Gå til innhold

Til menn: hvor viktig er den seksuelle siden ved kvinnen som partner for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Personlighet er selvsagt utrolig viktig ved valg av partner. Men seksualiteten kan også være en viktig del av personligheten for mange. Hvor viktig del den er av personligheten varierer veldig. Det er ikke bare en kvinnekropp som gjør en kvinne seksuell. Hvor viktig er denne biten for deg som mann, altså at kvinnen du er sammen med også har sin seksualitet som en viktig del av sin personlighet? 

På en skala fra 1-10, hvor viktig er dette for deg ved valg av en partner du ønsker å leve med? Begrunn gjerne ut over tallskalaen.

Anonymkode: 0f94b...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlighet er selvsagt utrolig viktig ved valg av partner. Men seksualiteten kan også være en viktig del av personligheten for mange. Hvor viktig del den er av personligheten varierer veldig. Det er ikke bare en kvinnekropp som gjør en kvinne seksuell. Hvor viktig er denne biten for deg som mann, altså at kvinnen du er sammen med også har sin seksualitet som en viktig del av sin personlighet? 

På en skala fra 1-10, hvor viktig er dette for deg ved valg av en partner du ønsker å leve med? Begrunn gjerne ut over tallskalaen.

Skala er vanskelig, men for meg er det veldig lite viktig. I det daglige er det ikke noe jeg bryr meg om eller opptar meg.

Da jeg var yngre var det viktigere, i dag spiller det mer eller mindre ingen rolle.

Hvorfor, er bare fordi sex ikke lenger er så viktig og spennende som da man var yngre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig 5.

En sjarmerende og god personlighet kan kompensere for seksualitet i ganske stor grad, egentlig. Kunne tilogmed bodd sammen med en aseksuell såfremt hun "tok meg med storm" hver dag ellers.

Jo mer hun mangler på personlighet jo mer må hun kompensere med seksualitet.

Mangler hun personlighet og seksualitet så er det dump med en gang. 

Et normalt forhold med en normal kvinne med normal seksualitet er helt suverent for min del. 

Anonymkode: b7016...34b

• Liker 4
Skrevet

Seksualiten er viktig, kanskje 8/10. Jeg er jo heterofil mann, og det som definerer forholdet er dermed sex. Dessverre er det vanskelig å finne damer som er naturlig seksuelle og kompatible med meg. Dermed havner man jo gjerne gjentatte ganger i forhold der sexlivet blir mye dårligere enn man ønsker, noe som lett gjør meg deprimert og tom for energi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter et langt samboerskap med ei som viste seg å være totalt uinteressert i alt som hadde med seksualitet å gjøre, så er det en befrielse å date en dame, som på eget initiativ tar opp slike tema, enten det er på samfunnsnivå, eller det som går på tenning mellom oss to. Det henger nok sammen med en helt annen nysgjerrighet og åpent syn på verden.  Jeg vil ikke miste slikt, så derfor sier jeg 8/10

Kun et høyt libido, erstatter ikke det jeg tenker på som et seksuelt vesen.

Anonymkode: aeb09...5e1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over her; det blir mindre viktig etter som årene går. I starten av forholdet - gitt at man er relativt ung på det tidspunktet - er den seksuelle kjemien viktig på samme måte som det intellektuelle og emosjonelle samspillet er det. Med tiden og alderen kommer det seksuelle mer i bakgrunnen, mens selve essensen i forholdet - den personlige kjærlighetsrelasjonen - står igjen som det sentrale.

Anonymkode: 29d5b...eb2

• Liker 4
Skrevet

For meg er den seksuelle interessen og tilnærmingen veldig viktig. Funker hun dårlig i senga blir hun dumpa. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Metalman4100
Skrevet

Personlighet og kjemi er viktigst for at jeg skal innlede et forhold med en kvinne.

Seksualitet for meg handler ikke så mye om kun rent det seksuelle, men mer om lidenskap og følelser man deler sammen. Naturlig intimitet og nærhet hvor man utveksler positiv energi, fysisk og mentalt.

Gjest Paramount
Skrevet

Jeg vil gi det 7-8. Hun bør sette pris på seg selv på alle måter. Ikke bare leve med en kvinnekropp. En kvinne er ikke en hvem som helst. Hun betyr mye for sin mann, nettopp fordi hun er kvinne, det bør hun vite. Kvinner har mange fine egenskaper menn har mindre av, men den viktigste årsaken til at jeg føler meg tiltrukket er kvinnekroppen. Det er mange kompiser jeg kunne bodd sammen med, men da ville savnet etter en kvinnekropp vært enormt. Jeg tror ikke det handler om kun sex heller. Kanskje er det et tomrom som må fylles etter at kosebamsen er lagt på hylla?

Skrevet

Så forresten en artikkel i en av riksavisene, om en ung kvinne som aldri har hatt orgasme, verken på egenhånd eller med partner. Sørgelig nok var denne unge kvinnen svært pen og tiltrekkende, og virket også reflektert og oppegående. Så ut fra de vanlige kriteriene var hun svært nært 10/10. Men de seksuelle begrensningene ville jo fort dratt henne ned til kanskje 2 eller 3/10 som en livspartner.

(Litt som å ha en skinnende blank, rød Ferrari i oppkjørselen, men med motoren fra en Nissan Leaf. Ikke RIKTIG det samme, om dere forstår)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjempeviktig at hun er åpen og prater om sin seksualitet, og selvsagt at hun er seksuellt nysgjerrig og vil praktisere. I mitt "forhold" vil jeg helst ha en kvinne som har høy sexlyst og onanerer ofte. Med lang erfaring, er disse kvinner mest behagelig å ha med å gjøre i hverdagen. Og ha seksuell forståelse gjør livet mere bekymringsfritt.

Så svaret mitt er 7, de resterende 3 skaper vi i sammen i nytelse og delt husarbeid🙌

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I området 6-7 tenker jeg. Sex og seksualitet er viktig, men i en travel hverdag ikke det viktigste. Det er viktigere med en partner som trygg og åpen rundt sex og seksualitet, og ikke er redd for å snakke om tema.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke de fleste menn bare ha en søster som ektefelle da? Noen som er helt aseksuell, noen de ikke tenker tanken om å kysse, holde om, stryke over kroppen, massere puppene til?

Jeg som trodde menn ikke var interessert i sex med ei ektefelle jeg da.

Nei, menn er vel ganske like kvinner der. Det er ikke det at det er viktig å pule 20 ganger i løpet av en helg, men det er viktig å ha nærhet, både mentalt og fysisk.

Anonymkode: 46735...b40

AnonymBruker
Skrevet

Seksualitet er jo det eneste som skiller en partner fra en venn. Personlighet, dype samtaler og humor og alt sånn piss det får man fra venner. Så en partner bør handle om i så stor grad som mulig det seksuelle. Om ikke kan man likeså godt bare være singel og ha venner. Det er tross alt en langt mer bekymringsfri tilnærming.

Anonymkode: 1fd63...24f

• Liker 4
Skrevet (endret)

At jeg synes hun er sexy er viktig.

Selve sexen er ikke så viktig. Det bør lyse rødt om noen er opptatt av sex som om det var en hobby 😅

Overflatisk tiltrekning trengs ikke i alle forhold, her er det store variasjoner.

Endret av totti_1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grrrr, når man først starter en slik tråd, kan man ikke bare spørre begge kjønn så slipper man å opprette to ulike tråder. Jeg vil og svare :)

Anonymkode: b7979...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Viktig, men finnes jo grenser. Kan ikke være sammen med en dame som er så opptatt av sex og bekreftelse at man frykter at hun går på en smell i dårlige perioder. 

Anonymkode: 5bdd6...72a

AnonymBruker
Skrevet

Sexlyst er viktig, og jeg må få lov til å gå ned på henne. Utover det er det andre ting som spiller inn.

Anonymkode: 4646a...03f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 10.23):

10.

Litt vanskelig å leve med meg ellers. Sex er stort sett det viktigste jeg egentlig har i livet på dette tidspunktet.

• Liker 2
Gjest Anonymus51
Skrevet

Et sted mellom 8 og 10. har prøvd forhold med dårlig sex og det fungerer ikke i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...