Gå til innhold

Hvis man aldri får nytte av seksualdriften og ikke får brukt reproduksjonsevnen.. Kan man kastrere seg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det liksom an å bestille time til noe sånt? Når seksualdriften kun er til heftelse, bekymringer og nedsatt livskvalitet. 

Jeg liker ikke lenger å ha en seksualdrift. Det er bare en blindtarm i livet mitt, og gir meg ingenting bra. Hvis ikke kastrering ved kirurgi er lov, er det noe man ta for å ødelegge seksualdriften/reproduksjonsevnen..?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

§ 8. Vilkår for kastrering og fremsettelse av søknad

Lovtekst med kommentar

Lovtekst

Helsedirektoratets kommentarer

Bestemmelsen gjelder kirurgisk kastrering av menn (operativ fjernelse av testiklene) i den hensikt å dempe seksuallyst og aggressivitet. Kirurgisk kastrering har ikke vært anvendt i Norge på flere tiår. Det er usikkert om slik behandling har noen effekt og en vil i alle tilfelle først prøve med «kjemisk kastrering», det vil si legemidler som i hovedsak har samme effekt som fjerning av testiklene så lenge behandlingen pågår. Kjemisk kastrering kommer ikke inn under bestemmelsene i steriliseringsloven, og vil ikke bli gjennomført uten samtykke fra den det gjelder.

For søknad om kastrering gjelder bestemmelsene i § 4 tilsvarende som ved sterilisering. Ved eventuell søknad om kirurgisk kastrering i henhold til § 4 tredje ledd (person uten beslutningskompetanse og søknadskompetanse), vil søknaden også kunne fremsettes av politimesteren i det distriktet vedkommende har bosted eller oppholder seg.

https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/steriliseringsloven-med-kommentarer/kastrering#paragraf-8-vilkar-for-kastrering-og-fremsettelse-av-soknad

Det virker ikke som om det tas lett på kastrering. 

Du virker deprimert og kastrering vil vel gi deg lavere testosteron  som kan gjøre deg enda mer deprimert. 

Mitt tips er å heller avvende deg seksualdriften psykologisk. Jeg har ikke hatt sex eller onanert på flere år. Dette fordi skjønte at jeg ikke ville få en seksualpartner og at seksualdriften min da bare ble en byrde. 

Anonymkode: 70fbe...8e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det virker ikke som om det tas lett på kastrering. 

Du virker deprimert og kastrering vil vel gi deg lavere testosteron  som kan gjøre deg enda mer deprimert. 

Mitt tips er å heller avvende deg seksualdriften psykologisk. Jeg har ikke hatt sex eller onanert på flere år. Dette fordi skjønte at jeg ikke ville få en seksualpartner og at seksualdriften min da bare ble en byrde. 

Det er akkurat dette jeg også har skjønt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller forsøke og finne ut hva som er årsaken til at du/dere ikke får en seksualpartner?

Anonymkode: 8705b...38a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner vil aldri kunne sette seg inn i mange menns virkelighet. Hvordan det er å gå årevis uten en KLEM! Glem sex, det er ikke så viktig. Nærhet og kjærtegn derimot er noe som er vanskelig å ikke ha tilgang til.

Ja, kvinner kan slite med å få kjæreste, men de kan ALLTID få en sengepartner som innebærer både nærhet og sex. 

Anonymkode: d890e...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner vil aldri kunne sette seg inn i mange menns virkelighet. Hvordan det er å gå årevis uten en KLEM! Glem sex, det er ikke så viktig. Nærhet og kjærtegn derimot er noe som er vanskelig å ikke ha tilgang til.

Ja, kvinner kan slite med å få kjæreste, men de kan ALLTID få en sengepartner som innebærer både nærhet og sex. 

Anonymkode: d890e...5b2

Jeg har ikke fått en klem på 15 år.

Nei, kvinner kan ikke forstå hvordan menn har det, men dere kan ikke forstå hvordan vi har det heller. 

Menn kan få nærhet og sex like lett som oss. Men da må dere ta til takke med bunnslammet sånn som mange av oss må også. Det er som om dere tror at de mennene vi alltid kan få sex av er ordentlige og staute karer. Det er ikke det. De mennene er i forhold de. Det er ikke kvalitetsmennene som er single. De blir snappet opp tvert. 

Så jada, jeg kan få sex når jeg vil. Men det er av PervoPeder på 60 med danglebær, odørproblemer, luftig tanngard og pissbløt underbukse 

Og menn kan få RølpeRandi med akkurat de samme overnevnte kvaliteter like lett som damer kan få PervoPeder. 

Anonymkode: 25fc1...7d3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva med å heller forsøke og finne ut hva som er årsaken til at du/dere ikke får en seksualpartner?

Svarer dere nedenfor meg? Som i at jeg er kvinne? ...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og menn kan få RølpeRandi med akkurat de samme overnevnte kvaliteter like lett som damer kan få PervoPeder. 

Hva om de finner hverandre da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Personlighet og utseende er to hovedårsaker, og de kan ikke gjøres mye med. 

Hadde jeg hatt et nettverk kunne jeg vært mer sosial, men det hadde uansett ikke endret min personlighet eller utseende.

Svarer dere nedenfor meg? Som i at jeg er kvinne? ...

Hva mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har samboer og tilgang på sex når jeg vil om jeg hadde ønsket det.

Kan allikevel gå både et og to år i mellom hver gang. På det lengste gikk det i underkant av 7 år. 

Min erfaring er at ettersom tiden går, så tenker man ikke på det lenger og «behovet» opphører. Det blir ikke noen big deal i det hele tatt.

Men det er kanskje forskjell på å ikke ha muligheten og å ha muligheten? At det å ikke ha muligheten forsterker «behovet» .?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gjøre det. Tror ikke du blir noe mindre bitter av det da. Gå i terapi først kanskje? 

Anonymkode: 149ad...dce

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke fått en klem på 15 år.

Nei, kvinner kan ikke forstå hvordan menn har det, men dere kan ikke forstå hvordan vi har det heller. 

Menn kan få nærhet og sex like lett som oss. Men da må dere ta til takke med bunnslammet sånn som mange av oss må også. Det er som om dere tror at de mennene vi alltid kan få sex av er ordentlige og staute karer. Det er ikke det. De mennene er i forhold de. Det er ikke kvalitetsmennene som er single. De blir snappet opp tvert. 

Så jada, jeg kan få sex når jeg vil. Men det er av PervoPeder på 60 med danglebær, odørproblemer, luftig tanngard og pissbløt underbukse 

Selv "bunnslammet" har høye krav i dag pga egoboostapper ala tinder, prøv igjen 😂 En kvinne kan nesten alltid uansett utseende finne seg en armkrok om nøden blir for stor. Ja det finnes unntak som Rølpe-Randi, men her snakker vi promiller.

Det morsomme er at det er like mye menn sin feil pga tenking med lillehjernen. Hadde menn sluttet å springe etter damer hadde prisen på pølse gått kraftig opp.  Men nei,  mange er så desperate at de legger seg ned som dørmatter.

Anonymkode: e19b9...6a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger jo ikke det, da, når du ikke er seksuell aktiv?

Anonymkode: 9fe7d...139

AnonymBruker
Skrevet

Selv "bunnslammet" har høye krav i dag pga egoboostapper ala tinder, prøv igjen 😂 En kvinne kan nesten alltid uansett utseende finne seg en armkrok om nøden blir for stor. Ja det finnes unntak som Rølpe-Randi, men her snakker vi promiller.

Det morsomme er at det er like mye menn sin feil pga tenking med lillehjernen. Hadde menn sluttet å springe etter damer hadde prisen på pølse gått kraftig opp.  Men nei,  mange er så desperate at de legger seg ned som dørmatter.

Vi er ikke trygge med fremmede menn. Å ligge med fremmede er høy risikosport for kvinner. Vi har ikke de valgene dere tror vi har. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Personlighet og utseende er to hovedårsaker, og de kan ikke gjøres mye med. 

Hadde jeg hatt et nettverk kunne jeg vært mer sosial, men det hadde uansett ikke endret min personlighet eller utseende.

Personlighet er da noe "justerbar"? Utsende kan freshes opp, fikse seg på håret, kle seg fint (ikke dress, men ikke slitt joggebukse heller), fikse skjegget, få vekk nesehåra osv? Bare se vellstelt ut liksom. Slik at du kan gå ut med hodet hevet fremfor hengende? Smil til folk du møter. Bare fremstå som hyggelig?

Nettverk er jo et issue. Hva med å gå ut på en rolig pub en dag og drikke noen øl? Gå ut alene, se hva som skjer. Enten prater noen til deg, eller ikke. Ingen skam å være på pubben alene. Og smil, vær imøtekomme hvis noen ser på deg, på en normal måte liksom? En hyggelig måte.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man trenger jo ikke det, da, når du ikke er seksuell aktiv?

Anonymkode: 9fe7d...139

Trenger ikke hva?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi er ikke trygge med fremmede menn. Å ligge med fremmede er høy risikosport for kvinner. Vi har ikke de valgene dere tror vi har. 

Det er ikke tryggheten vi snakker om, men i det hele tatt ha muligheten til å komme i nærheten av ett annet menneske av det andre kjønn. Average Joe får ikke en gang sjansen.. Tror ikke du er klar over hvor skjeivt balansert datinggamet er for menn.

Utfordrer deg å lage mannlig konto på tinder, du vil bli overrasket hvor ignorert du blir.

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke hva?

Kastrere deg hvis du ikke er seksuelt aktiv. Noen tror visst det bare gjøres for å "ikke få barn"...😴

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kastrere deg hvis du ikke er seksuelt aktiv. Noen tror visst det bare gjøres for å "ikke få barn"...😴

Du blander kastrering og sterilisering, tror jeg.

Anonymkode: 4ceb0...292

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tenker på sterilisering som ikke gjør noe for seksualdriften.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...