Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med bedside crib? Det virker utrolig enkelt og bare kunne dra barnet intill seg, i stede for å måtte reise seg opp og hente barnet i en lav vugge. Eller er det bortkastet?

Anonymkode: 2cc98...19a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha en som har samme høyde som sengen deres ihvertfall. Bedside criben vår var litt lavere, og det gjorde det litt kinkig når man skulle løfte baby over i sin seng og omvendt rett etter fødsel husker jeg. Bruk sikkerhetssele så den ikke sklir vekk fra sengen. Kan hende dere får en baby som liker å ligge i sengen med dere den første tiden, og da er det fint å ha den sikringen der. En bedside crib med mye luft er også bra. 

Anonymkode: 0b16c...349

AnonymBruker
Skrevet

I teorien ja, men vår baby våknet med en gang hun ble flyttet på, så hjalp ikke noe særlig. For vår del ble det samsoving hele natten og etterhvert over i egen seng på eget rom. Men syns det var greit å ha den der uansett, så var jeg ikke redd for at baby kunne falle ut den veien.

Nr. 2 kommer nå snart, så kommer til å sette den opp igjen og håper det går bedre denne gangen.

Anonymkode: 82486...4fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en. Fikk aldri til ammingen så baby blir ikke dratt til/fra i vår seng pga amming, men synes det er fint å ha baby liggende så nært (men likevel i egen seng). Kan enkelt dytte i smokke som har falt ut, justere dynen osv på natta uten å reise meg opp. Og så er det kjempekoselig på morgenen nå når han våkner og ligger og småjodler og ler og smiler, og vi starter dagen med kos og kiling og lek med et kosedyr rett ved siden av hverandre 😊

Anonymkode: 9ad0f...e20

AnonymBruker
Skrevet

Elsket Chicco Next2Me.

Med eldste var det gull å kunne løfte babyen over i egen seng uten å reise meg når jeg måtte amme. Yngste nektet annet enn å samsove, men jammen var den gull da også, for å forhindre babyen fra å ramle ut av senga. 👌🏻

Anonymkode: 1004c...304

Skrevet

Veldig fornøyde :) vår var litt lavere enn sengen, så måtte sette meg opp for å løfte henne frem og tilbake. Men mye bedre enn å reise meg opp. Og i tillegg greit å kunne holde ei hånd på barnet, uten å måtte tvinne hånda gjennom sprinkler i sprinkelseng.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fornøyd med bedside crib? Det virker utrolig enkelt og bare kunne dra barnet intill seg, i stede for å måtte reise seg opp og hente barnet i en lav vugge. Eller er det bortkastet?

Vi er fornøyde. Jeg slipper å gå ut av sengen for å hente,kan ligge i sengen og løfte over. Noen ganger samsover vi.   jeg sovner ofte  under amming om natta, og da trenger jeg ikke bekymre meg for at baby triller ut av senga. 
Føler man ikke vet helt uansett fordi man vet jo aldri om babyen vil sove der eller ikke. Vi hadde foreksempel ikke hatt så stort behov for vuggen i stua. Han liker ikke vuggingen  og vi bruker vogn istedet. 

Anonymkode: e58af...fae

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette. Ingen av barna ville ligge i den. Så den ble solgt så og si ubrukt. Jeg samsov med puppen ute. 

Anonymkode: 75d47...659

AnonymBruker
Skrevet

Baby nektet å ligge i den, kun samsoving her. Satte senga inntil veggen så han ikke kunne falle ut. Bortkastet kjøp for oss!

Anonymkode: 71cb7...90b

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte godt for oss! Endte som regel opp med å samsove ila natten men da var den som flere har påpekt super som sikring. 

Anonymkode: f8483...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Baby nektet, våknet hver gang den ble flyttet, så ble samsoving istedet.

Anonymkode: 46bc4...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Alle dere som samsover. Føler dere at det er trygt? Ser at det står at madrassen skal være fast blant annet. Men vår er ganske myk. Er det jeg som overreagerer kanskje? Hadde vært deilig å ha baby i sengen. Hva med babynest ved siden av meg? Er det trygt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Alle dere som samsover. Føler dere at det er trygt? Ser at det står at madrassen skal være fast blant annet. Men vår er ganske myk. Er det jeg som overreagerer kanskje? Hadde vært deilig å ha baby i sengen. Hva med babynest ved siden av meg? Er det trygt?

Ja, men baby sov mellom meg og bedside criben. Ikke i midten mellom far og meg, med dyne som ikke kunne trekkes over hodet. Jeg sov også uten pute, så baby fikk mer luft i sengen. Man blir litt vant til å sove som en pinne på en måte, hvis man skal sove sånn. Man sover kanskje best i hver sin seng, men hvis man ammer så slipper man å våkne helt hver gang iløpet av natten. Brukte nestet noen ganger, men for oss gikk det greit uten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men baby sov mellom meg og bedside criben. Ikke i midten mellom far og meg, med dyne som ikke kunne trekkes over hodet. Jeg sov også uten pute, så baby fikk mer luft i sengen. Man blir litt vant til å sove som en pinne på en måte, hvis man skal sove sånn. Man sover kanskje best i hver sin seng, men hvis man ammer så slipper man å våkne helt hver gang iløpet av natten. Brukte nestet noen ganger, men for oss gikk det greit uten. 

Og etterhvert når barna kommer inn om natten, hvis de gjør det, så blir man nesten som en liten slimklump som kan vendes, bøyes og strekkes i alle mulige retninger 🤣

Anonymkode: 2dbda...97c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og etterhvert når barna kommer inn om natten, hvis de gjør det, så blir man nesten som en liten slimklump som kan vendes, bøyes og strekkes i alle mulige retninger 🤣

Anonymkode: 2dbda...97c

🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet

Lånte en med eldste. Han fikk ikke sove så nær puppen, for da ville han bare spise og våknet etter ca tjue minutter. Så vi brukte den som sprinkelseng og plasserte han så langt unna meg i rommet som mulig. Da kunne han sove opp i mot tre timer i strekk. Med yngste har vi bare brukt sprinkelseng med en gang. Han sover der frem til morran, også samsover vi siste biten når jeg ikke sover så tungt. Funker bra for oss begge 🥰

Anonymkode: faa15...dee

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det, men den brukes bare som en sikkerhetsseng så hun ikke skal rulle ut av enkeltsengen vi ligger trøkket sammen oppi 😅 Hun vil helst ligge inntil meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en brukt Ikea sprinkelseng til 400kr som vi gjorde om til bedside crib. Det var genialt. Den var såppas stor at jeg bare kunne legge min overkropp over i bedside criben for å amme, så slapp jeg å flytte på baby som våknet hvis jeg flyttet på han. 

Anonymkode: 3abf5...ec2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte den fra Troll som kunne justeres til lik høyde. Utrolig deilig å kunne sove uten å være redd for å sovne oppå baby. I tillegg ble baby vant til å ligge i egen seng. Anbefales 100 % fra meg. 

Anonymkode: da1cc...a90

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...