Gå til innhold

Nå fikk jeg det endelig bevist- svigerfamilie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en fantastisk mann som har en fin familie, men jeg har dessverre ikke kommet skikkelig innpå de, fordi de er herlige men en anelse reserverte. Min mann har en ex fra før og de har felles barn som nå er over 20. Om 2 mnd fyller min  svoger og svigrinne begge 60 år og i den forbindelse har de bestilt tur til oss alle sammen på Hurtigruta. Hele veien, fra start- til slutt og ned igjen. Det er da med hans barn, deres barn og den andre svogerens sin stebarn men toppen av kaka for meg er: De vet at jeg blir sjøsyk så de ringte i dag og sa at jeg kunne jo bare bli hjemme så kunne mannen min og hans gutter bli med. Jeg har ikke noe problem med det, men når jeg da oppdager at de har invitert hans ex med siden jeg ikke kunne bli med. Nei det nytter ikke ta sjøsyk tablett,  det har jeg prøvd.

Når jeg nå i ettertid ser på det, så ser jeg at jeg er egentlig skjøvet til siden hver gang ex er med , f.ex ved større sammenkomster som konfirmasjonen osv. g når vi var i bryllup til ene niesa måtte mannen min bytte om på bordkort og si hva han tenker fordi jeg var plassert på ene enden mens mn mann og ex var plassert lengre opp. Så jeg har fått nok rett og slett. Jeg har bedt mannen min kalle inn til familiemøte der jeg skal få si hva jeg føler.

ER det jeg som er rar? PS! De har vært fra hverandre siden ungene var 3, og jeg traff mannen min 10 år ette dette.

Sitter på et bibliotek å skriver dette her

Anonymkode: ac989...3e9

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen og få resept skopolaminplaster mot sjøsyke. Det er veldig mye mer effektivt enn sjøsyketabeletter.  Jeg blir sjøsyk såpass at jeg håper jeg skal dø og blir skuffet når jeg ikke dør.  Etter jeg begynte å bruke disse merker jeg ikke havet lenger. 

Anonymkode: ec66c...12f

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei av mannen eks kone og hennes involvering i familien, at jeg er på randen til å gå.

Anbefaler ingen å gå inn i ett forhold men en mann som har barn fra før og som oppfører seg som en tøffel ifht ekskona.

Anonymkode: 990b2...e3a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv reseptbelagt plaster mot sjøsyke. Settes bak øret. Fungerte fint da jeg jobbet på båt. 

Du kaller inn til møte og sier hvordan det er, de virker jo helt bedøvde hele gjengen.

Skopolamin

Skopolamin er et såkalt antikolinergikum. Det virker ved å hemme brekningssenteret i hjernen og har en viss dempende effekt på balanseorganet.

Medikamentet finnes i et plaster. Plasteret festes til huden like bak øret, helst 6-8 timer før reisen starter. Ett slikt plaster kan ha tilstrekkelig effekt i opptil tre døgn. Mulige bivirkninger er tretthet, tørr munn og svimmelhet, men generelt tåles medisinen godt. Effekten er dokumentert i vitenskapelige studier, og den er sannsynligvis like god som ved bruk av antihistaminer.

Preparatet (Scopoderm) kan ikke benyttes hos barn under 10 år, og det kreves resept fra lege.

Anonymkode: e61f1...664

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overdriver her. Hvis han har (voksent) barn med exen og familien hans kjenner henne godt og alle er bedt så er det vel naturlig at hun også blir med. At du sliter med sjøsyke er jo ditt problem, det er ikke som om du ikke er invitert. 

Anonymkode: 7977d...72e

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være utrolig slitsomt for din mann at familien prøver å spleise han .ed sin eks. 

Anonymkode: d8bb4...7da

• Liker 26
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver. Ikke dems skyld at du blir sjøsyk heller. Flott at de har godt forhold til barnas mor. Tviler sterk på folk ønsker de sammen igjen. Det er bare tull. 

Anonymkode: bd635...f98

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes du overdriver her. Hvis han har (voksent) barn med exen og familien hans kjenner henne godt og alle er bedt så er det vel naturlig at hun også blir med. At du sliter med sjøsyke er jo ditt problem, det er ikke som om du ikke er invitert. 

Med veldig mye godvilje så kunne jeg kanskje skjønt det om barnet var lite. 

Men et voksent barn kan da reise på tur uten mamma, men med pappa og besteforeldre (og stemor). 

Merkelig opplegg. 

(Jeg er skilt, og har store barn, men ikke voksne. Jeg ville da aldri ønsket å dra på ferie med eksen og hans familie. Barna kan selvsagt bli med, men jeg gjør noe annet.)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 34
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok bare latt mannen ordne det. Han bør heve stemmen og si han ikke ønsker at eksen blir invitert flere ganger. Jeg tenker det er hans ansvar å ordne opp! Og han bør også (i fremtiden) ordne opp uten at du må gi beskjed til han. Det må jo være i hans interesse at eksen holder seg unna. 

Anonymkode: 61f1c...01a

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at mannen din godtar det, ville klikket om familien min utestengte mannen min og omtrent prøvde koble meg med eksen igjen.

Min far er gift på nytt, kunne aldri behandlet stemoren min slik (ingen i familien vår heller). Nå har heldigvis dem ett såpass greit forhold at begge (mamma og stemor) vanligvis er invitert på alt uansett. 

Anonymkode: 08211...c47

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir for spesielt å innkalle til et møte, sånne intervensjoner har man på amerikanske filmer.

Neste gang det blir snakk om lignende så tar du praten der og da. Ikke kom med en tirade, men vær kort og tydelig til å begynne med. Si at du føler at de prioriterer denne exen over deg. Hvis de vil ha eksempler kan du komme med de viktigste først. Hvis det ikke hjelper kan du komme med flere eksempler. Så får du nesten bare se om de tar det til seg eller ikke.

Anonymkode: 4c366...186

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dra til legen og få resept skopolaminplaster mot sjøsyke. Det er veldig mye mer effektivt enn sjøsyketabeletter.  Jeg blir sjøsyk såpass at jeg håper jeg skal dø og blir skuffet når jeg ikke dør.  Etter jeg begynte å bruke disse merker jeg ikke havet lenger. 

Anonymkode: ec66c...12f

Tror meg har prøvd dette, funker ikke . Jeg blir sjøsyk av å se på sjø på tv liksom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at mannen din godtar det, ville klikket om familien min utestengte mannen min og omtrent prøvde koble meg med eksen igjen.

Min far er gift på nytt, kunne aldri behandlet stemoren min slik (ingen i familien vår heller). Nå har heldigvis dem ett såpass greit forhold at begge (mamma og stemor) vanligvis er invitert på alt uansett. 

Anonymkode: 08211...c47

Jeg har et godt forhold til ex hans men er litt lei av å bli skjøvet vekk når hun er til stedet. Ex under ene bonus sønnens konfimasjon så hadde vi invitert den ene broren hit til oss, for å bo her, jeg hadde god tone med han og familien hans helt il hun kom, da var jeg som luft. Spurte jeg om han ville ha kaffe svarte han ikke men spurte hun så var det svar med en gang. Mannen min godtar det ikke lengre og har sagt at hvis ikke det endrer seg så dropper vi hele feiringen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det blir for spesielt å innkalle til et møte, sånne intervensjoner har man på amerikanske filmer.

Neste gang det blir snakk om lignende så tar du praten der og da. Ikke kom med en tirade, men vær kort og tydelig til å begynne med. Si at du føler at de prioriterer denne exen over deg. Hvis de vil ha eksempler kan du komme med de viktigste først. Hvis det ikke hjelper kan du komme med flere eksempler. Så får du nesten bare se om de tar det til seg eller ikke.

Anonymkode: 4c366...186

Jeg har prøvd dette i over mage år

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville nok bare latt mannen ordne det. Han bør heve stemmen og si han ikke ønsker at eksen blir invitert flere ganger. Jeg tenker det er hans ansvar å ordne opp! Og han bør også (i fremtiden) ordne opp uten at du må gi beskjed til han. Det må jo være i hans interesse at eksen holder seg unna. 

Anonymkode: 61f1c...01a

Når det gjelder dette. Han har hele tiden vært åpen ovenfor meg at hun vil alltid være hans beste venn siden de har barn sammen men at det er meg han er gift med. Grunnen til at jeg sa i fra nå er at jeg har nådd en grense. Vi skulle jo egentlig på høyfjellshotell alle sammen men plutselig er det båt liksom

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uenig. Når barnet er voksent og far er i nytt etablert forhold så er det absolutt ikke naturlig å involvere eks.

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (16 minutter siden):

Med veldig mye godvilje så kunne jeg kanskje skjønt det om barnet var lite. 

Men et voksent barn kan da reise på tur uten mamma, men med pappa og besteforeldre (og stemor). 

Merkelig opplegg. 

(Jeg er skilt, og har store barn, men ikke voksne. Jeg ville da aldri ønsket å dra på ferie med eksen og hans familie. Barna kan selvsagt bli med, men jeg gjør noe annet.)

Helt enig

• Liker 6
Skrevet

Hadde mannen min reist på tur i den settingen der hadde jeg ikke vært der da han kom tilbake!

Han bør si kraftig i fra at dette ikke er greit på noen måte og at de ødelegger alt forholdet til dere om de fortsetter sånn. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du overdriver. Ikke dems skyld at du blir sjøsyk heller. Flott at de har godt forhold til barnas mor. Tviler sterk på folk ønsker de sammen igjen. Det er bare tull. 

Anonymkode: bd635...f98

Har jeg sagt at de har skyld i dette at jeg blir sjøsyk? Jeg har ikke noe problem at de har et godt forhold til ex men jeg er lei av å bli behandlet som luft, og de har ikke lagt skjul på at de foretrekker henne

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (1 minutt siden):

Hadde mannen min reist på tur i den settingen der hadde jeg ikke vært der da han kom tilbake!

Han bør si kraftig i fra at dette ikke er greit på noen måte og at de ødelegger alt forholdet til dere om de fortsetter sånn. 

Det er slik at det er det som blir resultatet. Jeg stoler 10000 på mannen min men jeg kjenner at dråpn ble nok nå

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...