AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Mannen har nettopp begynt å jobbe tidvis medleverturnus i jobben sin, noe som vil si at jeg blir alene ca. annenhver uke. Har dere noen gode ideer til mat jeg kan lage til meg selv som er raske og gode? Det blir så fort til at jeg steker et fiskestykke og koker litt ris/potet eller lager omelett hver dag. Det blir fort litt ensidig. Jeg trenger egentlig bare inspirasjon, så håper noen har gode tips. Anonymkode: 6768e...0bd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Jeg må innrømme at det går mye i fisk hos meg også, men prøver å variere litt med suppe i ulike varianter, wraps i ulike varianter, i går spiste jeg gourmetpølse med blomkål/potetstappe til, fiskegrateng, wok (kjøper ofte ferdige blandinger, enten ferske eller frosne), salat. Anonymkode: 5893b...ddb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Et fiskestykke er jo superfint det, men å bare ha litt potet eller ris til synes jeg høres stusslig ut. Legg i stedet fisken i ildfast form med grønnsaker som squash, cherrytomater, fennikel, sjalottløk eller liknende. Ha olivenolje, salt og pepper over og bak i ovnen til det er ferdig. Jeg liker å la grønnsakene få et forsprang med 200 g i ca et kvarter, og så ha i fisk, senke temperaturen til kanskje 170 g og la formen få 8-10 minutter til. Til dette har jeg litt godt brød og sitronbåter. Man kan selvsagt også variere med krydder som man vil - chiliflak, fennikelfrø, estragon, timian, rosmarin, litt revet hvitløk sammen med olivenoljen, friske basilikumblader over når man tar formen ut av ovnen... Det blir uansett alltid godt. Jeg lager svært ofte dette når jeg spiser middag alene. Tilsvarende form kan også lages med kyllingfilet (ha feks couscous til), eller med gode pølser (ha snarkokt polenta til). Anonymkode: 6a623...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Kanskje ikke så raskt, men minimalt med jobb: Kyllingfilet eller laks stekt i ovnen. Som tilbehør kan du ha ris, poteter, pommes frites osv. Ofte tar jeg bare å skjærer poteter i avlange biter med skall på og steker dem i ovnen. Det går fort å dele dem opp. Anonymkode: 2a29c...e13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Lag opp store porsjoner gryteretter, gratenger, o.l. og frys ned i porsjonsbokser. Så er det bare å varme i mikroen, og tadaa, du har et godt og sunt måltid. Anonymkode: 7d0a3...17a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 https://hurtigmiddag.wordpress.com Anonymkode: 813b8...abd
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Jeg hadde kjøpt litt ferdige retter og hatt i frysen. Porsjonspai, fiskegrateng, fiskepinner, karbonader, fiskekaker, fisk i porsjoner, fylt fisk. Dele opp en pakke salatkylling og fryse halve. Lage salat noen dager. Fjordland grøt. Byttet på grønnsaker og potetmos/kokt potet/båtpoteter/ris. Anonymkode: 5da2d...f09
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Stekt eller ovnstekt fisk eller kylling, med wokgrønnsaker. Har jeg ferdig stekt kylling eller fisk som ble ovnstekt i går liksom, så så kutter jeg f.eks kylling i småbiter å tar det i grønnsakswok`en de siste par minutt. Jeg bruker både ferske og frøsne wok. Jeg bruker bare vanlig panne, funker fint det. Anonymkode: 38097...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 https://www.vegetarbloggen.no/2019/06/08/nudler-i-peanottsaus-2/ Denne synes jeg er enkel og nedskalere, også så rask og god da! Kan fint tilsette kylling eller strimlet svinekjøtt eller noe sånt, eller bare bruke de grønnsakene man har. Anonymkode: 1f585...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå