AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg vil gjerne ha et barn til, men føler at tre barn virker litt stress på noen måter. Samtidig veldig fint med søsken. Erfaringer? Anonymkode: 7a191...dbe
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Det kommer vel litt an på aldersforskjellen mellom ungene. Det er stor forskjell på tre unger hvor minst en av dem er stor nok til å være relativt selvhjulpen, versus tre som er så små at de må ha hjelp til "alt", og gjerne alle er i trassalderen.. Hovedproblemet er at man som voksne er i mindretall, og gjerne har minst en arm for lite til enhver tid. Anonymkode: 9b6b2...317
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har lyst på nr tre selv. Å gå gravid, føde og ha en nyfødt og et nytt menneske med egen personlighet i hus, ååå vil så gjerne oppleve det igjen. Jeg har to fantastiske nydelige unger nå, hadde vært så flott med en til ❤️❤️ Jeg har dog slitt med mye dårlig samvittighet pga jeg ikke strakk til følte jeg, at jeg ikke lenger kunne gi eldstejenta 100% oppmerksomhet, og at jeg følte så på at jeg ikke kunne ligge ved siden av baby hele dagen.. En til oppå det her, det kommer kanskje til å utløse diverse vanskeligheter, så det er et veldig intens jeg vil jeg vil, men redd det ikke vil gå bra.. Så følger denne tråden 😊 Anonymkode: f2d86...eba 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har ett voksent barn og to små tette. Hadde aldri i livet fått ett barn til. To små i nær alder er mer enn nok. Anonymkode: 66772...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 Hvor stressende DU synes det er, kommer også veldig an på deg, ikke bare på barna. Jeg blir veldig lett stresset. OG jeg får veldig fort dårlig samvittighet og føler meg mislykket og som en dårlig mamma. Jeg blir stresset når begge ungene vil ha meg, og jeg ikke kan dele meg i to. Med tre hadde det blitt enda flere slike situasjoner, og jeg føler allerede med to at jeg har alt for mye stress i livet mitt. Mens en venninne som har tre stk under 5 år, er helt avslappet med det. "Ja, da får de bare sutre, da, det har de ikke vondt av", og så er hun like blid og rolig, uten snev av stress eller dårlig samvittighet eller redsel for at nå blir minst en av ungene traumatisert av å føle seg avvist Anonymkode: 9b6b2...317 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har tre forholdsvis tette. Fikk 3 barn i løpet av 4 år og 2 mndr. Jeg syns ikke det har vært stress. Har heller ikke hatt dårlig samvittighet. De er jo verdens beste venner. Jeg tenker at jeg har gitt de noe veldig verdifullt. Anonymkode: 77b82...e32 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #7 Skrevet 15. mars 2022 Mellomste var 4,5 år da minste ble født. Minste er fortsatt under året, men foreløpig er det virkelig ikke noe stress. De to eldste er til stor hjelp samtidig som de klarer det meste selv. Minste forguder de to eldste. De eldste er utrolig rolige og greie unger, det hadde nok vært verre om de ikke var så enkle å ha med og gjøre. Men skal ikke si at det er like enkelt om to år når minste er midt i trassalderen (mellomste har aldri vært i trassalderen da, så kanskje den ikke blir så ille på minste heller) Anonymkode: d98e8...362 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #8 Skrevet 15. mars 2022 Da vi fikk nr tre var de to søsknene tre og fem. Synes det gikk fint, men nå er vi veldig rolige typer både mannen og jeg. Vi stresser lite. Anonymkode: 07a44...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #9 Skrevet 15. mars 2022 Vi har tre barn - to år mellom de to eldste, så seks år ned til tredjemann. Tre er MYE mer enn to… Babytiden gikk fint, de to eldste var så store at de var ganske selvstendige. Det var fint å være hjemme i permisjon når barneskolebarna kom hjem fra skolen, og det var så mye roligere og fredeligere enn å ha to tette, som var grusomt. Men så begynte tredjemann å gå (løpe), 100% jobb og tre barn var veldig slitsomt, og så fikk tredjemann en diagnose. Vi løper veldig, veldig fort. Det er stressende og slitsomt mye av tiden. Jeg må innrømme at det hender jeg tenker hvor utrolig enkelt vi hadde hatt det hvis vi bare hadde hatt to barn. Det er krevende å dekke behovene til barn som er i helt ulik alder, for eksempel ferier. Vi må ofte dele oss for at alle skal bli fornøyde. Anonymkode: 7d459...416 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #10 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vil gjerne ha et barn til, men føler at tre barn virker litt stress på noen måter. Samtidig veldig fint med søsken. Erfaringer? Anonymkode: 7a191...dbe Vi har fire barn. Det er 3-4 år mellom hvert barn. Vi elsker det ❤️ Anonymkode: d9c80...345 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #11 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har fire barn. Det er 3-4 år mellom hvert barn. Vi elsker det ❤️ Anonymkode: d9c80...345 Så bra❤️ Føler dere noen gang på at det er vanskelig å gi oppmerksomhet til alle? Anonymkode: 7a191...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #12 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har en på 14 år og en på 11 år, og er gravid igjen nå. For min del er jeg avslappet rundt det å få et barn til, men det er kanskje lett for meg å si med rolige ungdommer i hus. Jeg vet ikke hva jeg hadde følt hvis alle var små. Samtidig vet jeg om og kjenner flere som har tre tette og mindre barn, og de sier at de ikke merket noen forskjell fra to til tre stk 😊 Anonymkode: 6acc2...c27
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 Synes tre er enklere. De holder hverandre i aktivitet og har det kjekt sammen mine er 11, 6 og 2 Anonymkode: 2d20a...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå