Egenskap Skrevet 15. mars 2022 #1 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg synes det snakkes for lite om russiske statdumaen. Hva er det og hvordan fungerer det der? Hvor mange og hvem sitter der og hvilke makt har dem? Statsdumaen i Russland godkjente krigen. Stemte noen i det hele tatt imot krigen? Hva ville skjedd om statdumaen gikk imot? Hvorfor godkjente statsdumaen krigen? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars 2022 #2 Del Skrevet 15. mars 2022 (endret) Egenskap skrev (På 15.3.2022 den 6.37): Jeg synes det snakkes for lite om russiske statdumaen. Hva er det og hvordan fungerer det der? Hvor mange og hvem sitter der og hvilke makt har dem? Statsdumaen i Russland godkjente krigen. Stemte noen i det hele tatt imot krigen? Hva ville skjedd om statdumaen gikk imot? Hvorfor godkjente statsdumaen krigen? Jeg vil også høre mer om Dumaen. Mitt inntrykk var at alle stemte for, men at de stemte for noe annet, nemlig at Russland skulle redde Donbass og at Ukraina skulle overgi seg 25 februar. (Det var allerede planlagt bankett i Kiev 25 februar) Krigen ble styggere og mer omfattende enn de ble forespeilet. Putins begrunnelse for arrestasjon av noen FSB-offiserer var at de hadde gitt falsk etteretningsrapport som ga helt feil prognose og undervurderte motstand og mentalitet i Ukraina. Det er sannsynlig at Dumaen baserte seg på feil etteretning, løgner og at de i dag vet at de ble lurt. Endret 16. mars 2022 av I Grosny Stor datofeil, banketten i Kiev var planlagt 25.februar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 15. mars 2022 #3 Del Skrevet 15. mars 2022 Dumaen har vært nærmest et gummistempel for presidenten siden Boris Jeltsins voldelige kupp i 1993. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 15. mars 2022 #4 Del Skrevet 15. mars 2022 Samme her. Prøvde å søke i Novaya Gazeta (siste uavhengige publikasjon) på statsduma, men kom ikke opp noe relevant. Kanskje noen som er mer datakyndig enn meg kan finne ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 15. mars 2022 #5 Del Skrevet 15. mars 2022 Der er visstnok en liberal flanke som er mot krigen. Det blir nevnt i dette intervjuet av CNN på Youtube (4min+) https://www.youtube.com/watch?v=eOl8WtjOO4I 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå