AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg gjør et forsøk på å være venn med en eks som jeg slo opp med fordi jeg ikke hadde romantiske følelser. Vi hadde lenge null kontakt etter bruddet, han har datet andre etter meg og er helt over meg. Jeg sa ja til vennskap fordi jeg tenkte det kunne være hyggelig. Det var et kort forhold og det var aldri noe vondt mellom oss. Nå har han fått seg en ny venninne. Han kaller henne venninne, så jeg vet ikke om det er noe mer enda. Jeg er helt sykt sjalu.. Jeg føler meg som et barn i skolegården som ser at bestevennen min leker med noen andre. Instinktet mitt er å bare ghoste han og tenke for meg selv at "jaså ja, han har funnet noen bedre enn meg. Greit det da stikker jeg." Veldig passiv-aggressivt. Men hva er den sunne og modne måten å takle dette på? Skal jeg si ifra til han at jeg er sjalu og kommer til å være litt vekk mens jeg prøver å bearbeide det? Anonymkode: b88c3...ec7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Det er kanskje ikke så lurt å være venner med ham hvis du blir så sjalu? Anonymkode: bf4ab...fe4 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er kanskje ikke så lurt å være venner med ham hvis du blir så sjalu? Anonymkode: bf4ab...fe4 Nei.. Jeg tror kanskje jeg er litt nysgjerrig på om jeg kan finne følelser for ham. Forholdet vårt gikk veldig fort fra 0 til 100 på kun 4 måneder. Jeg tror kanskje innerst inne jeg håper at med litt mer tid så vil jeg utvikle mer følelser.. Anonymkode: b88c3...ec7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Nei, det syns ikke jeg i alle fall. DU valgte å gå, og DU valgte å prøve å være venn med han. Da må du nesten ta konsekvensene av det, og. Du kan ikke fortsette med å mikrostyre han med kommentarer som at du er sjalu. Det du dog kan gjøre, er å ta lærdom av det her. Det er svært sjeldent at det fungerer å være venn med xen, og nå har du lært at det ikke er en greie for deg. Anonymkode: f8d38...66b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei, det syns ikke jeg i alle fall. DU valgte å gå, og DU valgte å prøve å være venn med han. Da må du nesten ta konsekvensene av det, og. Du kan ikke fortsette med å mikrostyre han med kommentarer som at du er sjalu. Det du dog kan gjøre, er å ta lærdom av det her. Det er svært sjeldent at det fungerer å være venn med xen, og nå har du lært at det ikke er en greie for deg. Anonymkode: f8d38...66b Jeg ser den. Anonymkode: b88c3...ec7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gjør et forsøk på å være venn med en eks som jeg slo opp med fordi jeg ikke hadde romantiske følelser. Vi hadde lenge null kontakt etter bruddet, han har datet andre etter meg og er helt over meg. Jeg sa ja til vennskap fordi jeg tenkte det kunne være hyggelig. Det var et kort forhold og det var aldri noe vondt mellom oss. Nå har han fått seg en ny venninne. Han kaller henne venninne, så jeg vet ikke om det er noe mer enda. Jeg er helt sykt sjalu.. Jeg føler meg som et barn i skolegården som ser at bestevennen min leker med noen andre. Instinktet mitt er å bare ghoste han og tenke for meg selv at "jaså ja, han har funnet noen bedre enn meg. Greit det da stikker jeg." Veldig passiv-aggressivt. Men hva er den sunne og modne måten å takle dette på? Skal jeg si ifra til han at jeg er sjalu og kommer til å være litt vekk mens jeg prøver å bearbeide det? Anonymkode: b88c3...ec7 Du hadde din sjanse med ham, men ga den fra deg. Så prøver du å være venner, men blir sjalu på en ny venninne. Er du sjalu fordi du har følelser for ham likevel, eller er du sjalu pga konkurransen fra henne og du vil bevise noe? Noen ganger vet man ikke hva man har før man har mistet det. Men hvis han er helt over det så er nok ikke dette vennskapet særlig sunt for deg. Sjalusi er en vond følelse. Og du har jo egentlig ingen "rett" til å være sjalu. Du bør nok holde avstand, evt bare si ifra at dette var en dårlig ide. Det er selvfølgelig en mulighet å prøve å vinne ham tilbake, men det høres for meg ikke ut som at det er en god ide her. Anonymkode: e898a...f19 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du hadde din sjanse med ham, men ga den fra deg. Så prøver du å være venner, men blir sjalu på en ny venninne. Er du sjalu fordi du har følelser for ham likevel, eller er du sjalu pga konkurransen fra henne og du vil bevise noe? Noen ganger vet man ikke hva man har før man har mistet det. Men hvis han er helt over det så er nok ikke dette vennskapet særlig sunt for deg. Sjalusi er en vond følelse. Og du har jo egentlig ingen "rett" til å være sjalu. Du bør nok holde avstand, evt bare si ifra at dette var en dårlig ide. Det er selvfølgelig en mulighet å prøve å vinne ham tilbake, men det høres for meg ikke ut som at det er en god ide her. Anonymkode: e898a...f19 Takk for ærlig feedback. "Er du sjalu fordi du har følelser for ham likevel, eller er du sjalu pga konkurransen fra henne og du vil bevise noe?" Dette vet jeg ikke svaret på enda, så det gjør det litt ekstra vanskelig. Jeg tror jeg kanskje hadde hatt fått en second chance, men jeg kan jo ikke begynne å tulle med det når jeg ikke vet om det er det jeg vil uansett. Jeg ruger på dette et par dager uten noen handling, så får jeg tatt noen runder med meg selv. Anonymkode: b88c3...ec7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå