Gå til innhold

Pågående dørselger - ditt beste triks for å si NEI!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Neitakk jeg er ikke interessert", lukker døren. Enkelt og greit. 

Anonymkode: c5e63...073

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist gang jeg fikk en selger på døra så sa jeg at beklager jeg har ikke tid, jeg må bæsje. 

Anonymkode: c952b...da0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det lurer jeg på :Nikke: 

Anonymkode: c5158...c0f

Kikhull eller dørkamera. Se ut. Står det en selger der? Ikke åpne.

Har du sånn dør du må åpne men et vindu der du ser ned på døra? Ha som vane å åpne vinduet, ikke døra. Mye enklere å smelle igjen vindu enn dør. 

Og, nei, du trenger ikke være høflig. "gå din vei" eller "nei" er mer enn nok. 

Anonymkode: 800e4...769

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg sa nei på en hyggelig måte, satte selgeren foten i døra. Ja, jeg ble også sjokkert.

Jeg sa at "nå har jeg sagt nei høflig, og det har du ikke respektert. Jeg sier nå nei igjen, og fjerner du ikke den foten nå så ringer jeg først politiet, så arbeidsgiveren din". Da fikk han fart på seg. Som singel kvinne er dette ikke en ok opplevelse.

Har nå skaffet meg ringeklokke med videokamera som ringer mobilen, og unngår dermed problemet helt.

Anonymkode: bd0f8...a9c

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanligvis åpner jeg ikke. Har jeg åpnet og h*n ikke gir seg, så sier jeg enten at jeg er midt i middagen, at jeg har besøk - eller så blir jeg så sinna som bare jeg kan bli, og da stikker de fleste.

Anonymkode: 7f2eb...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sist gang jeg fikk en selger på døra så sa jeg at beklager jeg har ikke tid, jeg må bæsje. 

Haha, smart! :ler: Kanskje man burde slippe en skikkelig brakfis også for å understreke poenget? 

Det er sjeldent jeg har besøk av dørselgere, men det beste er å si nei på en høflig med bestemt måte, og så lukke døra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så noen som hadde et skilt ved døren der det står at de ikke kjøper ting eller støtter organisasjoner som ringer på. Vil de likevel ringe på og snakke med dem så er raten 550kr pr påbegynt time. 

Jeg hadde lett hatt noe sånn om vi var plaget med dørselgere. 

Anonymkode: 08a4c...61f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Vi er i karantene"! Jeg fikk full forståelse! Jeg gikk inn og fortsatte tv kvelden min, frisk som en fisk. 😐

Anonymkode: e1568...fb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

"Neitakk jeg er ikke interessert", lukker døren. Enkelt og greit. 

Anonymkode: c5e63...073

Samme her. Enkelt og greit.

Samme med telefonselgere, ikke interessert, ha en fin dag. Og legger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

:ler: :klappe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bikkja pleier å skremme bort de fleste - han elsker når det ringer på og vil hilse på besøket! Han blir så gira at jeg må holde han i halsbåndet når jeg står i døren og da høres det ut som han vil drepe de som står utenfor fordi han "henger" i halsbåndet. Hvesingen og pesingen og hostingen høres ut som "jeg skal drepe deg!!!!"-lyder, men egentlig er han bare 30 kilo kosebamse hvem som helst kan ta med seg og kose med 🤣Det vet ikke dørselgere da! Så jeg sier bare "nei takk!" og lar bikkja fortelle resten ;)  

"Nei takk, du vekket babyen min med ringeklokka" har også fungert noen ganger! 

Anonymkode: 849fa...58e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at man er forskjellig, men jeg fatter ikke at noen syntes det er vanskelig. Kanskje er jeg bare helt psykopat, men jeg syntes virkelig det er 0 stress joggedress å avvise dørselgere, telefonselgere, gateselgere u name it. Et tydelig nei takk, lukk døren, legg på gå videre.

Anonymkode: 00c7c...f13

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kikhull eller dørkamera. Se ut. Står det en selger der? Ikke åpne.

Har du sånn dør du må åpne men et vindu der du ser ned på døra? Ha som vane å åpne vinduet, ikke døra. Mye enklere å smelle igjen vindu enn dør. 

Og, nei, du trenger ikke være høflig. "gå din vei" eller "nei" er mer enn nok. 

Anonymkode: 800e4...769

Har ingen av delene. Null påvirkning i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å si at jobben betaler for alle mine abonnement (strøm, internett osv) så det er ikke vits å selge til meg uansett. Noen ganger sier jeg at ikke jeg er kredittverdig og er under gjeldsordning. Da får de fart på seg. 

Anonymkode: e8284...e40

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

😅 den var bra. 

Jeg pleier bare å ikke åpne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hater dørselgere. Forstår ikke at de går rundt på dørene lengre. Det finnes all verdens andre kanaler å reklamere i enn å oppsøke folk i deres private hjem. 

Og de tar ikke et nei for et nei eller "det passer ikke nå". Alltid noe "men det tar bare 2min". En gang sa jeg "jaja, ok hvis det tar 2min da". Fulgte med på klokken og tydelig at han ikke ville bli ferdig på 2min. På 2min smelte jeg igjen døren. Hadde like før sagt jeg var opptatt med legging av barna, noe jeg faktisk var. Frekke folk! At noen gidder å jobbe med slikt. 

Neste gang lukker jeg opp  og sier "Nei takk, jeg kjøper/støtter ikke dørselgere" og smeller døren igjen og låser. 

Anonymkode: a19b0...16a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dørklokke med kamera. Åpner ikke når det står selgere på utsiden. Dessverre ble jeg "angrepet" av en selger forrige uke da jeg var ute med hunden, og han trengte meg opp i et hjørne (mens hunden min selvsagt hoppet glad og ivrig rundt føttene hans🙄). Sa "nei" et par ganger, men han ga seg ikke, og til slutt ga jeg helt opp og skrev under på greiene. Dagen etter sendte jeg mail til organisasjonen og ba dem annullere kontrakten. 

Ja, jeg er konfliktsky, og får angstanfall når noen presser på meg slik. Jeg går i freeze-modus og klarer ikke komme meg unna situasjonen. 

Anonymkode: 884c9...a88

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at man er forskjellig, men jeg fatter ikke at noen syntes det er vanskelig. Kanskje er jeg bare helt psykopat, men jeg syntes virkelig det er 0 stress joggedress å avvise dørselgere, telefonselgere, gateselgere u name it. Et tydelig nei takk, lukk døren, legg på gå videre.

Høres ut som rene idyllen. Hadde det vært så enkelt, hadde tråden vært unødvendig å opprette :Knegg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt lik, selv om jeg er både sjenert og introvert. Det er bare å si nei. Dette er noen som er på jobb, og om de tar en avvisning personlig så er det igrunn deres eget problem. Men jeg skjønner at ikke alle tenker sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...