AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Del Skrevet 15. mars 2022 Hei! Jeg sliter på jobb for tiden. Jeg har mye å gjøre og klarer ikke å legge fra meg jobben om ettermiddagen. Hver natt kverner hodet. Sjefen min er vanskelig å forholde seg til og fremover må jeg prestere på mange områder på jobb. Nå har jeg konstant hjertebank og vondt i hodet. Noen som har sykemeldt seg av samme grunner? Jeg må ha en pause kjenner jeg.. Anonymkode: 687a2...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 15. mars 2022 #2 Del Skrevet 15. mars 2022 Det er ikke du som sykemelder deg, og det er heller ikke du som gir diagnosen angst. Det er det legen som gjør. Gå til legen. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 15. mars 2022 #3 Del Skrevet 15. mars 2022 En tur til legen høres fornuftig ut, så får dere sammen finne ut om sykemelding er nødvendig og hensiktsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg hadde ganske mye angst for jobben en periode, og merker at den er snar til å komme tilbake hvis jeg ikke eksponerer meg hele tiden. Det som hjalp for meg var/er å være åpen med ledelsen og eventuelt tilrettelegge litt (og prate med gode kollegaer!). For meg hadde sykemelding vært ugunstig, fordi det hadde trigget mer angst i lengden. Anonymkode: 34dff...ac5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Del Skrevet 15. mars 2022 Det første du må gjøre, er å prate med sjefen din. Du må gjøre noe med det grunnleggende problemet, ikke bruke sykmelding som avlastningsstrategi. Hvis sjefen er vanskelig, få med tillitsvalgt evt en kollega du stoler på hvis du ikke er organisert. Anonymkode: 366d9...337 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Del Skrevet 15. mars 2022 Hvis du ikke trives på jobb så bytter du jobb, du får deg ikke sykemelding. Er det bare det at du syns det er for mye å gjøre, så sier du fra om det på jobb og blir fratatt oppgaver for en periode. Anonymkode: daa23...152 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du ikke trives på jobb så bytter du jobb, du får deg ikke sykemelding. Er det bare det at du syns det er for mye å gjøre, så sier du fra om det på jobb og blir fratatt oppgaver for en periode. Anonymkode: daa23...152 Det er ikke bare å bytte jobb for mange. Ja, man kan prøve å si fra til sjefen, men som regel er det fleste ledere ikke villige til å tilrettelegge, og da blir det i noen tilfeller sykemelding dersom det er medisinsk behov for det som følge av lang tids overtid/stress. Men det er legen som sykemelder, ikke den ansatte selv. Anonymkode: f1047...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Del Skrevet 15. mars 2022 Hvis du ikke tåler jobben, må du få deg en enkel jobb du takler da, ikke drive og løpe til legen. Anonymkode: 8540f...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du ikke tåler jobben, må du få deg en enkel jobb du takler da, ikke drive og løpe til legen. Anonymkode: 8540f...795 Wow! Hadde alle bare kunnet skjerpet seg, da hadde det ikke folk hatt psykiske problemer Anonymkode: 687a2...670 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke bare å bytte jobb for mange. Ja, man kan prøve å si fra til sjefen, men som regel er det fleste ledere ikke villige til å tilrettelegge, og da blir det i noen tilfeller sykemelding dersom det er medisinsk behov for det som følge av lang tids overtid/stress. Men det er legen som sykemelder, ikke den ansatte selv. Anonymkode: f1047...9a8 Det er akkurat det. Jeg har sagt i fra før, så skjerper sjefen seg i to dager før det er inn i samme regimet igjen. Jeg har litt vanskelig for å tro at sjefer bare kan endre seg over natta Anonymkode: 687a2...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Del Skrevet 15. mars 2022 Man kjenner seg selv best, så selvdiagnostisering er ok i min bok. Angst er en gyldig grunn til å sykmelde seg Anonymkode: 1a347...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Del Skrevet 15. mars 2022 Tror jeg hadde bestilt en time hos legen og fortalt hvordan du føler deg. Enten så får du en 14 dagers sykemelding for å prøve å hente deg inn igjen, eller så får du ikke sykemelding. Det kan vel krysses av at det er jobb situasjonen som gjør deg syk, og da må arbeidsgiver ta tak i det. Er det en IA bedrift så plikter de å tilrettelegge for deg. Kanskje andre arbeidsoppgaver passer deg bedre? Du blir ihvertfall ikke bedre av å gå å mistrives på jobb, og det er flere muligheter å få hjelp på. Men start hos legen du. Anonymkode: 933cb...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Del Skrevet 15. mars 2022 JA. Anonymkode: 9fdb4...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wow! Hadde alle bare kunnet skjerpet seg, da hadde det ikke folk hatt psykiske problemer Anonymkode: 687a2...670 Så hvis ts får en «psykisk lidelse» av jobben, så er det ingen god ide å bytte til en enklere jobb som kan mestres? Det er bedre å løpe til legen og beholde ansettelsen i en jobb som gir hodepine og hjertebank (som det ser ut til du mener kvalifiserer til betegnelsen psykisk lidelse) Anonymkode: 8540f...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 17.36): Wow! Hadde alle bare kunnet skjerpet seg, da hadde det ikke folk hatt psykiske problemer Anonymkode: 687a2...670 Har du ikke bedre ting å gjøre på enn å trolle? At du gidder. Anonymkode: 96fac...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du ikke bedre ting å gjøre på enn å trolle? At du gidder. Anonymkode: 96fac...462 Sorry, siterte feil person ☹️ var ikke deg jeg mente Anonymkode: 96fac...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 19. mars 2022 #17 Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) Jeg har vært sykemeldt pga stress på en tidligere arbeidsplass. Det ga meg en pause til å komme ovenpå, og jeg ble bevisst på kroppens behov. Hadde gode samtaler med sjefen og fikk tatt noen grep som gjorde arbeidshverdagen bedre for meg. Kjenner jeg er litt på vei tilbake til samme sted nå, og det gir fysiske utslag, så nå må jeg ta noen grep. Det innebærer feks å være flinkere til å si nei, planlegge neste dag/uken så jeg ikke trenger å tenke på hva jeg skal gjøre i morgen, få unna de kjipe tingene først. Og ikke minst: når jeg tenker på jobb på kvelden, sender jeg meg selv en e-post med det som opptar tankene og sier «nå kan du tenke på det i morgen i stedet». Det funker overraskende bra! Begynte med en samtale med legen som sykemeldte meg uten at jeg selv hadd nevnt ordet Endret 19. mars 2022 av Bokdamen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Del Skrevet 19. mars 2022 Kan du ikke ta ut litt ferie? Anonymkode: 4f0cc...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Del Skrevet 19. mars 2022 Jeg tror gradert sykmelding for å gå i behandling for angsten ville vært nyttig. Anonymkode: 7bc6f...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Del Skrevet 19. mars 2022 Noen jobber innebærer mer eller annerledes stress enn andre. F.eks en salgsjobb innebærer å selge til budsjett. For noen er dette motiverende, for andre oppleves det stressende. Har du feil jobb, er det normalt å få angst. Problemet ligger ikke nødvendigvis i jobben, men at jobben er feil match for deg. Skaff ny jobb. Tenk nytt! Anonymkode: 2f359...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå