AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Er i slutten av 20 årene og vært samboere i snart 10 år nå. Har det veldig fint, men han kan til tider lire ut av seg kommentarer og si ting som jeg oppfatter som litt frekke. Jeg har de senere årene begynt å bruke skjørt og kjoler (spesielt strikka kjoler til hverdags) (er veldig glad i å pynte meg) og har fått en ganske feminin stil egentlig. Det siste året har jeg også begynt å bruke mer farger. Kjøpte meg for ikke lenge siden en rutete jakke som er hvit med en litt svak rosa farge i seg og en strandveske i sikksakk mønster i alle mulige flotte farger ❤️ som jeg gleder meg veldig til å få brukt mye i sommer også sammen med ulike antrekk. Det første han kommenterte ang jakka mi når jeg slang den på meg her en dag når vår været🌤️ meldte seg var at fargene ikke stod i stil med det lysebrune håret mitt og at jeg ble veldig barbie. Hva søren? tenkte jeg der og da. Veska mente han at jeg aldri kom til å klare og kombinere eller rocke fordi jeg eier ikke den stilen. Kjøpte også en bukse i fjor sommer som han mente skjulte rumpa mi for mye og sa at jeg ble seendes veldig flat ut bakfra. Hadde dette vært tidlig i forholdet og jeg som usikker 17 åring hadde fått slengt dette i trynet hadde jeg sikkert kasta både jakka, buksa og veska asap. Men jeg har heldigvis selvtillit nok til å gi litt mer faen jo eldre jeg har blitt. Jeg pynter meg nesten hver eneste dag før jeg skal ut døra, men jeg gjør jo det ikke bare for han? Jeg gjør jo det også for min egen del, for at jeg skal kunne føle meg bra. Derfor kjøper jeg jo først og fremst klær og vesker/tilbehør som jeg liker. Det er jo ikke sånn at jeg har han drassende med meg inn på hver bidige klesbutikk når jeg er ute på shopping eller at jeg har han sittende ved siden av meg i sofaen når jeg handler på nettet fordi han skal godkjenne hva jeg kan/eller skal kunne kjøpe ut i fra hva han liker og hva han mener vil kle meg. Er det noen andre som har det sånn? Hadde det ikke vært for at han komplimenterer meg mye ellers og får meg til å føle meg bra på andre områder og virkelig kan å sette pris på meg så hadde jeg faen ikke orka mer.😑🙎♀️ Anonymkode: 11ff9...e85 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Drit i kommentarene hans, kle deg som du vil og rock den nye klesstilen! Anonymkode: 67fe1...308 8 4
Hippogriff Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 (endret) Sett grensen for ham. «Jeg er en voksen kvinne og kjører den stilen jeg selv er komfortabel med. Negative kommentarer fra deg endrer ikke stilen min, og skaper bare dårlig stemning mellom oss. Nå har jeg sagt klart ifra, og regner med at fra nå av hører jeg ikke mer sånt tull fra deg.» Så fortsetter du fullstendig uaffisert med ditt. Endret 15. mars 2022 av Hippogriff 12 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Si meg, har han en annen legning som han ikke forteller om? Jeg har aldri sett heterofile menn som er opptatt av fargekombinasjoner på hår og klær og hvorvidt noen "rocker" tilbehør. Anonymkode: 8756d...21b 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Be han slutte. Be han konsentrere seg om sin egen klesstil. Når han begynner sånn så bare si: "Du? Vær så snill, dropp det. Jeg trives i dette, og jeg går i det jeg vil" Hvis han ikke slutter etter det så slå opp. Vil du virkelig ha en bedre halvdel som prater til deg på den måten? Mon tro hva han sier til andre damer på jobb eller andre plasser? Med den innstillinga der. Nei fysj. Jeg har også hatt en kjæreste som holdt på sånn og jeg måtte bare kvitte meg med han, for det ødela meg. Å freshe meg opp og føle meg flott og så kommer han og bare "skal du gå i det der.........?😐". Nei, sånt orker jeg ikke kaste bort tiden min på. Livet er for kort. Anonymkode: cad22...4d0 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: (...) Hadde det ikke vært for at han komplimenterer meg mye ellers og får meg til å føle meg bra på andre områder og virkelig kan å sette pris på meg så hadde jeg faen ikke orka mer. Anonymkode: 11ff9...e85 Så du vil kun høre positive kommentarer? Han må ikke fortelle deg hvis han mener noe ikke matcher, sitter pent, osv., fordi det mener du er frekt? Anonymkode: 983d0...e91 1 1
ItchyBitchySpider Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du vil kun høre positive kommentarer? Han må ikke fortelle deg hvis han mener noe ikke matcher, sitter pent, osv., fordi det mener du er frekt? Anonymkode: 983d0...e91 Nå er det jo slik at synet på klær, fargekombinasjoner og stil er SUBJEKTIVT. Damer bør først og fremst kle seg slik DE SELV føler seg komfortable. Ikke for mannens skyld. 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du vil kun høre positive kommentarer? Han må ikke fortelle deg hvis han mener noe ikke matcher, sitter pent, osv., fordi det mener du er frekt? Anonymkode: 983d0...e91 Nei, ikke det jeg mente. Men noen ganger tenker jeg at det er greit å bare holde kjeft og ikke kommentere på alt mulig.🙎♀️ Noen dager er ikke like gode og det siste man vil høre er for eksempel at ''det der kler du bare ikke''. Dette er kommentarer som plutselig kommer helt ut av det blå også, skikkelig unødvendig bare. Anonymkode: 11ff9...e85 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Si meg, har han en annen legning som han ikke forteller om? Jeg har aldri sett heterofile menn som er opptatt av fargekombinasjoner på hår og klær og hvorvidt noen "rocker" tilbehør. Anonymkode: 8756d...21b Han er bare av typen som liker å blande seg og si sine meninger om mye, han er litt lik når det kommer til interiør også. Anonymkode: 11ff9...e85
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 Han er veldig stilsikker selv, da tenker jeg, siden han leker motepoliti overfor deg. De klager man leser mest om her på KG er menn som irriterer seg over at dama aldri kommer seg ut av slaskebuksa på hjemmebane lenger. Jeg tenker du bestemmer over deg, og har du kjøpt eller kledd deg i noe han ikke liker, holder han munn, i motsatt fall gi komplementer. Slik hakking skal ingen kvinne godta. Anonymkode: 1f6f7...7fc 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 Hva mener du med "komplimenterer deg ellers"? Mener du at han fremhever ting du gjør og sier og kan som er av viktighet? Eller mener du at han alltid har hatt et fokus på å rose utseendet ditt, og at du har oppmuntret dette så lenge kommentarene er positive? Og i fall det siste - mener du at det er ok å kommentere folk sitt utseende, generelt? Og at man da skal være ærlig? Eller skal man finne noen tomme gloser som tilsier at en er pen, uten mening eller sannhet? Jeg antar det er noe i forholdet deres som har gjort at han tenker dette er noe han har noe med å mene noe om, uten at du spør direkte. Og da er det nærliggende å tenke at du ikke har skutt ned kommentarer om utseende som poengløse. Eller at du kommenterer og har en mening om hva han har på seg eller bør ha på seg. Har du en mening om hans klær så har selvsagt han den samme retten til å ha en mening om dine. Sier du noensinne "du bør kle deg penere" eller "den jakka kler deg ikke" eller oppmuntrer han ti lå kjøpe klær han ikke liker for din del? Da må du tåle at han gjør det samme. Ønsker du ikke at folk (og typen) sier noe om utseendet ditt? Kommenter aldri andres. Anonymkode: db695...324
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Dere har vært sammen veldig lenge og mange mennesker reagerer negativt på forandringer. Men du er i en alder hvor det er naturlig å finne en mer voksen stil. Hvis du ser for deg å etablere deg med denne fyren hadde jeg vært litt obs på denne holdningen, hvis dette er typisk sitter du fort der med to unger, enn mann som ikke bidrar og lever som før barna, og ikke vil ha sex fordi kroppen din også har forandret seg. Anonymkode: d425e...113 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva mener du med "komplimenterer deg ellers"? Mener du at han fremhever ting du gjør og sier og kan som er av viktighet? Eller mener du at han alltid har hatt et fokus på å rose utseendet ditt, og at du har oppmuntret dette så lenge kommentarene er positive? Og i fall det siste - mener du at det er ok å kommentere folk sitt utseende, generelt? Og at man da skal være ærlig? Eller skal man finne noen tomme gloser som tilsier at en er pen, uten mening eller sannhet? Jeg antar det er noe i forholdet deres som har gjort at han tenker dette er noe han har noe med å mene noe om, uten at du spør direkte. Og da er det nærliggende å tenke at du ikke har skutt ned kommentarer om utseende som poengløse. Eller at du kommenterer og har en mening om hva han har på seg eller bør ha på seg. Har du en mening om hans klær så har selvsagt han den samme retten til å ha en mening om dine. Sier du noensinne "du bør kle deg penere" eller "den jakka kler deg ikke" eller oppmuntrer han ti lå kjøpe klær han ikke liker for din del? Da må du tåle at han gjør det samme. Ønsker du ikke at folk (og typen) sier noe om utseendet ditt? Kommenter aldri andres. Anonymkode: db695...324 Han er voksen og eldre enn meg igjen og kler seg akkurat som han selv vil. Begynne med sånn kommentering blir helt feil for min del.🙄 Jeg sier og viser nesten hver eneste dag at jeg finner han veldig attraktiv, så komplimentene går begge veier. Det hadde bare ikke falt meg inn å slenge sånne kommentarer som han driver med. Dette er kommentarer som kommer uten at jeg har spurt han om hva han synes. Spør han meg om hva jeg synes om det og det plagget om vi står inne på en klesbutikk for eksempel så sier jeg jo selvfølgelig min ærlige mening, og samme gjør han. Noen dager er bare ikke like gode(sånn er livet) og en sånn kommentar kan treffe litt hardt og det kan fort oppstå unødvendig mye styr rundt det. Er bare veldig bestemt på at det ikke skal bli sånn at han skal bestemme fullstendig hva jeg kan kle meg i og ikke. Sist vi hadde date night hjemme for noen uker siden så spurte han om jeg ikke kunne ta på meg en bestemt kjole fordi jeg var så sexy i den og det var lettere å komme til. Ga etter. Han hadde satt seg litt mer på bakbena om det hadde vært omvendt, men uansett, det blir kanskje en litt annen ting igjen. Anonymkode: 11ff9...e85
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Skrevet 15. mars 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ikke det jeg mente. Men noen ganger tenker jeg at det er greit å bare holde kjeft og ikke kommentere på alt mulig.🙎♀️ Noen dager er ikke like gode og det siste man vil høre er for eksempel at ''det der kler du bare ikke''. Dette er kommentarer som plutselig kommer helt ut av det blå også, skikkelig unødvendig bare. Anonymkode: 11ff9...e85 Kan du ikke bare si det til ham i så fall? 'Vettu, du er mindre dum å høre på når du holder kjeft.' Anonymkode: 983d0...e91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Skrevet 15. mars 2022 Mannen er min mest ærlige kritiker når det kommer til hva som egentlig kler meg (og motsatt). Når jeg tenker meg om og ser meg selv utenfra har han ofte rett. Han ville riktignok aldri sagt det på en nedlatende måte. Mer som "du, den buksa, på meg kan det virke som..." eller "mulig ikke helt din farge..." Og han har aldri forsøkt å styre stilen min i en gitt retning. Anonymkode: 17cb3...b33
Gjest AprilRyan Skrevet 15. mars 2022 #16 Skrevet 15. mars 2022 Du kan vel bare si at du ikke setter pris på hans kommentarer? Vise at det ikke er ønskelig. Det virker ikke som du har sagt ifra eller hva sier du når han kommenterer det? Jeg skjønner meg ikke på folk som skal mase om hvordan partner kler seg. Ikke alt jeg likte at mine ekser hadde på seg, men trodde ikke at jeg skulle bestemme hva de skulle ha på seg av den grunn. I tillegg kan man si ting på en penere måte, men tror ikke at menn alltid er så gode på det. Ting skal gjerne sies hardt og brutalt. Noe som ikke fungerer i alle situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #17 Skrevet 15. mars 2022 Greit nok at han ikke trenger å komme med råd du ikke har bedt om. Men forstår jeg det rett, at han ikke klager på kroppen din, men klærne? Har han peiling på klær? Kan det hende at du faktisk ikke ser bra ut i de klærne, og at venninnene dine er sånne som kun tør å si at du er griselekker selv om klærne har helt feil fasong? Kanskje han rett og slett har peiling, og at hvis du tar han med på shopping, så kommer du til å ende opp med klær som fremhever din fantastiske kropp? Anonymkode: a6fa3...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #18 Skrevet 15. mars 2022 Vel, kanskje han bare er veldig opptatt av at du skal ta deg best mulig ut, og at han egentlig mener å gi deg konstruktiv kritikk, at han mener det faktisk ikke kler deg. Han er kanskje ikke så taktfull, og kanskje ikke så var på hvilke dager som er dårlige for deg. Det virker jo som dere begge kanskje er over snittet opptatt av stil og utseende. Jeg tenker at enten bitcher han (og at det ligger noe annet under overflaten), eller så mener han oppriktig at rådene hans er for ditt eget beste. Anonymkode: 05e4a...edf
ItchyBitchySpider Skrevet 15. mars 2022 #19 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Greit nok at han ikke trenger å komme med råd du ikke har bedt om. Men forstår jeg det rett, at han ikke klager på kroppen din, men klærne? Har han peiling på klær? Kan det hende at du faktisk ikke ser bra ut i de klærne, og at venninnene dine er sånne som kun tør å si at du er griselekker selv om klærne har helt feil fasong? Kanskje han rett og slett har peiling, og at hvis du tar han med på shopping, så kommer du til å ende opp med klær som fremhever din fantastiske kropp? Anonymkode: a6fa3...cd9 Men selv om klærne etter HANS mening fremhever hennes kropp, betyr det ikke at HUN trives med fasongen, stilen og fargene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #20 Skrevet 15. mars 2022 Ikke fint av han å si slik. Men det er kanskje veldig uvant for han at du kler deg litt sånn plutselig helt annerledes? Kanskje han likte din gamle stil, eller syns du ser ut som "alle andre" nå. Kanskje han tror du stresser med å se slik eller slik ut. Anonymkode: 62fd5...5f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå