Gå til innhold

Lyve til kjærestenn om graviditet - for slemt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har blitt enige om å ikke få barn. Men, for et par år siden ble jeg uplanlagt gravid. Han presset hardt på for å få meg til å ta abort, og det ble resultatet -men noe jeg egentlig ikke ville.

Jeg har ofte tenkt på dette, og følt med tidvis sint og deprimert. Føler han iblant er fjernere enn han burde, og at han ikke ivrer like mye for meg og forholdet som meg.

Så, etter å ha sett den rare romantiske komedie-filmen "Ready to mingle" på netflix, hvor en kvinne lurer kjæresten ved å si hun er gravid, for å få han til å fri ti henne, kom jeg på at jeg skulle gjøre noe lignende. Men mitt mål var ikke friere, men bare å teste om han fremdeles ville være kald og avvisende i en krise, eller om han ville vise kjærlighet.

Han ble sjokkert, og kald. Som fryktet. Det har nå gått over to uker, og jeg har ennå ikke fortalt han at jeg ikke er gravid. Det er litt spent stemning mellom oss, men han har ikke presset meg til abort.

Lurer på hvordan jeg skal fortelle han at dette var en test, et eksperiment -og han delvis har strøket på denne? Føler på en måte han har fortjent dette, med tanke på all sorgen han påførte meg med den aborten jeg motvillig gikk med på.

Anonymkode: 65bee...354

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjæresten min og jeg har blitt enige om å ikke få barn. Men, for et par år siden ble jeg uplanlagt gravid. Han presset hardt på for å få meg til å ta abort, og det ble resultatet -men noe jeg egentlig ikke ville.

Jeg har ofte tenkt på dette, og følt med tidvis sint og deprimert. Føler han iblant er fjernere enn han burde, og at han ikke ivrer like mye for meg og forholdet som meg.

Så, etter å ha sett den rare romantiske komedie-filmen "Ready to mingle" på netflix, hvor en kvinne lurer kjæresten ved å si hun er gravid, for å få han til å fri ti henne, kom jeg på at jeg skulle gjøre noe lignende. Men mitt mål var ikke friere, men bare å teste om han fremdeles ville være kald og avvisende i en krise, eller om han ville vise kjærlighet.

Han ble sjokkert, og kald. Som fryktet. Det har nå gått over to uker, og jeg har ennå ikke fortalt han at jeg ikke er gravid. Det er litt spent stemning mellom oss, men han har ikke presset meg til abort.

Lurer på hvordan jeg skal fortelle han at dette var en test, et eksperiment -og han delvis har strøket på denne? Føler på en måte han har fortjent dette, med tanke på all sorgen han påførte meg med den aborten jeg motvillig gikk med på.

Dump han... Man tvinger ikke noen til å ta abort for å ikke bli dumpet. Jeg hadde hata han lenge for det😔 

Anonymkode: 928db...3e8

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette forholdet er over, og dere er begge to fantastisk giftige personer. Skjerp dere. 

Anonymkode: 55152...45e

• Liker 16
Skrevet

Hva forventet du egentlig? At han skulle juble i glede over å bli far?
Dere har jo avklart at dere begge ikke ønsker barn, kan ikke helt sa han skulle bli så glad over graviditet da.

Og den greien med at du ble tvunget til abort en gang tidligere? Hadde dere ikke allerede da avtalt at dere ikke skal ha barn? Om to personer blir enige om at de ikke ønsker seg barn, så er det jo implisitt at om uhellet skulle være ute så tar man abort. Det er noe annet om man har avtalt at man ikke ønsker barn , eller om man ikke har diskutert saken.

PS: Om partner hadde løyet til meg om at hun var gravid uten å være det så hadde jeg dumpa henne på flekken.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Jeg mangler ord for hvor slemme dere er, begge to. Å presse noen til abort er forferdelig. Å lyve om graviditet like ille. Svaret er at dere ikke må finne på å få barn sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på om du ville stått på dine egne tester om "egnethet", ts?

Som voksne mennesker velger vi våre partnere. Vi er helt og holdent ansvarlig for valget vi tar, som selvsagt innebærer kompromisser og offer og kanskje av og til lemping på standard. Om du synes du har gjort et godt eller dårlig valg vet ikke jeg. Men dersom du synes eller aner at du kan ha gjort et dårlig valg så er løsningen ikke å manipulere og bølle med personen du har valgt. Da velger du bare å være en bølle. Løsningen er å avslutte forholdet og gjøre et nytt (og bedre egnet) valg. 

Anonymkode: b1cf0...d80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Aktiv Kverulant skrev (17 minutter siden):

Hva forventet du egentlig? At han skulle juble i glede over å bli far?
Dere har jo avklart at dere begge ikke ønsker barn, kan ikke helt sa han skulle bli så glad over graviditet da.

Og den greien med at du ble tvunget til abort en gang tidligere? Hadde dere ikke allerede da avtalt at dere ikke skal ha barn? Om to personer blir enige om at de ikke ønsker seg barn, så er det jo implisitt at om uhellet skulle være ute så tar man abort. Det er noe annet om man har avtalt at man ikke ønsker barn , eller om man ikke har diskutert saken.

PS: Om partner hadde løyet til meg om at hun var gravid uten å være det så hadde jeg dumpa henne på flekken.

Hvorfor ville du ha dumpet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kunne aldri vært sammen med noen som løy til meg. Spesielt om noe såpass alvorlig, over så lang tid.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, du lyver ikke om graviditet altså! Du er kjempeslem. Kan faktisk ikke forstå hvordan du kan gjøre dette mot han 

Anonymkode: 2c061...23f

• Liker 6
Skrevet

Hvis du ønsker barn hvorfor er du sammen med en som ikke ønsker seg barn da? 

Oppfatter det som ekstremt respektløst av deg ovenfor kjæresten din. 

Hvis du ønsker deg barn er han ikke rette mann for deg. Enkelt og greit. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
PurpleTuliip skrev (1 minutt siden):

Hvis du ønsker barn hvorfor er du sammen med en som ikke ønsker seg barn da? 

Oppfatter det som ekstremt respektløst av deg ovenfor kjæresten din. 

Hvis du ønsker deg barn er han ikke rette mann for deg. Enkelt og greit. 

Det er en ting å bli enig om å ikke få barn, men når jeg ble uplanlagt gravid så endret følelsene seg. Er nok ikke den eneste kvinnen som har opplevd det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere sammen? Dere har jo ingen respekt for hverandre. 

Anonymkode: 0ce51...cd4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en ting å bli enig om å ikke få barn, men når jeg ble uplanlagt gravid så endret følelsene seg. Er nok ikke den eneste kvinnen som har opplevd det.

Det har du helt rett i. Men da endte det i abort. Hvorfor er du fremdeles sammen med han når han så tydelig fremdeles ikke ønsker barn? 

har flere venner som har gått inn i forhold med ønske om å ikke få barn og etterhvert som de blir eldre innsett at de ønsker seg barn likevel. De har da alle slått opp med begrunnelsen ønsker barn likevel. 

• Liker 1
Gjest Geitis
Skrevet

For det første så må du få sagt i fra at du ikke er gravid. Denne løgnen må du jo for all del få ryddet opp i med en gang, uavhengig om du forteller han hele sannheten eller ikke. 

Jeg synes det er helt horribelt at han presset deg så hardt til å ta abort om du egentlig ikke ville det, men det blir ikke bedre av å fortsette med løgner å bedrag heller. 

Dere må rett og slett ha en skikkelig samtale nå, om hvor forholdet er og hva dere begge ønsker ut av det fremover. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare slå opp å sette dere begge fri dra dette? Heldigvis har du ikke barn med denne mannen. Spar den delen av livet til noen bedre

Anonymkode: 63ad0...a17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du er manipulerende. Du lyver om å være gravid for å se hans reaksjon. At han ikke ønsket seg barn visste du jo fra før! Dette var bare slemt. 

Anonymkode: 33f74...fe9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CamillaCollett skrev (2 timer siden):

Jeg mangler ord for hvor slemme dere er, begge to. Å presse noen til abort er forferdelig. Å lyve om graviditet like ille. Svaret er at dere ikke må finne på å få barn sammen.

Like ille? Du er ikke alvorlig nå? Å presse/tvinge noen til å fjerne et foster de har knytta seg til er ikke verre enn å høre at du er løyet til?

Ikke at det spiller noen rolle, de burde ikke være i et forhold. De ønsker ikke hverandre godt. Men jeg reagerer på at handlingene settes opp mot hverandre i denne tråden. Når man først gjør det så er en av de mye verre enn den andre..

Anonymkode: 1a522...3ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi du er manipulerende. Du lyver om å være gravid for å se hans reaksjon. At han ikke ønsket seg barn visste du jo fra før! Dette var bare slemt. 

Det kommer som en reaksjon på at han presset meg til abort, samt at jeg ville teste om han egentlig er glad i meg. Det tror jeg ikke han gjør.

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville teste om han egentlig er glad i meg.

Hva om han sier at han vil du skal ta abort, bare for å teste deg for å se om du gjør som han sier fordi du egentlig er glad i han? Ikke greit? Nei?

Det er fordi slik oppførsel er manipulasjon.

Anonymkode: f120b...c60

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer som en reaksjon på at han presset meg til abort, samt at jeg ville teste om han egentlig er glad i meg. Det tror jeg ikke han gjør.

Er du glad i han da? Høres virkelig ikke sånn ut slik du lyver og manipulerer. Det er ikke slik voksne mennesker med respekt for andre oppfører seg. 

Å presse noen til abort er ikke greit, men til hans forsvar så hadde dere tydeligvis snakket om det og blitt enige om å ikke få barn. Det er kvinnens avgjørelse, men det er en avgjørelse som kan forandre hans liv for alltid. Å bli far er vel den største forandringen i de fleste menns liv, så at han får ha et ord med i laget skulle bare mangle. For å unngå misforståelse gjentar jeg : det er kvinnens avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...