Gå til innhold

Akkurat forlovet oss, etter 1,5 år sammen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, har begynt å tenke….

TS

Anonymkode: 3567f...088

Vel, det gikk nok for fort, men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil ha deres mening på dette.

jeg har en sønn på 3 år i fra før, fra et tidligere forhold. Han har ingenting med faren sin å gjøre. Min nåværende samboer, er 7 år yngre enn meg. Han var i et forhold, som ble avsluttet i april 2020. Jeg flyttet inn i mai 2020. Vi ble forlovet 24.12.21 og jeg er gravid med termin i slutten av august. 

Går vi for fort frem….?

Hvis det dere har er ekte så gå all inn. ❤️
Dere har ikke bedratt noen, dere har ikke stjålet partnere fra andre, dere har bare fulgt kjærligheten uten å skade andre. 
Gratulerer. 

Nå er det store spørsmålet.. NÅR er bryllupet?

Jeg sa alltid til min mann at jeg vil ikke forlove meg uten en konkret bryllupsdato innen akseptabel rekkevidde(maks 1år).

Anonymkode: 04c3e...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så da hadde svigerinnen og svogeren min et bedre utgangspunkt enn oss?

vi ble sammen i 2020, de ble sammen i 2018. 7 års differanse på oss begge. Bare at jeg er Eldst. Jeg er 32, mens samboeren min er 25. Syns det hastet litt med å få barn, i og med at jeg er 32 år…

Svigerinnen min er 20 og hennes samboer er 27. de ble sammen da hun var 15 år. Hun ble gravid da hun var 18 år. Og har vært sammen i 5 år.

Hun dytter i ansiktet på meg om at hun har vært gravid. Spesielt da hun ble gravid i fjor sommer og tok abort. Det var veldig sårt da vi prøvde og ikke ble gravide før litt rundt et år med prøving. 

Hun påstår at vi går for fort frem, fordi hun syns det var idiotisk å la min sønn bli såpass involvert så tidlig…

Lurer på Om hun har rett…. 

TS

Ikke bry deg om det hun sier, ikke hør og ikke tenk for mye. Dere elsker hverandre, han elsker barnet ditt, familien hans elsker deg og barnet ditt, familiene aksepterer den andre. Dere trives sammen og dere har skapt et liv sammen. 
Dere har alt det som mange bare drømmer om.

Anonymkode: 04c3e...1a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Vil ikke gifte meg, hvis sjansen er stor for brudd.

TS

Spiller det egentlig noen rolle i dette tilfellet? Et samlivsbrudd, uavhengig av hvorvidt man er gift eller ikke, er langt verre og har større konsekvenser for flere når det er barn involvert. Det har du vel kjent på selv, som har et barn med en mann som ikke vil være involvert i barnets liv? En skilsmisse uten barn er selvfølgelig vond for paret, men ikke akkurat noen skandale i vår del av verden og i dagens samfunn.  

Anonymkode: 57b50...255

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stusser litt på at du flyttet in en mnd etter bruddet. Var han utro, overlappet han? Jeg ville ikke fått barn med en mann som var tilbøyelig til å ligge rundt, men ok.. synes også dere virker å dårlig tid ellers også, hvorfor skal alt skje så raskt?

Anonymkode: 2ba5a...7c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sitat

Han var i et forhold, som ble avsluttet i april 2020. Jeg flyttet inn i mai 2020. Vi ble forlovet 24.12.21 og jeg er gravid med termin i slutten av august. 

Jeg syns dere gikk alt for fort frem i begynnelsen ja. Flytte inn en måned etter brudd (og da hadde vel ikke dere vært sammen mer enn maks en måned da, før dere flytta sammen?) Det syns personlig jeg er alt for kjapt mtp at det er barn involvert. 

At man blir forlovet etter halvannet år sammen er jo ikke noe problem. Men men å flytte sammen etter noen uker sammen, og bare noen uker etter brudd, det er veldig fort... 

Men, nå er det jo gjort, og det har jo gått bra. Dermed tenker jeg at det ikke er noe å gruble over nå. 

Anonymkode: af004...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bare at jeg er Eldst. Jeg er 32, mens samboeren min er 25. Syns det hastet litt med å få barn, i og med at jeg er 32 år…

Egoistisk much? Du har jo allerede et barn fra før av.🤷‍♀️

Anonymkode: a53f6...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg har en sønn på 3 år i fra før, fra et tidligere forhold. Han har ingenting med faren sin å gjøre. Min nåværende samboer, er 7 år yngre enn meg. Han var i et forhold, som ble avsluttet i april 2020. Jeg flyttet inn i mai 2020. Vi ble forlovet 24.12.21 og jeg er gravid med termin i slutten av august. 

Går vi for fort frem….?

Skjønner ikke den greia med for fort osv her i Norge. Selvom de fleste bruker år på å bli sikre går de fleste fra hverandre. Så gjør som i andre land og kulturer. Finner du en du liker så kjør på med fast forhold. 

Anonymkode: d00a7...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytta inn etter en måned? Hvor godt kjente du denne fyren?

Anonymkode: a4fbc...dad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytta inn etter en måned? Hvor godt kjente du denne fyren?

Anonymkode: a4fbc...dad

Vi møttes sommeren året før, men ikke hatt noe særlig kontakt før etter han og eks-samboer gjorde det slutt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.15):

Svigerfamilien har blitt veldig involvert i min sønns liv, muligens for fort. Samboeren min tok farsrollen veldig fort, og kjøpte pappakopp i fjor, og da gråt han❤️ men redd jeg faktisk går for fort frem….de kaller seg allerede tante, onkel, bestemor og bestefar osv❤️

TS

Hva spiller det for noen rolle? Hvis 75 % i denne tråden synes du går for fort fram, hva skal du gjøre da? 

Slå opp og flytte fra alle? 

Anonymkode: 5e528...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent å tenke på det nå. Nå har dere et barn på vei, dere har allerede gått all in. Det er bare å se framover herifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så denne graviditeten var planlagt ? Hvorfor synst du det er greit å få barn med noen du ikke har kjent i 2 år en gang, men å gifte deg neeei der er for stor forpliktelse?

Du kan alltid skille deg og gå videre med livet, med et barn er dere forpliktet til hverandre i 18år.

Hvorfor «hastet» det for du bli 32 iår? Du kunne blitt gravid om 2år også, eller 3 eller 5. 

Hvorfor flyttet han rett inn til deg etter et forhold tok slutt? Det er ikke sunt 

Anonymkode: 7ed77...9fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du flyttet inn for fort, etter kun én måned? Flyttet barnet ditt også inn hos ham? 

Hvis dere har prøvd å få barn i ett år begynte dere med det bare seks måneder etter at dere ble sammen? Det synes jeg også er for raskt. 

Men at dere nå, etter snart to år sammen, er forlovet og venter barn sammen, det er ganske normalt. 

Jeg ville uansett ikke lagt så mye vekt på hva din 20 år gamle svigerinne mener. 

Anonymkode: 8b3cc...109

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reagerer på at du flyttet inn så fort og at dere allerede prøvde etter 6(?) mnd. Er jo fint å bli kjent med hverandre litt først.

Anonymkode: 07d49...528

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Litt for sent å snu, med mindre du vil bli alenemor igjen og han bli inntektskilde for deres biologiske barn? Jeg tenker litt mitt her. Du har vært alene med et barn, og nå redd for du har gått for fort frem og gravid i tilegg fordi et annet menneske mener det? Eller er det sånn du vil ha menn til inntektskilde for barna ? Veldig sjeldent at man henger seg opø i hva en person mener. Jeg giftet meg selv en måned etter forlovelse. Vært en bomp i veien, mange ganger fordi vi bar nyforelska og tenkte ikke i det hele tatt på fornuft  eller kjente hverandre så godt. Men fortsatt gift og bedre enn noengang. 

Anonymkode: 8db9e...dc8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.08):

Går vi for fort frem….?

litt sent å spørre om det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.23):

Vil ikke gifte meg, hvis sjansen er stor for brudd.

TS

hallo dere venter allerede barn sammen. Det er mer forpliktende enn ekteskap. Du er stuck. Lev med valget

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.08):

Går vi for fort frem….?

Er for seint nå å tenke sånn, nå går det som det går.

Anonymkode: ccaf0...aa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...