AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har signert leieavtale, det innebærer jeg må finne strøm leverandør. Bør jeg velge den som er nærmest boligen? Eller andre kriterier jeg bør ta sikte på? Jeg regner med det finnes 1000 leverandører i Norge så jeg kan lett drukne... Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Du mener strømselskapene som ikke gjør annet enn å kjøpe strømmen på børs? Gå inn på strompris.no så ser du hvem som er billigst i ditt område. Vanskelig å få en god fastpris-avtale nå, så ville gått for spot om du ikke er avhengig av forutsigbarhet. Agva kan ha skjulte avgifter, og setter deg ofte over på en veldig ugunstig avtale når avtaleperioden er over, så sjekk tilbudene nøye. Anonymkode: 0cefc...6be
Hedda-78 Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 elskling.no Skriv inn postnummer og fyll inn info, så lan du sammenligne.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Hedda-78 skrev (40 minutter siden): elskling.no Skriv inn postnummer og fyll inn info, så lan du sammenligne. jeg prøvde den nå. Den forteller at jeg får i 12 måneder for 14,6 øre per kwh. Er det bra? Den gjelder kun for nye kunder ser jeg. Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener strømselskapene som ikke gjør annet enn å kjøpe strømmen på børs? Gå inn på strompris.no så ser du hvem som er billigst i ditt område. Vanskelig å få en god fastpris-avtale nå, så ville gått for spot om du ikke er avhengig av forutsigbarhet. Agva kan ha skjulte avgifter, og setter deg ofte over på en veldig ugunstig avtale når avtaleperioden er over, så sjekk tilbudene nøye. Anonymkode: 0cefc...6be ja, det var agva som var den billigste når jeg brukte elskling.no Det står noe om varierende fastbeløp, nå står det 9kr med * Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 jeg orker ingen skjulte kostnader og der jeg må lese det som står i småskrift. Hvis jeg skulle flytte fra leilighet jeg leier etter 6 måneder og jeg har en binding på 12 måneder, kan jeg da ta med meg bindingstid til ny plass jeg kommer til å bo? Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har signert leieavtale, det innebærer jeg må finne strøm leverandør. Bør jeg velge den som er nærmest boligen? Eller andre kriterier jeg bør ta sikte på? Jeg regner med det finnes 1000 leverandører i Norge så jeg kan lett drukne... Anonymkode: 4a75e...66e Hafslund webspot: 29 nok per mnd spotpris 0 påslag Anonymkode: 63227...049
Hedda-78 Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg prøvde den nå. Den forteller at jeg får i 12 måneder for 14,6 øre per kwh. Er det bra? Den gjelder kun for nye kunder ser jeg. Anonymkode: Sikker på at det står 14,6 øre, og ikke 146 øre?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Hedda-78 skrev (1 time siden): elskling.no Skriv inn postnummer og fyll inn info, så lan du sammenligne. Problemet er at det er mange lokkeavtaler, og vanskelig å få oversikt over hva avtalene egentlig innebærer på lang sikt. Begynn gjerne øverst på lista, men les vilkårene nøye først slik at du vet hva slags avtale du går inn i! Strømbransjen i Norge er en skandale. Umulig å forstå vilkår, det er bare en gjeng haier som skor seg på å lure folk til å betale mye mer enn akkurat det samme produktet som alle andre selger, og som de selv ikke produserer! Anonymkode: 607db...166 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Hedda-78 skrev (1 time siden): Sikker på at det står 14,6 øre, og ikke 146 øre? 14.6 Er det bra nok? Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at det er mange lokkeavtaler, og vanskelig å få oversikt over hva avtalene egentlig innebærer på lang sikt. Begynn gjerne øverst på lista, men les vilkårene nøye først slik at du vet hva slags avtale du går inn i! Strømbransjen i Norge er en skandale. Umulig å forstå vilkår, det er bare en gjeng haier som skor seg på å lure folk til å betale mye mer enn akkurat det samme produktet som alle andre selger, og som de selv ikke produserer! Anonymkode: 607db...166 Dette står det vedrørende månedpris f.eks 8 kr med * : Månedskostnad Dette er kun en sammenligningspris og ikke din nøyaktige månedskostnad. Dette er grunnet at kontrakten er en flytende priskontrakt der prisen endres fra måned til måned. Det er viktig å forstå at en flytende pris kan innebære både høyere og lavere månedskostnad enn sammenligningsprisen som er angitt her. Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 glemte å skrive det står kwh øre, så står det inkludert alt. Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Er dette den rette? klarkraft Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 Hvilken strømleverandør du velger har ikke så veldig mye å si lenger, da de fleste avtalene er dønn like med marginale forskjeller. Se etter spotprisavtale med lite til ingenting i påslag og lavt månedsbeløp. Har selv norgesenergi og er fornøyd med dem. 49 kr mnd og 0 øre påslag. Men vet at hos LOS for eksempel får du igjen litt på coop medlem, noen sammarbeider med trumf osv, og de ulike leverandørene har ulike goder du kan få. Anonymkode: d057f...46e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 LOS er bra. De leverer til hele landet. Anonymkode: 11558...88c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken strømleverandør du velger har ikke så veldig mye å si lenger, da de fleste avtalene er dønn like med marginale forskjeller. Se etter spotprisavtale med lite til ingenting i påslag og lavt månedsbeløp. Har selv norgesenergi og er fornøyd med dem. 49 kr mnd og 0 øre påslag. Men vet at hos LOS for eksempel får du igjen litt på coop medlem, noen sammarbeider med trumf osv, og de ulike leverandørene har ulike goder du kan få. Anonymkode: d057f...46e ja, jeg har både coop medlem og trumf. Betyr det at du kun betaler for strømmen med hvilken khw pris+49 kr? Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 Det er visst flere faktorer å ta hensyn til. variabel og fast? disse må vel være hensiktmessige? hva med nettleie? hva bør jeg tenke over der da? Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #18 Skrevet 16. mars 2022 Jeg liker Tibber. Har elbil, og det er viktig for oss å kunne se dagens og morgendagens priser for å planlegge lading, når vi skal kjøre vaskemaskin osv. Har spart mye penger på dette i vinter. Tror vi betaler 39 eller 49 kr i påslag i tillegg. På sikt vil vi også skaffe pulse som betyr vi kan se sanntids bruk av strøm. Anonymkode: 33bad...7f0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #19 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker Tibber. Har elbil, og det er viktig for oss å kunne se dagens og morgendagens priser for å planlegge lading, når vi skal kjøre vaskemaskin osv. Har spart mye penger på dette i vinter. Tror vi betaler 39 eller 49 kr i påslag i tillegg. På sikt vil vi også skaffe pulse som betyr vi kan se sanntids bruk av strøm. Anonymkode: 33bad...7f0 Spennende, tibber kan du følge med på app? altså til hjemmet og alle elementer som benyttes i hjemmet av strøm? eller har jeg misforstått? Anonymkode: 4a75e...66e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #20 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Spennende, tibber kan du følge med på app? altså til hjemmet og alle elementer som benyttes i hjemmet av strøm? eller har jeg misforstått? Anonymkode: 4a75e...66e Ja, er app. Kan hele tiden se dagens priser, og morgendagens priser etter kl 13. Veldig greit, og veldig lurt for å kunne kjøre f.eks tørketrommel eller se om man bør dusje morgen eller kveld. Har du Pulse (ekstraprodukt), som jeg tenker etterhvert, kan du se hva du bruker her og nå ja. Vet mange sparer mye på den også Anonymkode: 33bad...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå