Gå til innhold

Positiv graviditetstest lenge etter SA og fortsatt ikke fått mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Såå jeg tok da en abort 26.01 og siden det var mer rester igjen som førte til en del store blødninger og smerter så måtte jeg skrape ut restene den 02.02. Har hatt en del stikkende smerter i egglederne etter aborten og har vært et stort ubehag i magen. Siden en fikk beskjed om å ta graviditetstest etter 4 uker og jeg har hatt antydninger til eggløsning og mensen enda ikke har kommet så tok jeg en test i går (har også hatt ubeskyttet sex i etterkant). Testen viser svak positiv så jeg lurer på om noen har erfaringer med positiv test lenge etter abort? Er ca 6 uker siden nå, og ca 8 uker siden den medisinske. Testen er meeeget svak, men er det noen som enten har opplevd å blitt gravid så fort eller som har hatt et slikt positivt utslag lenge etter?🤭

Anonymkode: 007c7...a83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såå jeg tok da en abort 26.01 og siden det var mer rester igjen som førte til en del store blødninger og smerter så måtte jeg skrape ut restene den 02.02. Har hatt en del stikkende smerter i egglederne etter aborten og har vært et stort ubehag i magen. Siden en fikk beskjed om å ta graviditetstest etter 4 uker og jeg har hatt antydninger til eggløsning og mensen enda ikke har kommet så tok jeg en test i går (har også hatt ubeskyttet sex i etterkant). Testen viser svak positiv så jeg lurer på om noen har erfaringer med positiv test lenge etter abort? Er ca 6 uker siden nå, og ca 8 uker siden den medisinske. Testen er meeeget svak, men er det noen som enten har opplevd å blitt gravid så fort eller som har hatt et slikt positivt utslag lenge etter?🤭

RETTELSE: Ikke SA som jeg har skrevet i innlegget, medisinsk abort mente jeg vel og merke😅✋🏽

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du fortsatt med ubeskyttet sex? Abort er ikke ment som prevensjon.  

Anonymkode: d06f0...63e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fikk du med deg, fra overskriften, at TS har hatt en SPONTANabort? Altså prøver hun aktivt å bli gravid, og spør her om det er sannsynlig at hun har klart å blir gravid igjen, eller om det er rester fra forrige graviditet.

Leseforståelsen på kvinneguiden noen ganger.... 🤦‍♀️

Anonymkode: 48196...03f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi fosteret var dødt. Hva er dette å legge seg borti? Åpenbart at abort ikke er et prevesjonsmiddel, men takk for informasjon

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk du med deg, fra overskriften, at TS har hatt en SPONTANabort? Altså prøver hun aktivt å bli gravid, og spør her om det er sannsynlig at hun har klart å blir gravid igjen, eller om det er rester fra forrige graviditet.

Leseforståelsen på kvinneguiden noen ganger.... 🤦‍♀️

Anonymkode: 48196...03f

Skrev faktisk en liten feil. Det hadde blitt en SA etterhvert muligens, men siden kroppen ikke støtet ut så ble det medisinsk😊 men ja det er det jeg lurer på<3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager misforsto deg når du skrev "Såå jeg tok en abort 26.01". Har aldri hørt noen uttrykke seg slik om en SA/MA før. Kjempetrist at du mistet❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg skriver noe jeg ikke har peiling på nå, men kommer ikke alltid eggløsning før mensen? Altså om du ikke har fått mensen, så har heller ikke syklus med eggløsning kommet tilbake?

Anonymkode: b0b80...98b

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skrev faktisk en liten feil. Det hadde blitt en SA etterhvert muligens, men siden kroppen ikke støtet ut så ble det medisinsk😊 men ja det er det jeg lurer på<3

Hæ? Mener du at du hadde ett født foster som ikke ble støtt ut? Da har du ikke en SA men enn missed abortion. Jeg er såpass forvirret av innlegget ditt at jeg sliter med å svare for de ulike scenariene vil gi ulike svar.

Anonymkode: 21c69...094

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje jeg skriver noe jeg ikke har peiling på nå, men kommer ikke alltid eggløsning før mensen? Altså om du ikke har fått mensen, så har heller ikke syklus med eggløsning kommet tilbake?

Eggløsning  kommer før mens ja. Men det betyr at el kan komme uten at man får mens

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning  kommer før mens ja. Men det betyr at el kan komme uten at man får mens

Hva er det tidligste man kan få eggløsning igjen etter å ha mistet? Leser jo om de som blir gravid før de får tilbake mensen engang. Hvordan er det egentlig mulig?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det tidligste man kan få eggløsning igjen etter å ha mistet? Leser jo om de som blir gravid før de får tilbake mensen engang. Hvordan er det egentlig mulig?

Det er mulig nettopp fordi eggløsning kommer før mensen. Altså man kan ha fått eggløsning uten å vite det for så å bli gravid og når mensen så skulle kommet ca. 2 uker senere så uteblir den fordi man er jo da gravid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig nettopp fordi eggløsning kommer før mensen. Altså man kan ha fått eggløsning uten å vite det for så å bli gravid og når mensen så skulle kommet ca. 2 uker senere så uteblir den fordi man er jo da gravid. 

Ja, ser den, men altså man blør jo lenge etter en abort og skal ikke ha sex mens man blør. Man må jo bare kjøre på selv om man blør da altså? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ? Mener du at du hadde ett født foster som ikke ble støtt ut? Da har du ikke en SA men enn missed abortion. Jeg er såpass forvirret av innlegget ditt at jeg sliter med å svare for de ulike scenariene vil gi ulike svar.

Hva i alle dager har dette å si for om det er mulig å bli gravid så kort etter eller om andre har opplevd positiv test så lenge etter? Jeg hadde litt blødninger og dro dermed på ultralyd der foster viste seg å vær dødt. Tok dermed medisinsk abort og senere utskrapning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, ser den, men altså man blør jo lenge etter en abort og skal ikke ha sex mens man blør. Man må jo bare kjøre på selv om man blør da altså? 

Nei ikke alle blør lenge etter. Jeg sluttet å blø et par dager etter og har hørt andre som ikke har blødd i ukesvis også. 

AnonymBruker
Skrevet

fortsett å teste noen dager til å se om streken blir tydeligere. Du kan hatt eggløsning og blitt gravid etter aborten. 

Håper det er tilfelle 🤞

Anonymkode: e1250...334

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blødde 3 dager etter SA. Eggløsning 2,5 uke etter det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i alle dager har dette å si for om det er mulig å bli gravid så kort etter eller om andre har opplevd positiv test så lenge etter? Jeg hadde litt blødninger og dro dermed på ultralyd der foster viste seg å vær dødt. Tok dermed medisinsk abort og senere utskrapning. 

Hadde du bare hatt en vanlig SA kunne det f.eks vært en vanishing twin og da hadde jeg bedt deg om å dra til legen for å se om du fortsatt var gravid. 

Siden du har hatt utskrapning er jo ikke det tilfelle. 

Men har du hatt sex kan du være gravid. Men om du har positiv test etter aborten bør du nå sjekke om det er noen rester igjen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...