Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enten eller. Kan bedrift gi deg arbeidskontrakt som kun blir dato festet ut august i 100% stilling? Da er det vel ingen fast jobb?

Anonymkode: ed278...e73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gir man ikke fast kontrakt direkte? Det er jo allikevel prøvetid på 6 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes fast, vikariat, midlertidig engasjement, innleie, prosjekt, og midlertidige administrative ansettelser ved kort forbigående behov. Kanskje flere enn dette også.

Anonymkode: 59a3c...247

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom arbeidsavtalen har en fratredelsesdato er det ingen fast jobb, nei, da er det en midlertidig stilling/vikariat. 

Anonymkode: 4b95f...164

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom arbeidsavtalen har en fratredelsesdato er det ingen fast jobb, nei, da er det en midlertidig stilling/vikariat. 

Anonymkode: 4b95f...164

Hva kan jeg bestemme i forhandlinger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes fast, vikariat, midlertidig engasjement, innleie, prosjekt, og midlertidige administrative ansettelser ved kort forbigående behov. Kanskje flere enn dette også.

Må jeg forhandle?

AnonymBruker
Skrevet

Stod det ikke hva de tilbyr i annonsen når du søkte?

Skrevet

Hvor stor stillingsbrøken er, har jo ingen betydning for om stillingen er fast eller midlertidig. Man kan fint ha en 100% stilling som er midlertidig. Eller en fast deltidsstilling.

En midlertidig stilling har en forhåndsbestemt sluttdato, mens en fast stilling ikke har noen bestemt sluttdato, den løper helt til arbeidsgiver eller arbeidstaker sier opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Stod det ikke hva de tilbyr i annonsen når du søkte?

Veldig bra reflektert. Det står fast.

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (11 minutter siden):

Hvor stor stillingsbrøken er, har jo ingen betydning for om stillingen er fast eller midlertidig. Man kan fint ha en 100% stilling som er midlertidig. Eller en fast deltidsstilling.

En midlertidig stilling har en forhåndsbestemt sluttdato, mens en fast stilling ikke har noen bestemt sluttdato, den løper helt til arbeidsgiver eller arbeidstaker sier opp.

vil det si at det er midlertidig arbeidskontrakt bedriften forsøker å tilby meg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte også en gang på 100% fast, hvor det viste seg å ikke være helt det allikevel. 

Stillingen var 100% fast frem til august, deretter 10% fast... Ble sinnsykt skuffet da jeg oppdaget det, for det var ikke det de annonserte med. 

Står det noe om hva som skjer etter august? 

Anonymkode: 7d50f...49c

Skrevet

En stilling som er "100% fast" kan ikke vare ut august. Da er det ikke en fast stilling. Da er det et vikariat/engasjement/midlertidig stilling. En fast stilling har ingen slutt-dato. Den kan dog ha en prøvetid, men det kan i så fall ikke defineres med en slutt-dato i avtalen.

Har du spurt de hva de mener med at kontrakten bare går ut august? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

vil det si at det er midlertidig arbeidskontrakt bedriften forsøker å tilby meg?

Nøyaktig hva står det i kontrakten, da?

AnonymBruker
Skrevet
Splittbinders skrev (16 timer siden):

En stilling som er "100% fast" kan ikke vare ut august. Da er det ikke en fast stilling. Da er det et vikariat/engasjement/midlertidig stilling. En fast stilling har ingen slutt-dato. Den kan dog ha en prøvetid, men det kan i så fall ikke defineres med en slutt-dato i avtalen.

Har du spurt de hva de mener med at kontrakten bare går ut august? 

ja, du sier noe vesentlig. Det er akkurat det samme jeg tenker. Jeg ble noe overrasket over utsagnet når stillingen plutselig ikke var fast. Fordi jeg søker jo kun på arbeid som er fast. 

Jeg ble noe fortumlet over utsagnet, så er selvsagt nødt til å få svar på det. 

Prøvetid er det medregnet sommerferie? eller kommer prøvetid i pausemodus og starter opp igjen når ferie er over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...