Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det rundt munnen før, og har enda litt arr etter det. Nå har jeg vært rød rundt det ene neseboret (med litt småblemmer noen ganger. Andre ganger er det mest bare rødt.) Har smurt med soolantra i 2 mnd uten virkning. Nå har det begynt å komme under det andre neseboret og. Klør noen ganger. Så redd siden det sprer seg. Har brukt AB før, men det kommer tilbake. Har noe virket for deg?

Anonymkode: a2a27...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som funket best på meg var faktisk Brulidine som selges reseptfritt på apotek. 

Anonymkode: 2d42d...0f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde på et tidspunkt spredning helt opp til rundt øynene.. Smurte med masse aloe vera gel hver kveld (laget selv fra plante og smurte på tykt lag) og kjøpte en tube fenistil i utlandet (gel med antihistaminer) som kan fåes på godkjenningsfritak i Norge og smurte hyppig med det, og jeg ble faktisk helt kvitt perioral dermatitt for et par år siden og har ikke hatt utbrudd siden den gang.  

Anonymkode: 2353a...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Rosex

Anonymkode: 7aec6...03f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer soolantra mot det? 

Anonymkode: 39dc6...f98

AnonymBruker
Skrevet

Rosazol fungerer for meg. 

Anonymkode: 07cc7...903

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det som funket best på meg var faktisk Brulidine som selges reseptfritt på apotek. 

Jeg har prøvd det uten virkning. Hvor lenge brukte du det før du så forbedring?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg bruker Rosex

Anonymkode: 7aec6...03f

Rozex har funket litt på røde små nupper jeg har rundt omkring, men ikke på eksemet på haka og under nesen. 😕 Hvor lang tid tok det før du så forbedring?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fungerer soolantra mot det? 

Anonymkode: 39dc6...f98

Det har ikke fungert nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd det uten virkning. Hvor lenge brukte du det før du så forbedring?

Brukte det tre ganger om dagen, gikk vel en ukes tid før det begynt å forsvnne, ikke kommet tilbake etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til kremer, så ville jeg sett på kostholdet. Hos meg forverres dermatitten av melkeprodukter, så jeg har kuttet en del der.

Anonymkode: fe1ed...700

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en tablettkur hos hudlegen, funket veldig bra. 

Dersom du ikke har vært hos hudlege for å konstatere at det faktisk er det du har, så hadde jeg absolutt gjort det. Slik at du ikke bare prøver en haug av ting som kanskje ikke fungerer. 

Anonymkode: 9558e...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

I tillegg til kremer, så ville jeg sett på kostholdet. Hos meg forverres dermatitten av melkeprodukter, så jeg har kuttet en del der.

Jeg har prøvd å kutte ned på enkelte matvarer, meieri og melk. Men så ingen forskjell.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk en tablettkur hos hudlegen, funket veldig bra. 

Dersom du ikke har vært hos hudlege for å konstatere at det faktisk er det du har, så hadde jeg absolutt gjort det. Slik at du ikke bare prøver en haug av ting som kanskje ikke fungerer. 

Anonymkode: 9558e...80a

Jeg har vært hos flere hudleger, og fått konstatert det. Har brukt tetracykliner, men det kommer tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har prøvd å kutte ned på enkelte matvarer, meieri og melk. Men så ingen forskjell.

Jeg kan legge til at jeg selv har begynt å bli mer nøye med omega3. Tar to tabletter hver dag 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kan legge til at jeg selv har begynt å bli mer nøye med omega3. Tar to tabletter hver dag 😊

Jeg tar det og. Har prøvd alt, og finner ikke ut hva som kan være årsaken. Og om det er en årsak, eller bare tilfeldig.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at feks syklus/hormoner kan påvirke også ☺️ Og ved temperaturforskjeller, som absolutt er i sving nå, vinter/vår 🤪

Anonymkode: c5037...bcc

AnonymBruker
Skrevet

Det ser sånn ut. Her er det ingen klumper. Noen ganger er det som små blemmer/klumper. Har fått litt under andre nesen og. Og det klør av og til.

BDDA5ADD-1380-4D2E-B16E-DAB8B70909B1.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd både antibiotika og Rozasol, ingenting funket. Det som funker fjell er derimot Elixir sin Sulfactil. Den er helt magisk!! Tar det på så fort jeg får blemmer og da er de borte maks et døgn etterpå. 

Anonymkode: 2c475...847

AnonymBruker
Skrevet

Forresten. Meg over. Jeg får utbrudd når jeg bruker mye aktive ingredienser som syrer etc. 

Anonymkode: 2c475...847

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...