Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvordan sover deres ettåringer? Min er akkurat fylt ett år og har i en uke nå virket som at han ikke har behov for to dupper lenger. Så vi har prøvd å forskyve dupp nr 1 til litt lenger ut på dagen, men det har da vært litt utfordrerne for ham i 17 tiden.. Før det plutselig snudde igjen og han sover i 2 x 2 timer på dagen. 

Hvor mye er det normalt for barn i den alderen å sove? Hvordan sover deres ettåringer? Vi skal på ettårskontroll i morgen, så kan jo selvfølgelig spørre da.. 

Anonymkode: e15ea...7c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte kutte til en dupp da hun var ti måneder. 

Og det har fungert siden. Nå sover hun fra ca kl 11 til ca 12, og legges for natten ca 1915. Står opp en plass mellom 0630 og 0730.

Normalen er alt, frustrende nok. Om det fungerer for ditt barn å sove fire timer for delt på to lurer for ditt barn, så forsett med det! Da trenger barnet ditt det.

Anonymkode: f4949...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Min er 16 mnd - Sover fra 18:30-06:00 med noen oppvåkninger. Sover på dagen fra 11:30-13. Dette har vært rutinen en stund nå. Kuttet ned til en hvil når han begynte i barnehagen som ettåring.

Anonymkode: 7475a...991

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å gå ned til én blund alt mellom 12-18. Noen før dette også, og noen etter. I den alderen er det +-13 timer i døgnet som er "normalen". Men igjen: veldig store individuelle forskjeller og behov. 

Vår eldste gikk ned til én blund da han var 15 mnd, men da var andreblunden kort og vanskelig å få til i minst en måned før vi kuttet den ut. 

Minsten er 13 mnd, og han er nå vanskelig å legge til blund nr 2, og sover bare 20-30 min dag.

Det er ganske vanlig at man i overgangen gjerne må se an dagsformen, og noen ganger gi to blunder, noen ganger én. 

Anonymkode: 8925c...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Nå har min 1 1/2 år nå, men vi kuttet til 1 dupp ved barnehagestart i august i fjor, da var barnet akkurat 1 år. Hadde nok fortsatt med to dupper en stund til, hadde det ikke vært for barnehagestart, men på et par dager, så gikk det veldig fint.

I den perioden la vi kl 18 for kvelden og barnet våkne ca kl 6 og sov fra rundt 11/11.30 i ca 1 1/2 time.

Anonymkode: c535f...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...