Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter en lang "lokcdown" og ingen reiser på to år så er jeg og familien sultne i høyeste grad på en utenlandsreise. Vi tenkte oss en reise til enten Kreta eller Gibraltar i sommerferien. Jeg er ganske hjemmekjær av meg og har ikke vært på noen av disse stedene før, og lurer på om de er veldig forskjellige kulturelt sett fra Norge. Er det for eksempel påbud om tildekking, f.eks. burqini eller lignende, på strender i disse landene? Kan man holde hender offentlig? Må jeg kjøpe et sjal eller lignende til datteren min? Jeg vet at Gibraltar grenser til Marokko og at det kanskje er en stor andel kvinner som bruker sjal / hijab der.

Må bare beklager hvis det er et veldig dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye og finner ikke så mye info om det på nettet.

Mvh Bibbi

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verken Kreta eller Gibraltar er styrt av islamister så det er ingen krav til å dekke seg til, Gibraltar tilhører Storbritannia selv om det ligger på det spanske fastlandet og på Kreta er det kristendom som er den største religionen. 

Anonymkode: ee15e...140

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de stedene er noe annerledes enn Norge når det gjelder det du spør om. 

Anonymkode: af3e7...dbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gibraltar grenser ikke til Marokko, det er en sjø imellom. Og de har ikke noen felles kultur i det hele tatt. Å være der er som en mellomting mellom Spania og England (mest det siste). Det er ikke noen muslimske skikker å ta hensyn til der. Det er som England, med noen fjell og apekatter i tillegg. 😉

Anbefales, spesielt om du er interessert i (krigs)historie. 😊

Anonymkode: af3e7...dbd

• Liker 1
Skrevet
Bibbi14 skrev (7 timer siden):

Hei!

Etter en lang "lokcdown" og ingen reiser på to år så er jeg og familien sultne i høyeste grad på en utenlandsreise. Vi tenkte oss en reise til enten Kreta eller Gibraltar i sommerferien. Jeg er ganske hjemmekjær av meg og har ikke vært på noen av disse stedene før, og lurer på om de er veldig forskjellige kulturelt sett fra Norge. Er det for eksempel påbud om tildekking, f.eks. burqini eller lignende, på strender i disse landene? Kan man holde hender offentlig? Må jeg kjøpe et sjal eller lignende til datteren min? Jeg vet at Gibraltar grenser til Marokko og at det kanskje er en stor andel kvinner som bruker sjal / hijab der.

Må bare beklager hvis det er et veldig dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye og finner ikke så mye info om det på nettet.du er

Mvh Bibbi

Ingen tildekking noen av stedene. Jeg har vært begge steder og for en ferie vil jeg si Kreta 10 av 10 ganger. Ja Gibraltar er et sted det er veldig kult å ha vært. Men ikke et sted du er en uke. Det holder lenge med en dag.

Det var varmt på Kreta og, men høyst levlig. Gibraltar derimot var helt forferdelig 40 grader og nærmere 100% luftfuktighet. Men som sagt kult sted å ha besøkt men ikke et sted jeg ville dratt på ferie til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...