AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Del Skrevet 15. mars 2022 Hei Ønsker å søke om opplåning på boliglånet, og må fylle inn årsak til lån. Hva er vanligvis aksepterte grunner som gir godkjenning til opplåning på boliglånet? Kan ikke si at det er pga oppussing, for om bare 3-4 mnd skal jeg faktisk virkelig pusse opp og må søke om opplåning på nytt. Pleier det å være noe problem å søke om mer lån 2 ganger i løpet av 6 mnd? Har nok "pant" i eiendommen å gå på... Anonymkode: 1af55...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei Ønsker å søke om opplåning på boliglånet, og må fylle inn årsak til lån. Hva er vanligvis aksepterte grunner som gir godkjenning til opplåning på boliglånet? Kan ikke si at det er pga oppussing, for om bare 3-4 mnd skal jeg faktisk virkelig pusse opp og må søke om opplåning på nytt. Pleier det å være noe problem å søke om mer lån 2 ganger i løpet av 6 mnd? Har nok "pant" i eiendommen å gå på... Anonymkode: 1af55...07e Kan ikke komme på noe annet enn at man feks skal kjøpe bil eller pusse opp. Evt ta inn annent forbrukslån i boliglånet men da må man nok vise til det. Vil ikke bare søke om ekstra stort lån til oppussing nå? Usikker på om de vil øke lånet ditt to ganger på så kort tid da det vitner om dårlig planlegging… Anonymkode: 97959...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Del Skrevet 15. mars 2022 Hva er den egentlige grunnen da? Anonymkode: 2fdf2...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Del Skrevet 15. mars 2022 Hvorfor låner du ikke bare hele summen med en gang? Anonymkode: 60f56...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Del Skrevet 15. mars 2022 Ja, hvorfor ikke bare søke om alt nå? Om du hadde hatt god kontroll på økonomien ville jeg anbefalt å gjøre om til rammelån om du hadde hatt mulighet til det. Anonymkode: bdd8c...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Del Skrevet 15. mars 2022 tror det beste er å låne med en gang. Anonymkode: 8fbb4...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Del Skrevet 15. mars 2022 Det beste er nok å søke om ekstra stort oppussingslån nå, slå det sammen. Ellers kan det hende du får nei når du søker to ganger tett på hverandre. De vet jo ikke hvor mye du kommer til å bruke på oppussing, så om du legger på noe på de forventede utgiftene dine, så merkes vel ikke det om det ikke er snakk om hundretusener av kroner. Anonymkode: 25afd...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Del Skrevet 15. mars 2022 Hvor lang tid tar det å gå svar på en sånn søknad? Jeg tenkte det samme. Men skal bare søke én gang da 👍 Anonymkode: 0f917...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Del Skrevet 15. mars 2022 Bankene er bare pliktig til å spørre, men undersøker ikke noe nærmere. Alternativt er å søke for oppussing nå, og søke på nytt om et par mnd fordi "kostnaden ved oppussing ble større enn ventet og du ønsker å gjøre noe mer" Men hva er den egentlige grunnen? Anonymkode: 498bc...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Del Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid tar det å gå svar på en sånn søknad? Jeg tenkte det samme. Men skal bare søke én gang da 👍 Anonymkode: 0f917...a8a Avhengige av bank, men søker du i egen bank, pleier de fleste banker å ha responstid på inntil 3 dager, min erfaring er at det ofte går fortere om saken er grei. Anonymkode: 498bc...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Del Skrevet 15. mars 2022 Søk nå, og legg sammen beløpene. Hvor mye er det snakk om nå, og hva trenger du dem til? Anonymkode: c6f46...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 15. mars 2022 #12 Del Skrevet 15. mars 2022 Om du skal pusse opp om 3-4 måneder burde du bare låne opp alt nå. Det koster vel å låne opp ekstra om man ikke har rammelån? Vi valgte i alle fall å bare ta opp ekstra lån med en gang, selv om vi ikke helt visste når vi fikk til å pusse opp. Vi måtte fikse en del rørlegger og elektrikerarbeid med en gang, så her trengte vi litt. Resten av oppussing skjer om 3-4 måneder for oss også, men materialer og diverse er allerede bestilt pga prisstigningen i april! Så vi får nok en regning på det når det kommer om ikke så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #13 Del Skrevet 15. mars 2022 Hei, det er jeg som har skrevet HI. Takk for alle svar. Skal egentlig bruke pengene ifm midlertid flytting til annen by og litt diverse privat lån, skal flytte til hjembyen igjen til høsten og pusse opp boligen i hjembyen da. Anonymkode: 1af55...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #14 Del Skrevet 15. mars 2022 Lett . jeg begynte med 1,3 i huslån og nå har jeg lånt opp til 6 mill … banken pleier aldri være vanskelig. Anonymkode: 3b55f...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå