Gå til innhold

Akkurat forlovet oss, etter 1,5 år sammen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil ha deres mening på dette.

jeg har en sønn på 3 år i fra før, fra et tidligere forhold. Han har ingenting med faren sin å gjøre. Min nåværende samboer, er 7 år yngre enn meg. Han var i et forhold, som ble avsluttet i april 2020. Jeg flyttet inn i mai 2020. Vi ble forlovet 24.12.21 og jeg er gravid med termin i slutten av august. 

Går vi for fort frem….?

Anonymkode: 3567f...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor skal vi mene noe som helst og hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: aa0e5...b4f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Definitivt. På alle måter.

Anonymkode: 63ea2...ac5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg har en sønn på 3 år i fra før, fra et tidligere forhold. Han har ingenting med faren sin å gjøre. Min nåværende samboer, er 7 år yngre enn meg. Han var i et forhold, som ble avsluttet i april 2020. Jeg flyttet inn i mai 2020. Vi ble forlovet 24.12.21 og jeg er gravid med termin i slutten av august. 

Går vi for fort frem….?

Det spør du om nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går vi for fort frem….?

Nei,syns ikke det?

Giftet meg med mannen min 1 år etter vi møttes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når dere skal ha barn er vel dette uansett for sent å gjøre noe med? 

Anonymkode: 99839...9d2

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svigerfamilien har blitt veldig involvert i min sønns liv, muligens for fort. Samboeren min tok farsrollen veldig fort, og kjøpte pappakopp i fjor, og da gråt han❤️ men redd jeg faktisk går for fort frem….de kaller seg allerede tante, onkel, bestemor og bestefar osv❤️

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg er sær på det med barn tidlig i forholdet, så trolig er det mer meg enn deg. 

Endret av Snickersogtwist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja, dere har jo hatt 1,5 år som samboere før ny graviditet og forlovelse, det er lengre enn mange det. Det gikk kanskje fort i starten, men det får man jo ikke gjort noe med nå.

Anonymkode: bd8f2...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (5 minutter siden):

Det spør du om nå?

Ja, har begynt å tenke….

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snickersogtwist skrev (1 minutt siden):

Jepp, men jeg er sær på det med barn tidlig i forholdet, så trolig er det mer meg en deg. 

Svigerinnen min fikk barn med svoger da de hadde vært sammen i 1,5 år de også. Hun var 18 og han var 25 år. I år har de også forlovet seg…

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svigerinnen min fikk barn med svoger da de hadde vært sammen i 1,5 år de også. Hun var 18 og han var 25 år. I år har de også forlovet seg…

TS

Ja, sier absolutt ikke at det ikke fungere for noen, men min erfaring er at du ikke virkelig kjenner noen før man har vært sammen over flere år, men dere har jo allerede felles ansvar for et barn. Dynamikken vil ikke endre seg i like stor grad, så er på mange måter et annet utgangspunkt for suksess.

Endret av Snickersogtwist
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil ikke gifte meg, hvis sjansen er stor for brudd.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lykke til. 

Dere har allerede valgt å få barn sammen, så ekteskap er vel mindre beslutning. 

Anonymkode: d796a...0b0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gifte meg, hvis sjansen er stor for brudd.

TS

Det er mer alvorlig å ha barn sammen, enn å gifte seg. Mer styr ved brudd pga barnet enn ekteskapet. 

Jeg giftet meg med mannen etter nesten 3år sammen. Da hadde vi også et barn på 1år. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Svigerfamilien har blitt veldig involvert i min sønns liv, muligens for fort. Samboeren min tok farsrollen veldig fort, og kjøpte pappakopp i fjor, og da gråt han❤️ men redd jeg faktisk går for fort frem….de kaller seg allerede tante, onkel, bestemor og bestefar osv❤️

TS

Hvis dette er riktig for deg, så er det riktig. 
Lykke til ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Snickersogtwist skrev (2 minutter siden):

Ja, sier absolutt ikke at det ikke fungere for noen, men min erfaring er at du ikke virkelig kjenner noen før man har vært sammen over flere år, men dere har jo allerede felles ansvar for et barn. Dynamikken vil ikke endre seg i like stor grad, så er på mange måter et annet utgangspunkt for suksess.

Som sagt, jeg er litt sær, barn er for alltid, og det er sikkert også grunnet til at jeg er over tredve og barnløs. Jeg skal være helt sikker på at dette er person som jeg er 100% komfortabel og trygg på sette igjen barna mine med dersom det ikke skulle fungere. 

Så da hadde svigerinnen og svogeren min et bedre utgangspunkt enn oss?

vi ble sammen i 2020, de ble sammen i 2018. 7 års differanse på oss begge. Bare at jeg er Eldst. Jeg er 32, mens samboeren min er 25. Syns det hastet litt med å få barn, i og med at jeg er 32 år…

Svigerinnen min er 20 og hennes samboer er 27. de ble sammen da hun var 15 år. Hun ble gravid da hun var 18 år. Og har vært sammen i 5 år.

Hun dytter i ansiktet på meg om at hun har vært gravid. Spesielt da hun ble gravid i fjor sommer og tok abort. Det var veldig sårt da vi prøvde og ikke ble gravide før litt rundt et år med prøving. 

Hun påstår at vi går for fort frem, fordi hun syns det var idiotisk å la min sønn bli såpass involvert så tidlig…

Lurer på Om hun har rett…. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida. Det gikk kanskje litt fort i starten (det ble slutt i april og dere flyttet sammen i mai). Men reagerer ikke noe på at du er gravid og forlovet 1,5 år etterpå. Vil si det er relativt vanlig. Ser at det er mange på min alder (34) som gjør det samme. De vet hva de vil ha og er klare for å satse videre på livet sammen.
Grunnen til at mange venter med å få barn handler kanskje mest om jobb, økonomi og bolig. Det handler mer om logistikk enn om forholdet funker. Etter 1,5 år så burde man vite det meste om hverandre. :)

Anonymkode: 77685...9dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da hadde svigerinnen og svogeren min et bedre utgangspunkt enn oss?

vi ble sammen i 2020, de ble sammen i 2018. 7 års differanse på oss begge. Bare at jeg er Eldst. Jeg er 32, mens samboeren min er 25. Syns det hastet litt med å få barn, i og med at jeg er 32 år…

Svigerinnen min er 20 og hennes samboer er 27. de ble sammen da hun var 15 år. Hun ble gravid da hun var 18 år. Og har vært sammen i 5 år.

Hun dytter i ansiktet på meg om at hun har vært gravid. Spesielt da hun ble gravid i fjor sommer og tok abort. Det var veldig sårt da vi prøvde og ikke ble gravide før litt rundt et år med prøving. 

Hun påstår at vi går for fort frem, fordi hun syns det var idiotisk å la min sønn bli såpass involvert så tidlig…

Lurer på Om hun har rett…. 

TS

Nei, absolutt ikke det jeg mener. Jeg mener dere har et bedre utgangspunkt enn folk som ikke har felles ansvar for et barn fra før 😁 Dere har følt på kroppen hva de vil si å dele på et ansvar og daglige rutiner. 

ang det og svigerinnen din så hadde ikke jeg tatt det til hjerte, folk må få mene hva de vil og stort sett sier det mer om de enn deg. Du får glede dei over barnet og forlovelsen og ikke stusse så mye i om det er for tidlig, spist er spist, gjort er gjort, så hvorfor ikke bare fokusere på å glede seg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke sammenligne svigerinnen din sitt forhold og ditt eget. Folk er forskjellige og du må selv kjenne på om du er komfortabel med tempoet deres eller ikke.

Anonymkode: bd8f2...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...