Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min slo opp med meg for et par år tilbake, så det er ikke en nylig sak. Men jeg er skikkelig skuffa og såra. Jeg hadde forventet snev av litt respekt, der i hvert fall hun sier i fra til meg, slik at jeg ikke finner det ut via andre. Jeg kutta henne ut en periode før jeg flytta vekk fra byen, så hun så meg ikke ofte lengre etter flyttinga. Hun prøvde å kontakte meg en stund, men jeg var irritert på henne over andre ting, så det kan godt hende jeg ignorerte henne, også var det akkurat det hun ville si¿? Jeg vet ikke på det akkurat. Men jeg er veldig såra. Eksen min var jo det første seriøse forholdet jeg hadde, og selv om det er lenge siden, så er jo det veldig sårende. Men det skal sies at hun ble sammen med han etter at vi sklei litt fra hverandre, og hun visste at vi aldri kom til å bli sammen, siden jeg har tydelig sagt til henne at vi bare ikle funka sammen. Men som en god venninne synes jeg ikke man skal drive å ligge eller bli sammen med venninners ekser, eller typer. Er det rimelig av meg å sende henne melding og fortelle at jeg er såra, eller skuffa? Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 

Anonymkode: 793bc...c52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har et seriøst forhold nå. De har flytta sammen, og bor sammen nå. Fikk også vite det via andre

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er sårt.

Men hva ønsker du å oppnå med å sende henne en melding om dette?

Anonymkode: b87fb...8fe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne du har valgt å kutte kontakten med blir sammen med en fyr som dumpa deg for mange år siden. 

Hvorfor skulle noen av dem si fra, mener du? 

Om jeg blir sammen med noen en jeg kjente på barneskolen var sammen med så er dette ikke noe jeg tenker over. Langt mindre tenker jeg det er naturlig å ta opp igjen kontakten med henne for å si "dater exen din, jeg". 

Anonymkode: 156b9...82c

• Liker 43
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun har vist deg at hun ikke er en venninne av deg ved å ikke fortelle deg om forholdet selv. Så du vil ikke oppnå noe ved å kontakte henne om det. Vær heller takknemlig overfor eksen din som bar ut søpla for deg ved å ved å bli ilag med denne kjerringa og med det viste hennes rette ansikt.

Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

For å være ærlig, så er jeg ikke stor fan av slike ting. Men man kan ikke alltid velge sine følelser, og hvis de kom bedre overens enn hva dere gjorde, så er det ikke rart at de velger å være hos hverandre. Jeg tenker at situasjonen hadde vært annerledes hvis du tilsynelatende fremdeles hadde hatt følelser for din eks, men dersom du tydeliggjorde at du ikke var interessert på noen omstendigheter, og at du ikke brydde deg om han, så ser jeg ikke helt problemet. Dersom du kutta kontakten med henne før dette, og hun prøvde å nå til deg, så synes jeg heller ikke det blir riktig å legge skylda på henne, fordi du vet ikke hva hun har ønsket å fortelle deg. Tenk om det var dette? Hvis dette plager deg veldig, så kan du godt sende henne melding og fortelle hvordan du føler det, men hvis det bare er irriterende over en liten kort tid, så synes jeg du kan la være ❤️

Skrevet

Du har jo ikke engang særlig kontakt med henne, og det blir aldri noe mer med han fyren mellom dere, så hva godt skal det gjøre? 

Move on. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp å sende melding eller ta det opp på andre måter.

Dere har så å si ikke kontakt. Det er lenge siden du og han var sammen. La det ligge. Man styrer ikke følelser.

Anonymkode: 47a70...8d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Føler vel at overskriften her burde være:

En gammel bekjent ble sammen med min eks - skal jeg overdramatisere hele situasjonen?

Anonymkode: 08f02...320

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler vel at overskriften her burde være:

En gammel bekjent ble sammen med min eks - skal jeg overdramatisere hele situasjonen?

Anonymkode: 08f02...320

Denne «venninna» har krevd utrolig mye oppmerksomhet, og trøst av meg. Hun sleit utrolig mye en periode, og jeg var hennes nærmeste den perioden. Hver gang det var noe med henne, så kom hun opp til meg uten forvarsel i forkant. Jeg var alltid der for henne, og forsøkte alltid å hjelpe henne ut av de vanskelige situasjonene der hun var mest sårbar. Er det feil av meg å kreve litt respekt? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kuttet henne ut. Hun regner deg vel ikke som venninne.

Anonymkode: cd8fa...833

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Men dere er jo ikke venninner lenger, egentlig? 

Da spiller det vel ingen rolle hva de to driver med. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eksen min slo opp med meg for et par år tilbake, så det er ikke en nylig sak. Men jeg er skikkelig skuffa og såra. Jeg hadde forventet snev av litt respekt, der i hvert fall hun sier i fra til meg, slik at jeg ikke finner det ut via andre. Jeg kutta henne ut en periode før jeg flytta vekk fra byen, så hun så meg ikke ofte lengre etter flyttinga. Hun prøvde å kontakte meg en stund, men jeg var irritert på henne over andre ting, så det kan godt hende jeg ignorerte henne, også var det akkurat det hun ville si¿? Jeg vet ikke på det akkurat. Men jeg er veldig såra. Eksen min var jo det første seriøse forholdet jeg hadde, og selv om det er lenge siden, så er jo det veldig sårende. Men det skal sies at hun ble sammen med han etter at vi sklei litt fra hverandre, og hun visste at vi aldri kom til å bli sammen, siden jeg har tydelig sagt til henne at vi bare ikle funka sammen. Men som en god venninne synes jeg ikke man skal drive å ligge eller bli sammen med venninners ekser, eller typer. Er det rimelig av meg å sende henne melding og fortelle at jeg er såra, eller skuffa? Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 

Hun er jo ikke «god venninne» av deg, når du først og fremst har valgt å ignorere hun og ikke har snakka med hun på evigheter. Hun anser nok ikke deg som en venninne i det hele tatt lengre, pga ignorering osv. 

Helt enig at det ikke er greit, men man kan ikke styre hvem man blir forelsket i. Og hvis dere er like unge som jeg tror dere er, så er nok ikke dette verdens undergang. Dere passet ikke sammen, men kanskje de passer sammen. 

Anonymkode: 57dee...3ea

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Denne «venninna» har krevd utrolig mye oppmerksomhet, og trøst av meg. Hun sleit utrolig mye en periode, og jeg var hennes nærmeste den perioden. Hver gang det var noe med henne, så kom hun opp til meg uten forvarsel i forkant. Jeg var alltid der for henne, og forsøkte alltid å hjelpe henne ut av de vanskelige situasjonene der hun var mest sårbar. Er det feil av meg å kreve litt respekt? 

Nei, men som jeg skrev: Du skal være takknemlig for at eksen din bar ut søppelet der. For nå slipper du å ha noe med denne kvinnen som krever mer enn hun gir tilbake å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Du har gjentatte ganger ignorert at venninna di har forsøkt å ta kontakt med deg. Hun føler vel kanskje at du ikke ønsker å ha henne som venn, for sånn behandler man jo ikke venner. Og hvordan mener du hun skulle gitt deg beskjed når du ikke ønsker å kommunisere med henne?

Det eneste du oppnår med å fortelle at du er såret er å fremstå som urimelig, og at du ikke er over eksen.

Anonymkode: 7e8bc...26b

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En tidligere venninne av deg har blitt sammen med exen din, og du bruker energi på dette?? Det hadde jeg ikke virkelig ikke gjort. 
Det var ikke akkurat i går det ble slutt mellom dere.

Anonymkode: c73f1...98c

• Liker 5
Skrevet

Damer, dere hadde syntes det hadde vært greit at ei tidligere venninne hadde blitt ilag med eksen deres`?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Damer, dere hadde syntes det hadde vært greit at ei tidligere venninne hadde blitt ilag med eksen deres`?

Ja. Det vil jo i såfall være to mennesker jeg ikke har noen ting med å gjøre, så om de finner sammen, fint for dem. Hvorfor skal jeg bruke kalorier på å tenke på livet til folk jeg ikke forholder meg til...?

Anonymkode: 92b15...26f

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig i slike situasjoner, synes jeg, er at venninnen din tar det opp på en ydmyk og respektfull måte. 

Jeg mistet en av mine aller nærmeste venninner på denne måten. Savnet ydmykheten. Hvis den hadde vært der, kunne jeg kanskje til og med ha tatt dem i mot som par med åpne armer, og vi kunne beholdt vennskapet. Nå insisterer hun på å ikke ha gjort noe galt, og jeg føler meg sviktet. Hun vet han har betydd mye for meg, jeg har betrodd meg til henne flere ganger før de ble sammen. Det hele er bare en stor sorg og tilliten jeg hadde for henne er borte. Trist. 

Anonymkode: ab3c6...3ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Det vil jo i såfall være to mennesker jeg ikke har noen ting med å gjøre, så om de finner sammen, fint for dem. Hvorfor skal jeg bruke kalorier på å tenke på livet til folk jeg ikke forholder meg til...?

Anonymkode: 92b15...26f

Fordi hele greia er creepy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...