Gå til innhold

Balkong borettslag. Hva har dere på balkongen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har et teppe, to gode "lenestoler" og et bord. Har andre stoler som vi bærer ut om vi har gjester.

I tillegg har vi masse potter med blomster og planter, pluss en stor kasse med klematis som vokser opp langs en endevegg.

Tidligere hadde vi grill, men de siste årene har vi droppet den, da den tar så mye plass i forhold til at vi bare grilla der 5-10 ganger i løpet av sesongen.

Anonymkode: 45e73...82b

AnonymBruker

Synes ellers det er helt innafor å ligge på en solseng på balkongen. Ville nok ikke gjort det naken eller toppløs om andre lett kan se inn/ned/opp, men ellers er det vel bare å sole i vei 🙂

Anonymkode: 45e73...82b

• Liker 2
AnonymBruker

Hvor stor balkong har du?

Jeg hadde toseter rottingsofa og to stoler, samt bord. Lite kafebord med to stoler (lettere å spise på). Hadde blomster i balkongkasser. 

Jeg hadde ikke solstol. Så godt innsyn fra vei og naboer. Følte meg ukomfortabel. Men du kan jo kjøpe en uttrekkbar levegg. Tror ikke fastmonterte pleier å være lov? Hvert fall ikke i borettslag. 

Anonymkode: 72dea...605

• Liker 1
AnonymBruker

Da jeg bodde i blokk hadde jeg de to tillatte hvite blomsterkassene (på innsiden av rekkverket), et lavt tørkestativ (ikke tillatt med tørkestativ som var høyere enn rekkverket) og en stol. Mer var det ikke plass til (eller lov til…).

Styrelederen ble gjerne omtalt som «ayatollaen» når han ikke hørte det…

Anonymkode: 40f2f...0fe

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gode tips! Cafebord og stoler skal jeg minst ha. Veldig lyst til å sole meg opp en brunfarge i sommer men vet ikke hva de andre gjør.

Anonymkode: 64030...d23

Du gjør det du vil og er komfortabel med. 

Anonymkode: 5dd47...909

• Liker 6
AnonymBruker

Har to gode rottingstoler som kan lenes bakover med tykke puter og tilhørende skamler/puffer, og et lite lavt bord til. Har også et lite kafébord med stoler der det er lettere å spise.

En hylle med blomsterpotter mv, generelt blomsterpotter stående på golvet eller hengende på vegg/balkongrekkverk.

Pledd og puter, vannkanne, blomstersaks og litt sommerpynt som lykter, dyre/fuglefigurer, steiner og skjell i krukke osv.

Elsker å være på balkongen, har kveldssol lenge! Har også tørkestativer i forskjellig str som jeg setter opp når det trengs.

Anonymkode: 3c965...7ba

• Hjerte 1
AnonymBruker

Vi har to balkonger, de er ikke spesielt store det er tross alt balkong og ikke terrasse. På den ene har vi cafèsett, og på den andre er det to stoler. 
De balkongene er bare benyttet litt, nå på våren og på høsten. Vi benytter ikke i leiligheten så mye sommerstid.

Anonymkode: 4fef0...d7e

Annonse

AnonymBruker
Jdz skrev (17 minutter siden):

Hva har boligens eieform å gjøre med hva man har på balkongen? Har man andre ting på balkongen i en selveid bolig enn i et borettslag?

At man har både styre(regler) og naboer tett på å ta hensyn til. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At man har både styre(regler) og naboer tett på å ta hensyn til. 

Styret i et borettslag har ganske begrenset mulighet til å bestemme hva folk kan ha på balkongen. Om man har naboer tett på kommer vel an på hva slags type bolig det er og ikke eieformen? Du vil jo som oftest være tettere på naboene i en selveid blokkleilighet enn f.eks. et borettslag med kjedede eneboliger.

Anonymkode: f7167...e06

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Styret i et borettslag har ganske begrenset mulighet til å bestemme hva folk kan ha på balkongen. Om man har naboer tett på kommer vel an på hva slags type bolig det er og ikke eieformen? Du vil jo som oftest være tettere på naboene i en selveid blokkleilighet enn f.eks. et borettslag med kjedede eneboliger.

Anonymkode: f7167...e06

Flisespikkeri. Balkong med innsyn.

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har stor balkong, og på den delen der jeg har solseng har jeg store blomsterkasser med siv. De skjermer helt for innsyn. Ellers har jeg sofa, bord og to stoler med skamler (og putekasse).

Anonymkode: 15f34...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...