Gå til innhold

Er det i natt til i morgen skattemeldingen blir sendt ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Titania said:

Men alle logger jo inn og sjekker for det 🙈

Min erfaring er at den mailen er treg 😛 

Hvorfor så hast med å sjekke? Jeg venter til jeg får en epost om at meldingen er klar.

Ser ikke behovet for å logge inn flere ganger i døgnet for å sjekke. Jeg har mer kontroll på økonomien min enn som så.

Anonymkode: cc0d6...cb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et underlig opplegg, tidligere knelet altinn hvert år når alle skulle inn samtidig. Så lager de et nytt opplegg der ingen vet når det kommer, og mange logger seg derfor inn et utall ganger isteden. Og den mailen kommer som flere har nevnt lenge etter at skattemeldingen er klar. Ja, folk burde helt klart ha nok oversikt til å vite ca hva de får, men man vet jo av erfaring at mange ikke gjør det uansett.

Anonymkode: 2fa7a...163

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det KAN være feil og mangler i skattemeldinga da! Banker og borettslag og NAV osv sender inn informasjonen som Skatteetaten bruker til beregning, men det KAN jo være at noe mangler. Skattemeldinga er bare et forslag, og du kan rette opp selv på nettet. Viktig å sjekke tallene!

Anonymkode: cd107...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi på trygd...? AAP er ikke trygd!

Anonymkode: 0cbde...8fc

Det er ikke trygd nei, men jeg fikk min skattemelding den 16.03 ifjor, jeg har AAP.

Anonymkode: 675b0...4bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke trygd nei, men jeg fikk min skattemelding den 16.03 ifjor, jeg har AAP.

Anonymkode: 675b0...4bc

AAP er en ytelse fra folketrygden. Altså en trygdeytelse, men midlertidig. 

Anonymkode: 2f226...d1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Et underlig opplegg, tidligere knelet altinn hvert år når alle skulle inn samtidig. Så lager de et nytt opplegg der ingen vet når det kommer, og mange logger seg derfor inn et utall ganger isteden. Og den mailen kommer som flere har nevnt lenge etter at skattemeldingen er klar. Ja, folk burde helt klart ha nok oversikt til å vite ca hva de får, men man vet jo av erfaring at mange ikke gjør det uansett.

At man vet hva som skal stå i skattemeldingen betyr jo ikke dermed at man ikke gjerne vil kunne sjekke den så fort som mulig og få den levert. Så da må man jo uansett, med dagens system prøve å logge seg ørten ganger for å sjekke om den er kommet.

Anonymkode: 40817...656

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

At man vet hva som skal stå i skattemeldingen betyr jo ikke dermed at man ikke gjerne vil kunne sjekke den så fort som mulig og få den levert. Så da må man jo uansett, med dagens system prøve å logge seg ørten ganger for å sjekke om den er kommet.

Anonymkode: 40817...656

Jepp. Det burde vært mulig med dagens teknologi å faktisk få mailen fra skatteetaten straks den er tilgjengelig. Men når alle vet at det kan gå flere dager før den kommer så vil folk logge seg på i hytt og pine uansett. Husker i fjor hadde de lagt en knapp der det sto noe som "har du fått melding om skatten" og hvis du trykket nei så fikk du ikke logget på. Men hvis du trykket ja (selv om du ikke hadde fått den) kom du inn. Latterlig opplegg. 

Jeg får selv planlagt baksmell, blir neppe stort avvik fra det jeg har regnet ut. Men vil gjerne komme meg inn og få satt regningen til forfall så er jeg ferdig med det for i år. Men gidder nok ikke logge meg inn hver dag for å sjekke. Ser mailen kom etter en uke i fjor.

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet

Denne ventingen er like dritt hvert år 🤣 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hvertfall ikke fått skattemeldingen enda.. er det noen som har fått?

Anonymkode: 47147...be8

Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har i hvertfall ikke fått skattemeldingen enda.. er det noen som har fått?

Anonymkode: 47147...be8

Lurer jeg også på. Ingenting her 

Skrevet

Logget meg inn og sjekket, men nei - ingenting på meg heller i dag, den første dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting her heller. 

Anonymkode: 03f83...350

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I fjor så fikk jeg min skattemelding siste dagen de ble sendt ut. Fikk også pengene jeg hadde til gode en av de siste dagene de ble sendt ut.

Fikk inntrykk av at dette gjaldt for mange trygdede, men håper ikke det er sånn at vi på trygd alltid må vente til sist da skattepengene kan være et kjærkomment tilskudd til sommeren eller ferie. Går på AAP.

Anonymkode: 1bba7...35c

Kutt ut den sutringa. Vi er mange andre i full jobb som må vente helt til slutt. Jeg er en av de siste hver år. 

Anonymkode: 8205f...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

I fjor så fikk jeg min skattemelding siste dagen de ble sendt ut. Fikk også pengene jeg hadde til gode en av de siste dagene de ble sendt ut.

Fikk inntrykk av at dette gjaldt for mange trygdede, men håper ikke det er sånn at vi på trygd alltid må vente til sist da skattepengene kan være et kjærkomment tilskudd til sommeren eller ferie. Går på AAP.

Anonymkode: 1bba7...35c

Skattepengene er ikke et tilskudd. Det er penger du allerede har betalt inn for mye. Hvis du gjør det samme i år så kunne du heller betalt mindre skatt og sluppet å vente på skattepenger igjen neste år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I fjor mener jeg å huske at de kom på torsdager?

Anonymkode: 4f84a...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fått siste dagen hver gang, så regner ikke med noe annet. Har også AS, så skattepengene kom ikke før i oktober i fjor. Så kjedelig å vente.

Synes det er tullete opplegg de har. 

Anonymkode: 4beac...e13

Gjest BethD
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (6 minutter siden):

Jeg har fått min :bolledeig:

Fikk du Mail med engang? 

Skrevet
BethD skrev (5 minutter siden):

Fikk du Mail med engang? 

Jeg sjekket ikke før jeg fikk e-post. Den kom i 9-tida i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...