Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åssen skal man tolke det når en venn stadig spør og skal sjekke om jeg har funnet meg noen.

Stadig spørsmål om jeg har funnet meg noen, har noen i kikkerten, om det er noen jeg liker.

Tenkte ikke så mye på det i starten, men det begynner å bli påfallende. At han liksom spør eller kommer innpå dette hele tiden.

Svarer jo alltid nei, og at jeg ikke har noen planer om å finne meg noen.

Anonymkode: 45ea3...29f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at venner spør om slikt.

Anonymkode: 410c0...acb

• Liker 1
Skrevet

Be de dra dit peppern gror.

AnonymBruker
Skrevet

Er han interessert i deg?

Eller bryr seg om deg og vil at du skal være lykkelig?

Eller synes han du virker ensom og synes det er på tide at du kommer deg ut på markedet?

Eller har han ikke et datingliv selv og vil leve gjennom deg?

Anonymkode: dcb21...228

Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme, men eneste forskjellen er at en jeg holdte på med før driver å spør meg om dette nå. 

Altså: vi hadde en greie før, før vi fant ut at vi ikke passer sammen. På grunn av felles venner osv så bruker vi å treffe på hverandre nå også, og da spør han meg ofte om jeg har funnet meg noen eller om jeg prater med noen. 

Jeg ser med en gang at han spør fordi han fortsatt er smålig interessert i meg. Jeg merker det på kroppsspråket hans. 

I ditt tilfelle så er det vanskelig å si, du må bare kjenne energien og hvilket kroppsspråk han gir ut. Det kan være en av to grunner til at han spør om det: 1) han bryr seg om deg og er bare generelt nysgjerrig på om du har funnet noen, 2) han spør fordi han er interessert i deg og vil sjekke om du er "ledig" på markedet. 

Men å vite hvilke av de to alternativene som er grunnen til at han spør, er veldig vanskelig å si, spesielt for oss som svarer deg. Har han noen gang tidligere gitt noe som helst tegn på at han er interessert i deg? Eller oppfører han seg rett og slett som en kompis? Gutter gir alltid noe som helst form for "tegn" eller kroppsspråk hvis de liker ei jente. Eksempler på det kan være at de alltid smiler når de ser deg, ser lenge på deg, bruker mye øyekontakt, flirer ofte av deg når du prøver å være morsom, gjør deg små tjenester. En kompis vil jo være en kompis, ekstremt chill og bare gir fra seg en "daffete" fremtoning mot deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.18):

Åssen skal man tolke det når en venn stadig spør og skal sjekke om jeg har funnet meg noen.

Stadig spørsmål om jeg har funnet meg noen, har noen i kikkerten, om det er noen jeg liker.

Tenkte ikke så mye på det i starten, men det begynner å bli påfallende. At han liksom spør eller kommer innpå dette hele tiden.

Svarer jo alltid nei, og at jeg ikke har noen planer om å finne meg noen.

Kanskje du burde spørre tilbake: "Kvifor lurer du alltid på det?" og sjå kva svaret blir. :)

Anonymkode: 438c1...2d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 18.50):

Helt vanlig at venner spør om slikt.

Anonymkode: 410c0...acb

Ingen andre venner jeg har spør sånn. Og det er mer det repterende trenden, som får meg nesten til å føle det som at han vil forsikre seg om at jeg ikke møter noen. Vanskelig å forklare.

Anonymburker skrev (På 15.3.2022 den 18.58):

Be de dra dit peppern gror.

Hvorfor? Dette er bestevennen min, og jeg bryr meg veldig om han.

AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 19.59):

Er han interessert i deg?

Eller bryr seg om deg og vil at du skal være lykkelig?

Eller synes han du virker ensom og synes det er på tide at du kommer deg ut på markedet?

Eller har han ikke et datingliv selv og vil leve gjennom deg?

Anonymkode: dcb21...228

Vanskelig å si. Men jeg føler ikke at han vil at jeg skal ut på markedet. Han har sagt noen ganger «du har vel funnet deg noen», «du finner deg vel noen snart», og greia er, han høres ikke «glad ut» når han spør 😕

anonymbruker2312 skrev (17 timer siden):

Jeg opplever akkurat det samme, men eneste forskjellen er at en jeg holdte på med før driver å spør meg om dette nå. 

Altså: vi hadde en greie før, før vi fant ut at vi ikke passer sammen. På grunn av felles venner osv så bruker vi å treffe på hverandre nå også, og da spør han meg ofte om jeg har funnet meg noen eller om jeg prater med noen. 

Jeg ser med en gang at han spør fordi han fortsatt er smålig interessert i meg. Jeg merker det på kroppsspråket hans. 

I ditt tilfelle så er det vanskelig å si, du må bare kjenne energien og hvilket kroppsspråk han gir ut. Det kan være en av to grunner til at han spør om det: 1) han bryr seg om deg og er bare generelt nysgjerrig på om du har funnet noen, 2) han spør fordi han er interessert i deg og vil sjekke om du er "ledig" på markedet. 

Men å vite hvilke av de to alternativene som er grunnen til at han spør, er veldig vanskelig å si, spesielt for oss som svarer deg. Har han noen gang tidligere gitt noe som helst tegn på at han er interessert i deg? Eller oppfører han seg rett og slett som en kompis? Gutter gir alltid noe som helst form for "tegn" eller kroppsspråk hvis de liker ei jente. Eksempler på det kan være at de alltid smiler når de ser deg, ser lenge på deg, bruker mye øyekontakt, flirer ofte av deg når du prøver å være morsom, gjør deg små tjenester. En kompis vil jo være en kompis, ekstremt chill og bare gir fra seg en "daffete" fremtoning mot deg. 

Vel, vi er begge gutter, det som gjør dette til et litt «farlig» tema, fordi man kan mistolke.

Men han kan være fysisk nære, til tross for at han med andre er veldig opptatt av å ha sin egen trygge sone rundt seg.

Merket at han forsvarer meg fort, og for alt, litt sånn overbeskyttende.

Ler vel alltid av vitsene mine, selv når vitsene eller humoren min er så katastrofal at ingen andre ler.

Og vel, vi har en fortid, hvor han krysset noen grenser. Som resulterte i at vi ikke snakka sammen på lenge, og ikke var på talefot. Men så ble vi venner igjen, også har han liksom gradevis gitt små signaler som får meg til å lure, om det kanskje var noe i de tingene han gjorde den gangen (at det ikke bare var at vi var unge og dumme). Derfor jeg synes det er rart hvordan han alltid skal vite om jeg har funnet meg noe, virker nesten som om han prøver å forsikre seg om at jeg ikke har funnet meg noen, om det gir mening.

Vet ikke om det ga mer klarhet.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje du burde spørre tilbake: "Kvifor lurer du alltid på det?" og sjå kva svaret blir. :)

Anonymkode: 438c1...2d5

Vil liksom ikke være frekk heller. Det plager meg ikke at han spør, er bare mer nysgjerrig på intensjonen bak, på hvorfor han alltid spør.

TS

Skrevet

Ingen her kan vite hvorfor han er så opptatt av det, men det virker jo som at du egentlig har svaret på det selv. Så det du bør gjøre, er å ta en prat med han. Det må jo være greit for begge to å få avklart hvor dere står?

AnonymBruker
Skrevet

Du vil tydeligvis at vi skal svare at han er interessert i deg. 

Jeg hadde bare sagt "nei, jeg har ikke det, men jeg lover å si ifra når/hvis jeg finner noen."

Anonymkode: 5be7b...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...