FruR Skrevet 15. mars 2022 #21 Del Skrevet 15. mars 2022 (endret) 17.11 skrev (1 minutt siden): Jeg er helt lik, selv om jeg er både sjenert og introvert. Det er bare å si nei. Dette er noen som er på jobb, og om de tar en avvisning personlig så er det igrunn deres eget problem. Men jeg skjønner at ikke alle tenker sånn. Hvis du ikke tåler eller tar det personlig at noen sier nei eller smeller døra i tryne på deg har du valgt feil yrke hvis du jobber som dørselger Endret 15. mars 2022 av FruR 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #22 Del Skrevet 15. mars 2022 Pleier å si at jeg ikke er interessert, samtidig som jeg lukker døren. Jeg driter i om selgeren får med seg hva jeg sier eller ikke, jeg gidder ikke være høflig med selgere. På telefon bare legger jeg på uten å si noe som helst. Anonymkode: f1c17...07e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #23 Del Skrevet 15. mars 2022 "Jeg gir ikke penger til tiggere" *smeller igjen døra* Anonymkode: 425d5...cb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #24 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Høres ut som rene idyllen. Hadde det vært så enkelt, hadde tråden vært unødvendig å opprette Anonymkode: c5158...c0f Men hva er det som oppleves så vanskelig? Syntes du det føles kjipt, eller er det det at du ikke vet hva du skal si? Jeg spør ikke for å være frekk, jeg skjønner oppriktig ikke hva som oppleves vanskelig. Anonymkode: 00c7c...f13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. mars 2022 #25 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg har gjort ett eneste unntak i mitt liv når det gjelder dørselgere, og det var da jeg signerte på en 12 måneders bundet avtale om internettleveranse. Det var et ræva år. Har aldri hatt så mye nettbrudd noensinne. Den samme dagen avtalen var over (jeg hadde notert det i almanakken og satt klar) så byttet jeg til et annet selskap. Etter den episoden er jeg beinhard mot dørselgere, og jeg bare er skikkelig uhøflig og avbryter dem midt i den innledende salgsregla deres og sier "Jeg skjønner du skal selge noe, og jeg kan bare si: JEG KJØPER ALDRI AV DØRSELGERE!" (siste ordet byttes ut med "telefonselgere" om det er på telefon). Så slenger jeg enten igjen døra, eller legger på røret på tlf. Ferdig med den saken. Jeg er ikke grei med selgere lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #26 Del Skrevet 15. mars 2022 "Nei takk, men ha en fortsatt fin dag." Jeg har til gode å oppleve at noen prøver å fortsette et salgspitch eller misjonering etter den frasen. Noen har blitt synlig satt ut og bare "Åh..eh.. takk!" Anonymkode: cd139...b54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #27 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det lurer jeg på Anonymkode: c5158...c0f Åpner aldri døren hvis jeg ikke venter noen, så er ikke noe problem. Anonymkode: bedc0...7a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 15. mars 2022 #28 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Høres ut som rene idyllen. Hadde det vært så enkelt, hadde tråden vært unødvendig å opprette Anonymkode: c5158...c0f Så enkelt er det. Men kanskje ikke for usikre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 15. mars 2022 #29 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg sier at jeg har som prinsipp at jeg aldri kjøper ting som selges på døren og at han nok kaster bort både sin egen og min tid. Er det veldedighet har vi noen organisasjoner som vi har bestemt oss for å støtte og at vi holder oss til dem - pleier å si det. Lodd for idrettslag er eneste jeg kjøper på døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #30 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg pleier å be de inn også står jeg å sliper en kjøkkenkniv mens de er der, de pleier å gå ganske fort Anonymkode: 5d178...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #31 Del Skrevet 16. mars 2022 Herregud. Kan dere ikke bare si nei takk? Slipe kniv, må bæsje, du vekker babyen min, tiggere, gjeldsordning - altså hallo. Det er mennesker som gjør en jobb de prøver å forsørge seg på dere snakker til. Nei takk. Nei takk. Nei takk. Øv på det. Anonymkode: 5d4f5...0e0 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #32 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg ble inspirert av denne tråden. Jeg fikk en dørselger på døra i går, samtalen gikk som følger: Selger: Hei, jeg kommer fra Xxxxx Jeg: Så fint at du kommer nå, for da får jeg øvd meg på å si nei takk til dørselgere Selger (synlig forvirret): Hva? Jeg: Nei takk, ha en fin dag videre *lukket døren* Det fungerte! Anonymkode: 87e69...42d 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #33 Del Skrevet 16. mars 2022 Trikset er å åpne munnen, bevege tunge og hva annet som beveges må, for å forme ordet nei. Vennlig, men klar og bestemt. I tillegg legger jeg på takk, og viser tegn til å lukke døren samtidig som jeg takker nei. Trikset er altså å bruke munnen, si nei. Prøv noen ganger, så er det enklere. Anonymkode: 3d0cd...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #34 Del Skrevet 16. mars 2022 Lite plaget av det heldigvis, kun opplevd det to ganger (på ti år). Den ene gangen sa jeg bare 'nei takk, men du får ha en fin kveld videre' så holdt det, den andre gangen sa jeg 'ja takk' da det gjaldt fibernett i gaten ovenfor oss, og de ville grave til oss også, siden vi hadde etterspurt fibernett i 4 år på rad Et nei takk bør holde i lange baner, og gjør det ikke det, så er det helt ok å si at man nå har sagt nei takk, og at det fremdeles gjelder, ønske vedkommende en fin kveld videre, også bare lukke døren. Anonymkode: bd0a4...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #35 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ble inspirert av denne tråden. Jeg fikk en dørselger på døra i går, samtalen gikk som følger: Selger: Hei, jeg kommer fra Xxxxx Jeg: Så fint at du kommer nå, for da får jeg øvd meg på å si nei takk til dørselgere Selger (synlig forvirret): Hva? Jeg: Nei takk, ha en fin dag videre *lukket døren* Det fungerte! Anonymkode: 87e69...42d Stakkars... Hva galt sa han, da? De gjør jo bare en jobb de også, syns ikke det er nødvendig å være ufin så lenge de ikke har vært det.. Anonymkode: bd0a4...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #36 Del Skrevet 16. mars 2022 Finn fram noe tupperware/Mary Kay/kosttilskudd og prøv å selg dem det tilbake 😄 Eller si "har du hørt om Jesus?" Anonymkode: 1eff1...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #37 Del Skrevet 16. mars 2022 On 3/15/2022 at 2:56 PM, AnonymBruker said: Sist jeg sa nei på en hyggelig måte, satte selgeren foten i døra. Ja, jeg ble også sjokkert. Jeg sa at "nå har jeg sagt nei høflig, og det har du ikke respektert. Jeg sier nå nei igjen, og fjerner du ikke den foten nå så ringer jeg først politiet, så arbeidsgiveren din". Da fikk han fart på seg. Som singel kvinne er dette ikke en ok opplevelse. Har nå skaffet meg ringeklokke med videokamera som ringer mobilen, og unngår dermed problemet helt. Anonymkode: bd0f8...a9c Jeg hadde faktisk ringt arbeidsgiver, for det er altså langt over streken. Heldigvis har jeg aldri opplevd at "nei takk" ikke gjør nytten. Anonymkode: fd387...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #38 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 15.22): Jeg pleier å si at jobben betaler for alle mine abonnement (strøm, internett osv) så det er ikke vits å selge til meg uansett. Noen ganger sier jeg at ikke jeg er kredittverdig og er under gjeldsordning. Da får de fart på seg. Anonymkode: e8284...e40 😂😂😂😂 Genialt! Men har noen tips til en rask måte å bli kvitt gateselgere? Er munnbind kanskje løsninga nå? 🤷♀️ Bor i Oslo og de er seriøst overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. mars 2022 #39 Del Skrevet 16. mars 2022 Det mest høflige og bestemte, er å si ”ikke intressert” og bare lukke døra. Fungere fint her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #40 Del Skrevet 16. mars 2022 synes oppriktig at det er utrolig frekt å i det hele tatt være dørselger i disse dager, mange eier rett og slett ikke skam eller sosiale antenner. en tid tilbake så sto jeg midt i pakkingen før en lengre reise når det ringte på. åpnet døra med ting i armene og den åpne kofferten synlig rett bak i gangen. sa høflig men tydelig ifra om at jeg skulle reise og ikke hadde tid til dette. "men kan ikke du ta og registrere deg her likevel, også avbestiller du bare senere?" unnskyld meg, hva i huleste? lukket døra rett som det var. Anonymkode: 3ef46...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå