Gå til innhold

Kan en prøve bil uten å ha bestilt prøvekjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sikkert tidenes dummeste spørsmål, men

Jeg vurderer å kjøpe ny bil, muligens bytte over til elbil. Jeg har sett meg ut to mulige kandidater, men vil jo prøve og snakke med selger først. Tidligere har jeg bestilt prøvetime, men kan jeg bare komme på drop-in? 😅 har sendt forespørsel, men ikke hørt noe. Er det bare å dukke opp og si «hei, jeg lurer på å kjøpe ny bil?»

Har litt sosialangst og redd for å gjøre noe dumt, dessuten bor jeg nesten 15 mil unna så. 
Takker for alle svar

Anonymkode: b8722...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan man, hvis de har en slik bil tilgjengelig for prøvekjøring akkurat da. Det er ikke sikkert. Jeg ønsket å prøvekjøre en spesifikk bil, men de hadde bare 1, og den var booket av andre for prøvekjøring resten av dagen, så da måtte jeg komme tilbake en annen dag.

Når du bor så langt unna, ville jeg ha ringt på forhånd og sagt at du ønsker å prøvekjøre den og den bilen og fått et tidspunkt.

Anonymkode: b2d2a...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på bilforretningen, men tror de aller fleste lar deg bare komme innom for prøvekjøring. Jeg gjorde det da jeg skulle kjøpe nåværende bil, bare stakk innom en dag og så meg om, kom i prat med bilselger og han satte på prøveskilt. Dette er jo selgere, så de gjør det meste for å få et salg. 

Lykke til da 😊

Anonymkode: 01c58...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pommen

Jeg tok meg en tur innom Tesla med ei venninne for å prøve bil kun for å prøve, som 20 åring. Hadde overhodet ikke planer om å kjøpe bil, selvom jeg sa jeg vurderer Tesla😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/15/2022 at 7:03 AM, AnonymBruker said:

Sikkert tidenes dummeste spørsmål, men

Jeg vurderer å kjøpe ny bil, muligens bytte over til elbil. Jeg har sett meg ut to mulige kandidater, men vil jo prøve og snakke med selger først. Tidligere har jeg bestilt prøvetime, men kan jeg bare komme på drop-in? 😅 har sendt forespørsel, men ikke hørt noe. Er det bare å dukke opp og si «hei, jeg lurer på å kjøpe ny bil?»

Har litt sosialangst og redd for å gjøre noe dumt, dessuten bor jeg nesten 15 mil unna så. 
Takker for alle svar

Anonymkode: b8722...c31

Uansett hva du prøvekjører så er det nok en demo bil som har alt av utstyr. Spør hva den bilen vil koste, hva startprisen er og få en liste over hva utstyret koster. F.eks.: En BMW 530e har en startpris på ca, 700.00,- hvis jeg ikke husker feil. Skal du ha med vinterhjul, headup-display, speil som kan tas inn automatisk, hengerfeste, comfort seter, osv. osv. så blir det ekstra. Demobilen koster nok nærmere en million.

Anonymkode: 5117f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...