Gå til innhold

Hva sjokkerer dere for hver dag som går, i krigen?

sonush

Anbefalte innlegg

Jeg er forundret, for øvrig, over hvor mye popularitet Putin har mistet i den russiske befolkningen.

Jeg leste nylig at han har gått fra å være støttet av 140% av befolkningen til nå å bare ha støtte fra 110% av befolkningen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gugglo skrev (6 minutter siden):

Jeg er forundret, for øvrig, over hvor mye popularitet Putin har mistet i den russiske befolkningen.

Jeg leste nylig at han har gått fra å være støttet av 140% av befolkningen til nå å bare ha støtte fra 110% av befolkningen.

Å miste 30% er for Putin mer alvorlig enn det er for Støre. Om Støre mister 30% så er det ingen av dem som har tenkt å banke han opp, men de 30 prosentene som er i mot Putin har vel mest lyst til å drepe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (8 timer siden):

Ja, at ukrainere begynner med bestialske krigsforbrytelser som om de var IS er kjempefestlig og sikkert noe som hjelper på situasjon.

Blir kvalm.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (28 minutter siden):

Ja, at ukrainere begynner med bestialske krigsforbrytelser som om de var IS er kjempefestlig og sikkert noe som hjelper på situasjon.

Blir kvalm.

Husk at de russiske rakettene lager et forferdelig hat og hevnbehov. Det blir stygt, og Ukraina har såpass liten hær at de er nødt til å støtte seg på sinte krigerske folk uavhengig av etisk standard. Krigsforbrytelsen er ikke akseptable , men jeg må minne om at Russland kan stoppe krigsforbrytelse fort med å avslutte felttoget og dra hjem.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (54 minutter siden):

Husk at de russiske rakettene lager et forferdelig hat og hevnbehov. Det blir stygt, og Ukraina har såpass liten hær at de er nødt til å støtte seg på sinte krigerske folk uavhengig av etisk standard. Krigsforbrytelsen er ikke akseptable , men jeg må minne om at Russland kan stoppe krigsforbrytelse fort med å avslutte felttoget og dra hjem.

Den slags holdninger dukker ikke opp "sånn uten videre", de har nok vært der veldig lenge. I veldig mange år. Leser denne typen ting overalt og det er ukrainere selv som legger ut slikt.

Endret av clyde
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clyde skrev (3 minutter siden):

Den slags holdninger dukker ikke opp "sånn uten videre", de har nok vært der veldig lenge. I veldig mange år. Leser denne typen ting overalt og det er ukrainere selv som legger ut slikt.

Holdningene har nok murret, og Russland har også planlagt krigen i årevis. Men det er krigssituasjonen som får holdningene til å  eskalere til full utagering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å sjå de enorme ødleggelsene i Ukraina.

Dette er djevelens gjerninger, og han har sitt bopel  i Kreml.  Regelrett krigsforbrytelser av dimensjoner som verden ikkje har sett makan til  sidan 2 verdenskrig.  Får håpe at de ansvarlege får sin velfortjente straff, og de blir henretten for "åpent camera" 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (5 timer siden):

Ja, å lemleste og maltraktere 18 år gamle redde soldater som er tvunget til å være der gir i hvert fall ikke mye sympati fra meg. Da er de jo like ille selv, og kan gjerne bombes tilbake til steinalderen for alt jeg bryr meg. 

Putin kan stanse dette når han vil. Soldaten som blir skutt om han deserterer kan faktisk ikke det. 

Helt motbydelig at folk støtter dette. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

Ja, å lemleste og maltraktere 18 år gamle redde soldater som er tvunget til å være der gir i hvert fall ikke mye sympati fra meg. Da er de jo like ille selv, og kan gjerne bombes tilbake til steinalderen for alt jeg bryr meg. 

Putin kan stanse dette når han vil. Soldaten som blir skutt om han deserterer kan faktisk ikke det. 

Helt motbydelig at folk støtter dette. 

Det er veldig dårlig at Ukraina ikke har styring på soldatene sine. Allikevel. Alt er Putin sin skyld. Det er Putin sin skyld at han sender 18 åringer til Ukraina for å dø og lemlestes. Det er Putin sin skyld at Russiske styrker er i Ukraina i det hele tatt. Det er faktisk så enkelt.

Jeg synes det er veldig trist også at russiske ungdommer som blir sendt i krigen dør eller blir lemlestet, men det er faktisk ikke Ukraina sin skyld at de russiske ungdommene  er soldater i en krigssone der den angrepne part fylles av raseri og jævelskap.

Putin fører ikke bare krig mot Ukraina, han kriger også mot Russland , han sender  russiske ungdommer i døden  og deres foreldre inn i dyp sorg.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 minutt siden):

Det er veldig dårlig at Ukraina ikke har styring på soldatene sine. Allikevel. Alt er Putin sin skyld. Det er Putin sin skyld at han sender 18 åringer ti Ukraina for å dø og lemlestes. Det er Putin sin skyld at Russiske styrker er i Ukraina i det hele tatt. Det er faktisk så enkelt.

Jeg synes det er veldig trist også at russiske ungdommer som blir sendt i krigen dør eller blir lemlestet, men det er faktisk ikke Ukraina sin skyld at de russiske ungdommene  er soldater i en krigssone der den angrepne part fylles av raseri og jævelskap.

Putin fører ikke bare krig mot Ukraina, han kriger også mot Russland , han sender  russiske ungdommer i døden  og deres foreldre inn i dyp sorg.

Nei. Det meste jævlige i Ukraina og Russland for tiden er Putin sin skyld, men de ukrainerene som er så onde og sadistiske at de velger å gjøre dette må faktisk ta ansvar for sine egne handlinger. 

Så lenge dette ikke er noe Ukraina mener er greit er det ikke Ukraina sin skyld, det er de enkelte ukrainerene som gjør det sin skyld. Hvis dette er noe som er godkjent, eller stilltiende akseptert, av Ukrainske myndigheter, får de pent dele skylden med Putin. Men jeg håper jo at det bare er noen psykotiske enkeltpersoner.

At russiske 18-år gamle soldater blir skutt eller spengt i fillebiter er derimot kun Putin sin skyld, der har ukrainerene null etisk ansvar.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (17 minutter siden):

Nei. Det meste jævlige i Ukraina og Russland for tiden er Putin sin skyld, men de ukrainerene som er så onde og sadistiske at de velger å gjøre dette må faktisk ta ansvar for sine egne handlinger. 

Så lenge dette ikke er noe Ukraina mener er greit er det ikke Ukraina sin skyld, det er de enkelte ukrainerene som gjør det sin skyld. Hvis dette er noe som er godkjent, eller stilltiende akseptert, av Ukrainske myndigheter, får de pent dele skylden med Putin. Men jeg håper jo at det bare er noen psykotiske enkeltpersoner.

At russiske 18-år gamle soldater blir skutt eller spengt i fillebiter er derimot kun Putin sin skyld, der har ukrainerene null etisk ansvar.

Enig.

Krig er lekestue for massevis av psykopatiske personer. Der kan de leve ut hat og iboende jævelskap. Ukraina bør stoppe kriminelle handlinger i egne rekker,  men kan de det?  Har de nok slagkraft dersom de arresterer de skitne delene av sin arme?  Hvis Putin ønsker en ryddig krig kan han foreslå å dimmitere Wagner og Tsjetsjenerne, mot at Zelensky dimmiterer Azov , Aidar og Al Nusra (er litt usikker på om Ukraina har Al Nusra-styrker, men mener å ha lest at Tyrkia sendet et par tusen Syriske opprørere eller noe sånt) .

Men ryddig krig er fortsatt krig, og det er helt uakseptabelt å  bruke våpen i områder der det bor folk. Noen kan bli skadd.

Jeg mener at dersom Putin vil gjøre opp med vold, og uten at uskyldige dør, så er det bare en måte å gjøre det på. Kamp på tørre nevene mann mot mann. La Putin slåss mot borgermesteren i Kiev.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Brumme skrev (På 15.3.2022 den 15.22):

Det som sjokkerer meg er hvor mange flyktninger som kommer hit og alt det økonomiske fokuset de får. Mens Ola Nordmann kanskje mister huset sitt, og staten blir rike som fy. Norge har i flere tiår fokusert på andre og gitt faen i etniske nordmenn.

Ei polsk venninne sin søster har en gutt på 7 år som venter på benmarg transplantasjon. Pga mange flyktninger fra Ukraina til Polen så er han skjøvet langt bak i køen. Hans fetter døde som liten av samme sykdom. Dette gir fort hat i befolkningen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (6 minutter siden):

Ei polsk venninne sin søster har en gutt på 7 år som venter på benmarg transplantasjon. Pga mange flyktninger fra Ukraina til Polen så er han skjøvet langt bak i køen. Hans fetter døde som liten av samme sykdom. Dette gir fort hat i befolkningen. 

Det hatet burde sendes mot polske myndigheter i så fall, som tydeligvis lar sine egne småbarn dø for å heller prioritere flyktninger fra andre land. Det er jo en helt syk prioritering.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Det hatet burde sendes mot polske myndigheter i så fall, som tydeligvis lar sine egne småbarn dø for å heller prioritere flyktninger fra andre land. Det er jo en helt syk prioritering.

Selvfølgelig, men verden er ofte ikke slik dessverre. Hører flere polakker er forbanna nå. Flere har stått I kø til spesialister lenge pga covid, og må nå vente enda lenger. Det beste hadde kanskje vært at Polen fikk hjelp fra andre land så alle fikk den behandlingen de trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, velociraptor said:

Det er akkurat det som skjer i Mariupol, så da er vel du fornøyd. Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er litt sjokkert over hvor mye krigen går inn på meg, som er dritheldig som lever foreløpig trygt og godt i Norge. Synes det er så vondt å se bilder av de redde menneskene i Ukraina. Filmen på TV2nyhetene av den lille jenten som gråt og fortalte at hun ikke ville dø går på repeat i hjernen. Jeg har kjent på et intenst ønske om at noen (Putin) skal dø. Mitt happy place nå er et bilde av et Russland gjevnet med jorden, som et globalt naturreservat. Krigen har ingen praktisk innvirkning på mitt dagligliv, og allikevel har den gjort meg til et dårligere menneske. Stakkars de som lever i det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, velociraptor said:

Hvis du synes dette er så forferdelig at du mener det er greit å drepe alle ukrainere så prøv å forestille deg hvilket hat du ville ha mot noen som har drept mange i din familie og vennekrets, og lagt hele området du bor i i ruiner. Når man tar det med i betrakningen så er ukrainerenes respons mye mer sivilisert enn din.

For øvrig er ikke Daily Mail en spesielt etterrettelig kilde, så det kan godt være at ikke det er sant.

Endret av Fakta?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sjokkerer meg mest er hvordan Putin forbyr all kritikk og skjuler hele krigen for befolkningen.

Den fremste opposjonspolitikeren fikk nettopp 9 års fengsel for oppdiktede anklager.

Det er frustrerende å tenke på at befolkningen i Russland vet på hva som skjer i Ukraina.

Jeg synes synd på de russiske soldatene som blir beordret fremover uten noe mål eller plan. Den eneste motivasjonen er at de trues med 25 års fengsel.

Håper de vender seg mot Putin og at han blir hengt som et svin. Akkurat som fascisten Mussolini. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Det er akkurat det som skjer i Mariupol, så da er vel du fornøyd. Eller?

«for alt jeg bryr meg» betyr jo ikke at det er noe jeg ønsker, men at det ikke bryr meg fra eller til. Usikker på hvordan du klarte å tolke det til «jeg ønsker at de skal bombes». 

Ellers har jeg ikke hørt at det er bekreftet at å kastrere soldater er noe Ukrainske myndigheter driver med, og det var premisset for å slutte å bry meg. 

Enn så lenge bryr jeg meg. 

Fakta? skrev (3 minutter siden):

Hvis du synes dette er så forferdelig at du mener det er greit å drepe alle ukrainere så prøv å forestille deg hvilket hat du ville ha mot noen som har drept mange i din familie og vennekrets, og lagt hele området du bor i i ruiner. Når man tar det med i betrakningen så er ukrainerenes respons mye mer sivilisert enn din.

«Hvis jeg synes dette er så forferdelig». Jeg ville trodd de fleste synes dette var forferdelig.

Hadde de fanget Putin derimot… 

Hva er så usivilisert med å ikke bry seg? Faktisk så usiviliert at det er verre enn å kastrere fangene sine! Legger du deg ned og gråter over absolutt all urett og lidelse i verden? Det høres fryktelig slitsomt ut. Og unormalt. 

Jeg har ikke sagt et sted at det er greit å drepe alle ukrainere. Jeg har kun sagt at hvis Ukraina mener kastrering av fanger er ok så er de så lavmål at de like godt kan bombes tilbake til steinalderen. 

Og forøvrig er det forskjell på å drepe alle i Ukraina og å drepe alle ukrainere. Veldig mange ukrainere har flyktet, og mange av de som er i Ukraina er russere eller fremmedkrigere. Men jeg har uansett ikke noe ønske om at noen skal bombes. Annet enn Putin, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...