Gå til innhold

Hvordan kle seg på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er vernepleier da. Var nettopp på jobbintervju i kommunesektoren, fikk jobben😊 hadde på meg en svart jeans og en ensfarget litt oversized strikkegenser. Rettet hår og nøytral sminke (slik jeg går med til hverdags)

Anonymkode: b59b7...b3d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

For sånne yrker hvor man må være fysisk aktiv og tåle litt "søl", tenker jeg det er negativt dersom man er for pyntet. Kan fort gi inntrykk av at man ikke kan ta i et tak når det trengs. 

Hadde gått i normale klær, type hele jeans, vanlige skinnsko eller pene joggesko, og noe nøytralt på overkroppen. En ullgenser eller enkel bluse eller noe. 

Anonymkode: 43ae8...a4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Ja, jeg tenker les rommet. Jeg kler meg alltid litt finere enn hvordan jeg antar de kler seg på jobb. Om de går med uniform, ville jeg tenkt hverdagsklær+. Kanskje litt sånn jeg ville kledd meg for kaffebesøk hos mormor. Tenker det er enda viktigere på et sånt intervju med hår og hud som ser ren ut, ingen parfyme og velstelte negler. 

Anonymkode: 78e44...7c8

• Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg ville nok kledd meg litt pent. Sort bukse eller skjørt med sort strømpebukse med en nøytral topp. Jeg ville ikke valgt dongeri og ikke sko med høye hæler. Lett sminket og velstelt hår. Jeg tror førsteinntrykket betyr noe, men det viktigeste er jo hvem du er og hvilken erfaring du har.

Anonymkode: 97ae9...e65

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg tenker les rommet. Jeg kler meg alltid litt finere enn hvordan jeg antar de kler seg på jobb. Om de går med uniform, ville jeg tenkt hverdagsklær+. Kanskje litt sånn jeg ville kledd meg for kaffebesøk hos mormor. Tenker det er enda viktigere på et sånt intervju med hår og hud som ser ren ut, ingen parfyme og velstelte negler. 

Nå har jo ikke alle en eldre mormor da, min er 43 og jeg er 21 og når jeg er sammen med henne kler jeg meg ikke noe anderledes enn til vanlig?

Anonymkode: b7cb1...9c0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jo ikke alle en eldre mormor da, min er 43 og jeg er 21 og når jeg er sammen med henne kler jeg meg ikke noe anderledes enn til vanlig?

Anonymkode: b7cb1...9c0

Nei, men du klarer vel forstå at jeg mener en stereotypisk mormor? Min mormor er død, men jeg kler meg ikke for begravelse på jobbintervju av den grunn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...