansett om man er litt rundere enn idealet ?! Snitt og type stoff har utrolig mye å si... Tror uansett at majoriteten av brudgommene synes dette er fjollete og unødvendig med slanking til bryllupet. Skal man slanke seg, gjør det med tanke på et langsiktig resultat - ikke for én dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Før jeg giftet meg fikk jeg høre at det ikke var noe vits i å stresse med slanking fordi veldig mange går ned noen kilo automatisk den siste tiden før bryllupet pga. en del stress etc. For min del stemte dette veldig bra. De siste dagene ble veldig hektiske, og da bryllupet kom, hadde jeg faktisk gått ned et par kilo....men de kom raskt tilbake igjen!!

Skrevet

Pga stoffskiftesykdom, så har jeg de siste 7 årene gått opp 35 kg!! Av disse så har jeg nå klart å gå ned ca 15 med god hjelp av tabletter for stoffskiftet og Grete Roede kurs. Startet med å slanke meg pga bryllupet, men nå har jeg fått en litt mer laid back holdning til hele slankegreiene. Jeg er utrolig fornøyd med meg selv for de kiloene jeg har gått ned og har bestemt meg for at det faktisk ikke er så ille å veie "noen" kilo for mye... Klarer jeg å gå ned mer så gjør jeg det, hvis ikke, da får jeg leve med håndtakene og være glad for at sambo elsker meg som jeg er.

:roll:

Skrevet

ja...jeg har noen kilo for mye....og ja...jeg har problemer med å få bort "fettringen" rundt magen som jeg fikk da jeg gikk gravid med vår kjære datter...

he he...jeg klager litt til min kjær om at jeg er jo sååååååå feit....da bare ser han på meg og sier.....du er ikke feit...og joda...du har noen kilo mer enn da jeg møtte deg...MEN.... har ikke jeg litt skylda for et da....var trossalt med på å lage våre lille jente..... :D :D :D :D

blir like glad hver gang han sier noe sånt...

jeg får nokk ikke tatt av så mye før bryllupet...har god tid da men...trener litt når jeg vil....og kanskje...kanskje....kan jeg bli i litt bedre form ivertfall :hoho::hoho::hoho::hoho:

dessuten har jeg kjøpt meg korsett...det er bare helt nydelig....det strammer inn magen og pusher opp puppene..... :hoho::hoho:

FOR EN DRØM!!!! :sjarmor::sjarmor:

lykke til alle sammen.....vi skal jo alle få den vi vil ha :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg gjerne vil ned noen kilo før bryllupet, om ikke annet for at jeg føler meg mer vel da...Vi skal jo tross alt være i fokus for familiens kameralinser en hel dag, og da vil jeg være meg selv, altså slik jeg er vant til å se meg selv, og det er noen kilo lettere enn i dag kan jeg si! Men jeg stresser ikke, jeg trimmer litt og spiser sunt og håper På det beste.... :D

Vi kjøpte oss en romaskin denne uken så nå har jeg ikke annet valg enn å røre litt på meg..jeg er ganske treig å få igang når det gjelder trim så jeg håper at dette hjelper!! Nå kan jeg ikke skylde på at været er for dårlig iallefall!! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...