Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange trinn opp i lønn har dere som jobber i staten gått opp siden dere starter der,  og hvor mange år har dere jobbet der?

Anonymkode: 609e1...f59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lønnstrinn, men jeg har gått opp litt over 100 000. Har jobbet her i 3,5 år. Jeg har oppnådd gode resultater, og det er også en endring i stillingskode (i praksis en forfremmelse) bakt inn der. 

Anonymkode: 2c885...e59

AnonymBruker
Skrevet

Startet for fire år siden og har gått opp sju lønnstrinn. Først og fremst fordi lønna var satt alt for lavt til å begynne med, men også fordi ledelsen er veldig fornøyd med resultatene mine. Opplever at nyansatte (med lik alder og ansiennitet) får mye høyere lønn enn meg, så er likevel ikke helt fornøyd..

Anonymkode: a444b...873

AnonymBruker
Skrevet

Gått flere år mellom hvert trinn, alt går på trynefaktor og det er svært vanskelig å få noe i lokale forhandlinger tross gode resultater. Dessverre er hele lønnssystemet lagt opp sånn at man trenger å få gjennomslag i forhandlinger om man ikke skal tape penger i praksis. 

Anonymkode: 3d85d...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lønnstrinn, men har gått opp 200.000 på 5 år.

Anonymkode: 5a932...dde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp seks lønnstrinn da jeg hadde vært ansatt i ett år. Men jeg lå ganske lavt, som mange av mine kolleger også. De nyansatte som komme nå seiler rett inn på samme lønnstrinn som jeg har nå. 

Anonymkode: 38a47...358

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hovedsakelig gått opp i lønn ved jobbskifte. I min nåværende stilling som jeg har hatt i fem år har jeg gått opp fire lønnstrinn, noe som ikke gir noen reell lønnsvekst. 

Anonymkode: 87a7e...04f

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i to år, ingen lønnstrinn. 

Anonymkode: c7a80...0e0

Skrevet

Jeg har gått opp 48 lønnstrinn siden jeg begynte å jobbe i staten for ca. 25 år siden.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Anonym Bruker0 said:

Jeg har gått opp 48 lønnstrinn siden jeg begynte å jobbe i staten for ca. 25 år siden.

Folk har en helt spinnvill utvikling her. Forstår det bare er hos oss at vanlige folk på gølvet svært sjelden går opp, og aldri mer enn ett trinn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk har en helt spinnvill utvikling her. Forstår det bare er hos oss at vanlige folk på gølvet svært sjelden går opp, og aldri mer enn ett trinn. 

Jeg er "vanlig folk på gølvet". Begynte på lønnstrinn 15, byttet jobb 2 ganger internt og gikk opp i lønnstrinn i den forbindelse. 

Tidligere var det som regel sentrale justeringsforhandlinger der alle i en eller flere lønnskoder gikk opp 1 - 2 trinn. Siden det er ganske få på min lønnskode fikk vi ofte opprykk fordi det ikke "kostet" så mye å gi oss ett trinn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra LT 46 til 64 på 9 år. Har byttet stilling og tatt masse utdanning underveis.

Anonymkode: be8eb...d8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også "på gulvet". Ett lønnstrinn utgjør veldig liten forskjell. Vi går også sjelden opp. Det er hovedsakelig etter ett år og ev ved lønnsforhandlinger. 

Anonymkode: 38a47...358

Skrevet

Jeg begynte i staten på det som tilsvarer lønnstrinn 50 i 2013 og er på 78 i dag. Så 28 lønnstrinn på ni år. 

AnonymBruker
Skrevet

Har gått opp 10 lønnstrinn fra min første jobb for 4 år siden. Har byttet jobb 2 ganger (vikariat). Gir meg ikke før jeg går opp 10 til.

Anonymkode: 86ce6...680

AnonymBruker
Skrevet

Fra 44 til 68 på syv år. 

Anonymkode: ab32a...b12

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om det er vanlig å gå opp veldig mange lønnstrinn etter ansettelse i staten :).

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som om det er vanlig å gå opp veldig mange lønnstrinn etter ansettelse i staten :).

Overhode ikke vanlig hos oss, tror det er de som har tatt jackpoten som poster her. De fleste får lite, men ledere tar mye av potten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har jo gått opp noen lønnstrinn, men det er først og fremst fordi jeg ble satt alt for lavt da jeg begynte.. og så hjelper det lite når nyansatte får 5+ lønnstrinn mer enn meg. :P

Anonymkode: a444b...873

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp 470 000 siden jeg startet i 2009. Men så har jeg også tatt en ny mastergrad mens jeg jobbet, og nå jobber jeg med noe helt annet enn jeg startet som.

Anonymkode: eabf0...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...