Gå til innhold

4 dager isolasjon med korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet positivt for korona på lørdag, det stemmer da at jeg ikke lenger er isolert på onsdag (i morgen)? Sikkert litt dumt spørsmål, men ville bare være sikker på at jeg ikke gjør noe feil. 

Anonymkode: c5dfb...dfb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke isolert i det heletatt. 

Anonymkode: 1ba57...0f0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det med å isolere seg er kun en anbefaling nå. Så du gjør som du vil. Ber deg om å ta hensyn til de rundt deg da. 

Anonymkode: ddc6a...dea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det med å isolere seg er kun en anbefaling nå. Så du gjør som du vil. Ber deg om å ta hensyn til de rundt deg da. 

Anonymkode: ddc6a...dea

Ja, jeg tenkte følge anbefalingene. Men hvordan er det med munnbind og slik? Burde jeg bruke det når jeg går på butikken osv nå? Siden jeg har/har hatt korona? Vet ikke hvor lenge det er smittsomt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg tenkte følge anbefalingene. Men hvordan er det med munnbind og slik? Burde jeg bruke det når jeg går på butikken osv nå? Siden jeg har/har hatt korona? Vet ikke hvor lenge det er smittsomt? 

ja du må bruke de gamle reglene ute med avstand og munnbind men du trenger ikke isolere deg lenger MEN du får ikke bevege deg på sykehus og sykehjem osv de 4 døgnene.

Anonymkode: 7c6b5...0cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du er ikke isolert i det heletatt. 

Anonymkode: 1ba57...0f0

Ikke hvis vedkommende er egoist nei. Hvis edkommende har litt empati for mennesker rundt seg så blir man isolert. 

Anonymkode: 79c7c...5f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ja du må bruke de gamle reglene ute med avstand og munnbind men du trenger ikke isolere deg lenger MEN du får ikke bevege deg på sykehus og sykehjem osv de 4 døgnene.

Anonymkode: 7c6b5...0cc

Regelen er lik for alle, bør ikke. Gjelder også oss i helsevesenet.  Ingen munnbind regler.

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Regelen er lik for alle, bør ikke. Gjelder også oss i helsevesenet.  Ingen munnbind regler.

Legger til at vi på jobb holder oss hjemme de 4 dagene om vi er smittet, symptomer eller ei. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke regler om 4 dager, om du ikke er syk. Det er jo derfor det er så mye smitte i samfunnet. Det er lurt å være forsiktig, mange får det temmelig tungt, og noen dør også nå, til tross for vaksiner og mildere virus.

Så om man kan holde seg unna andre, holde avstand og i det minste trekke på seg et munnbind vil jeg anbefale det. 

• Liker 1
Skrevet
Madame Butterfly skrev (22 timer siden):

Det er ikke regler om 4 dager, om du ikke er syk. Det er jo derfor det er så mye smitte i samfunnet. Det er lurt å være forsiktig, mange får det temmelig tungt, og noen dør også nå, til tross for vaksiner og mildere virus.

Så om man kan holde seg unna andre, holde avstand og i det minste trekke på seg et munnbind vil jeg anbefale det. 

Regelen er anbefalt 4dager ved smitte. Er en syk så er en vel hjemme uansett?

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på jobb etter 4 dager, men brukte munnbind første dagen, hadde skole andre dagen. Mange som er engstelige så tok hensyn til det. 

• Liker 1
  • Opprett ny...