AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg er nyutdannet og har de siste ukene vært på flere intervjuer. Jeg har ikke turt å spørre om lønn nettopp pga at jeg føler at som nyutdannet så er jeg ikke en posisjon til å spørre om lønn eller forhandle frem lønn, men er det likevel noe jeg bør ta opp i et intervju? Anonymkode: 98d35...d0f
Madah Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 (endret) Hvis du får et jobbtilbud kan du jo alltids høre om det er mulighet for å forhandle lønn? Dette er helt normalt og forventet. Bare husk å ikke stille et ultimatum, men legg frem dine argumenter på en hyggelig måte. Ville derimot ikke pratet om lønn under intervjuet, bortsett fra når du har flere jobbtilbud allerede og ønsker å sile ut arbeidsgivere. Endret 15. mars 2022 av Madah 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Det er ikke vanlig å forhandle lønn som nyutdannet. Du har jo ingen erfaring! Å spørre etter kjempe lønn i en slik situasjon er bare grådig. Hør hva arbeidsgiver ønsker å tilby og si ja hvis du synes det er ok. Anonymkode: fb826...879 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Spør om lønn dersom du får tilbud om jobben. Ikke før. Å spørre om lønn før tilbud er ikke relevant dersom du er arbeidsledig, kun dersom du er i jobb fra før av. Da kan det være helt på sin plass å spørre om lønnsnivå for stillingen, for å unngå å kaste bort både din og intervjuers tid dersom det skulle vise seg at stillingen ikke er aktuell pga. lønnsnivå. Anonymkode: 08d10...570 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå